Test 2010 mx-5
Moderator: Styremedlemmer
-
- 7200 RPM
- Posts: 2467
- Joined: 05 Nov 2008, 17:24
- Medlemsnummer: 852
- Location: Drabantbyen
- Contact:
- Status: Offline
Test 2010 mx-5
Mike på speedhunters har prøvekjørt 2010 NC
http://speedhunters.com/archive/2009/12 ... -mx-5.aspx
http://speedhunters.com/archive/2009/12 ... -mx-5.aspx
-
- 2000 RPM
- Posts: 351
- Joined: 21 May 2008, 11:19
- Medlemsnummer: 811
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Test 2010 mx-5
Faceliften har virkelig gjort seg, designmessig er den mye finere synes jeg. Dessverre må bilen gjennom en solid slankekur... 

-1998 BRG Mazda MX-5 NB 1.6 110 hk
x 1992 BRG Mazda MX-5 NA 1.6 116 hk.
x 1992 BRG Mazda MX-5 NA 1.6 116 hk.
Re: Test 2010 mx-5
Enig i det med slankinga. Men jeg har skikkelig fått sansen for NB nå, så jeg blir vel å like denne godt om en stund også. (Jeg var hardcore NA-fan i starten)jean-eric wrote:Faceliften har virkelig gjort seg, designmessig er den mye finere synes jeg. Dessverre må bilen gjennom en solid slankekur...
Den er liksom litt.. tjokk. Som ei dritlekker dame som har lagt på seg.
Tenker jeg sammenligner den med Charlize Theron i Monster.

Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
-
- 7200 RPM
- Posts: 2467
- Joined: 05 Nov 2008, 17:24
- Medlemsnummer: 852
- Location: Drabantbyen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Test 2010 mx-5
Yap, og tjukk.
Så jeg tror metaforen passer bra, siden noe som var utrolig vakkert har blitt tjukt og noe styggere?
Så jeg tror metaforen passer bra, siden noe som var utrolig vakkert har blitt tjukt og noe styggere?

Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
Re: Test 2010 mx-5
Bra sammenligning. Bortsett fra at NC ikke er direkte stygg. Interiøret er lekkert. Bortsett fra det, er NBFL min klare favoritt. Og kjøre-egenskapene til NB/NBFL er også overlegne NC. Mulig NCFL har fått bedre kjøre-egenskaper, men jeg er ikke helt overbevist. Det er svært langt mellom biler som er like håndterlige som NB/NBFL.
Kjenner forresten meg svært igjen i det han skriver i omtalen. Det er vanskelig å la være å få lyst på en kjøretur når man vet hva man har stående i tunet. Og man tar raskt på seg oppgaver som involverer det å kjøre bilen.
Har grusome MX-5 abstinenser her nå. Synd den er vinterparkert.
Kjenner forresten meg svært igjen i det han skriver i omtalen. Det er vanskelig å la være å få lyst på en kjøretur når man vet hva man har stående i tunet. Og man tar raskt på seg oppgaver som involverer det å kjøre bilen.

Har grusome MX-5 abstinenser her nå. Synd den er vinterparkert.
Bil #1: Seat Leon4 20VT
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
Re: Test 2010 mx-5
For å roe abstinensene dine, så kan du få se hvordan MX'en tar seg ut med vinterdekk:Terondo wrote:
Har grusome MX-5 abstinenser her nå. Synd den er vinterparkert.

Vær glad du har parkert din, for jeg gråter litt hver eneste gang jeg ser henne

Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
Re: Test 2010 mx-5
enkel løsning.. kjøp grommere vinterhjul..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
Re: Test 2010 mx-5
Skal det til neste år. Blir nok 16" hele året da 

Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- mojo-91
- 7200 RPM
- Posts: 1740
- Joined: 25 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 267
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Test 2010 mx-5
Jeg er totalt uenig med alle som skryter NCFL opp i skyene. Jeg må si jeg ble oppriktig lei meg, første gang jeg så bilder av denne håpløse faceliften.
Etter min mening er NC en fantastisk gjenfødelse av den originale NA´ens utseende. Tradisjonelt sett, er en facelifts funksjon å forberede markedet på et helt nytt karosseri. Man redesigner front og bakpart på dagens modell, slik at gapet til det kommende karosseriet ikke skal bli for stort.
Mazda har i forhold til MX-5 hatt en litt annerledes fremgangsmåte på dette: Da NB ble redesignet (NBFL), sa denne lite om hvordan NC ville se ut. (NBFL var rett og slett en nødvendig modernisering for å bringe NB inn i 2000-tallet) (NBFL synes jeg forøvrig var en vellykket modernisering.)
Det samme kan jeg dessverre ikke si om NCFL. Når så Mazda har følt på at det var på tide å fornye NC´en litt, gjør de ikke som sist, (å gjøre moderate forandringer) Neida, de henter elementer fra de øvrige Mazdamodellene!
La oss for all del ikke la MX-5 få beholde sitt selvstendige, unike uttrykk og karakter. Neida, la oss heller gi den en nærmere familietilhørighet til de øvrige Mazdamodellene, 6,3, RX-8... og CX-7 for den saks skyld.
WHY??
NA og NB har da aldri hatt noe utseendemessig til felles med de øvrige Mazdamodellene, og de har da solgt som hakka møkk for det.
Hvorfor kan ikke dette og få gjelde NC?
Nei, kall meg konservativ, men for meg finnes det bare en NC, og det er NC (den med ovale lykter og uten de støgge plastdekslene i munnvikene)
Jeg er ikke sint,.....bare veldig, veldig skuffet...





Etter min mening er NC en fantastisk gjenfødelse av den originale NA´ens utseende. Tradisjonelt sett, er en facelifts funksjon å forberede markedet på et helt nytt karosseri. Man redesigner front og bakpart på dagens modell, slik at gapet til det kommende karosseriet ikke skal bli for stort.
Mazda har i forhold til MX-5 hatt en litt annerledes fremgangsmåte på dette: Da NB ble redesignet (NBFL), sa denne lite om hvordan NC ville se ut. (NBFL var rett og slett en nødvendig modernisering for å bringe NB inn i 2000-tallet) (NBFL synes jeg forøvrig var en vellykket modernisering.)
Det samme kan jeg dessverre ikke si om NCFL. Når så Mazda har følt på at det var på tide å fornye NC´en litt, gjør de ikke som sist, (å gjøre moderate forandringer) Neida, de henter elementer fra de øvrige Mazdamodellene!

La oss for all del ikke la MX-5 få beholde sitt selvstendige, unike uttrykk og karakter. Neida, la oss heller gi den en nærmere familietilhørighet til de øvrige Mazdamodellene, 6,3, RX-8... og CX-7 for den saks skyld.
WHY??

NA og NB har da aldri hatt noe utseendemessig til felles med de øvrige Mazdamodellene, og de har da solgt som hakka møkk for det.
Hvorfor kan ikke dette og få gjelde NC?
Nei, kall meg konservativ, men for meg finnes det bare en NC, og det er NC (den med ovale lykter og uten de støgge plastdekslene i munnvikene)
Jeg er ikke sint,.....bare veldig, veldig skuffet...



89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Re: Test 2010 mx-5
Støtter mojo her!
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
-
- 2000 RPM
- Posts: 362
- Joined: 14 Oct 2007, 13:01
- Medlemsnummer: 676
- Location: Skien
- Status: Offline
Re: Test 2010 mx-5
Er ikke helt enig her.
Mx-5 har vel alltid lignet på Rx-7?
Hvertfall forfra.
Ligner på NA
Ligner på NB
Ligner på NC
Mx-5 har vel alltid lignet på Rx-7?
Hvertfall forfra.
Ligner på NA
Ligner på NB
Ligner på NC
[o] '03 Volvo XC90 2.5T
[x] '92 Miata 1.6 rød (Kanada-import, 2005)
[x] '92 MX5 1.6 rød (Sveits-import, 2000)
+ andre merker..
[x] '92 Miata 1.6 rød (Kanada-import, 2005)
[x] '92 MX5 1.6 rød (Sveits-import, 2000)
+ andre merker..
- 2re
- 7200 RPM
- Posts: 3212
- Joined: 08 Mar 2008, 18:32
- Medlemsnummer: 704
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Test 2010 mx-5
Suboptimal vinkel, men denne får meg til å tenke på en gullfisk


2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
-
- 2000 RPM
- Posts: 351
- Joined: 21 May 2008, 11:19
- Medlemsnummer: 811
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Test 2010 mx-5
Den ser lykkelig ut 

-1998 BRG Mazda MX-5 NB 1.6 110 hk
x 1992 BRG Mazda MX-5 NA 1.6 116 hk.
x 1992 BRG Mazda MX-5 NA 1.6 116 hk.
- 2re
- 7200 RPM
- Posts: 3212
- Joined: 08 Mar 2008, 18:32
- Medlemsnummer: 704
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Test 2010 mx-5
Big smile, yes. Ser bedre ut fra andre vinkler 

2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD