Større stempler og original ecu
Moderator: Styremedlemmer
- inglar
- 7200 RPM
- Posts: 3098
- Joined: 29 Mar 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 558
- Location: Rælingen
- Contact:
- Status: Offline
Større stempler og original ecu
Har nå 84mm stempler 9.0:1 i komp. Går det greit å kjøre original ecu med dette?
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Re: Større stempler og original ecu
Vil tro det funker bra, er kun en mm borr, og mindre komprisjonsforhold..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Re: Større stempler og original ecu
Hadde vert mye verre om du hadde hatt 9.0-1 originalt og byttet til 10.5-1. da ville du nok slitt litt med tenningen,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Re: Større stempler og original ecu
Enig med Arild, men for sikkerhets skyld:
Les av blandinga på bredbånds lambdaen (LC-1, er det ikke det du har?)
Les av blandinga på bredbånds lambdaen (LC-1, er det ikke det du har?)
- inglar
- 7200 RPM
- Posts: 3098
- Joined: 29 Mar 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 558
- Location: Rælingen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Større stempler og original ecu
Er vel en i garasjen som har en LM-1 liggende. Lett å koble opp hvertfall. Kjekt å måle før jeg kjører for mye og kødder det til. Da får heller bilen stå til alt er ferdig.
Re: Større stempler og original ecu
Kjøppt FM stempler og råder?inglar wrote:Er vel en i garasjen som har en LM-1 liggende. Lett å koble opp hvertfall. Kjekt å måle før jeg kjører for mye og kødder det til. Da får heller bilen stå til alt er ferdig.
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
- inglar
- 7200 RPM
- Posts: 3098
- Joined: 29 Mar 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 558
- Location: Rælingen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Større stempler og original ecu
Nei, jeg gikk for råder og stempler fra 949racing. En del billigere enn FM. får bare håpe det holder daStehu wrote:Kjøppt FM stempler og råder?inglar wrote:Er vel en i garasjen som har en LM-1 liggende. Lett å koble opp hvertfall. Kjekt å måle før jeg kjører for mye og kødder det til. Da får heller bilen stå til alt er ferdig.
Snakket med Emilio fra 949 og han var ikke sikker på om det var så heldig å kjøre med original ecu. så i stedenfor å prøve på noe som kan gå galt så venter jeg med byttingen til jeg har fått motorstyring og alt annet som skal på.
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Større stempler og original ecu
Hvilket sprut har du tenkt å gå for?inglar wrote:Nei, jeg gikk for råder og stempler fra 949racing. En del billigere enn FM. får bare håpe det holder daStehu wrote:Kjøppt FM stempler og råder?inglar wrote:Er vel en i garasjen som har en LM-1 liggende. Lett å koble opp hvertfall. Kjekt å måle før jeg kjører for mye og kødder det til. Da får heller bilen stå til alt er ferdig.
Snakket med Emilio fra 949 og han var ikke sikker på om det var så heldig å kjøre med original ecu. så i stedenfor å prøve på noe som kan gå galt så venter jeg med byttingen til jeg har fått motorstyring og alt annet som skal på.
Re: Større stempler og original ecu
jeg vil tro at du er safa med dette her oppsettet på original ECU. Bare ta en provvis montering av bredbåndslamda og fyrr opp, du går glipp av mye herlig kjøring
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
- inglar
- 7200 RPM
- Posts: 3098
- Joined: 29 Mar 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 558
- Location: Rælingen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Større stempler og original ecu
Hadde sikkert gått, men nå har jeg handlet inn andre deler så engine rebuild kittet fra FM ARP-bolter osv. får vnte til neste gang det er kroner på konto. Og da må nok montering av råder og stempler ventStehu wrote:jeg vil tro at du er safa med dette her oppsettet på original ECU. Bare ta en provvis montering av bredbåndslamda og fyrr opp, du går glipp av mye herlig kjøring
- inglar
- 7200 RPM
- Posts: 3098
- Joined: 29 Mar 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 558
- Location: Rælingen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Større stempler og original ecu
Går for Autronic. De fleste i etasjn under bruker det så det er ikke lange veien til god hjelpAJF wrote:
Hvilket sprut har du tenkt å gå for?
Og så er det en kar i nærheten som har lang erfaring med denne dataspruten og som kan fintune den siste biten på rulle for å få det helt 100%