Står det noe lager i diffhuset?
Moderator: Styremedlemmer
Står det noe lager i diffhuset?
Skal sette inn kaaz diffsperre, men lurer på om det er noe annet enn ny pakning jeg trenger... Fikk kun LSD biten, og olje.
'95 NA 1.8
'00 Jeep Cherokee - bruksbilen
Re: Står det noe lager i diffhuset?
du trenger lager, skal presses på endene av kaaz diffen, du kan evnt bruke de gamle om du får dem av uten å skade dem. varm opp innerste lagerbanen litt når den skal på nye diffen, så sklir de rett på. evnt kjøp nye(bør fortsatt varme innerste lagerbanen for å gjøre montering lettere, men slipper å dra de gamle av orginal diffen), det gjorde jeg nå til osgiken diffen. bytt pakningene på utgående aksler..de to halvdelene av diffhuset holdes tett kun med pakningsguff.
du trenger også en måleklokke med bra magnetfot for å justere inn riktige klaringer på drevsettet, og idellt sett et stort mikrometer for å måle forspenn på lager. du må også huske å ta loctite på skruene som holder drevet fast i diffen(på tørt og rent drev). glemmes dette kan du risikere at boltene rygger ut, og totalhavarerer diffhuset. har sett det skje på rx7

bilde fra montering/justering av torsen diffen min der ser du også lager på enden(der det er rødt fett)
du trenger også en måleklokke med bra magnetfot for å justere inn riktige klaringer på drevsettet, og idellt sett et stort mikrometer for å måle forspenn på lager. du må også huske å ta loctite på skruene som holder drevet fast i diffen(på tørt og rent drev). glemmes dette kan du risikere at boltene rygger ut, og totalhavarerer diffhuset. har sett det skje på rx7

bilde fra montering/justering av torsen diffen min der ser du også lager på enden(der det er rødt fett)
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
Re: Står det noe lager i diffhuset?
Ok, takker for nyttig informasjon. Like greit å anskaffe nye lagre da tenker jeg..
Edit: Og nye pakninger til drivaksler ja..

Edit: Og nye pakninger til drivaksler ja..
'95 NA 1.8