Romjulstreff på Gardermoen

Forum for Østlands saker

Moderator: Styremedlemmer

motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 201
Status: Offline

Re: Romjulstreff på Gardermoen

Post by motorhead »

nope-mx5 wrote:Spørsmålet idag er om det er brøytet inn til banen.
Har jo kommet 50cm snø, og når som folk sier at traktor med måkeskjær med maks vinkel må hente fart for å komme seg gjennom snøen,
så tror jeg det kan bli issue å komme seg ned til banen idag.

-n
Jeg har mine tvil om det blir kjøring, ja. Men når vi alikevel er ute og råner koster det oss null nix å kjøre forbi og se om det er noe der. Jeg bor tross alt bare tre sladder unna Ringbanen :wink: Er det kjøring, fint. Hvis ikke skal vi nok kose oss alikevel.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 201

Post by motorhead »

Det var kjøring, og drosja fikk noen runder før vi forlot stedet. Tror ikke Mazdabilen min hadde likt seg utpå der med de dekka den er utstyrt med nå.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM

Post by Kjakan »

Uff, dere er usedvanlig store pessimister.
Det er ikke verre enn å stå opp tidlig, måke litt, og kjøre avgårde.
Pga de store snømengdene ble vi en time forsinket da vi måtte leie inn en privat traktor til å måke opp ringbanen.
Ble litt trangt mtp parkering, men siden såpass mange ikke kom pga snømengdene ble det nok plass.
Var kjempegøy - jeg kjørte ut flere ganger i 80-90km/t og dro inn i fonnene. Skulle hatt hønsenetting i frontfangeren gitt, fylte opp motorrommet med snø et par ganger :)
Erik med den gule NBen kjørte mye han også, men ikke særlig bra :wink: . Så jeg måtte dra han ut en del. Tror jeg slepte ut 7-8 biler av snøen i går.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
erikxedge
2000 RPM
2000 RPM

Post by erikxedge »

Var jaggu bra du hadde med deg slepetau kjakan :p

Var en morsom dag med mye kjøring, sladding og litt graving :p Håper det blir flere treff i løpet av vintern.
Medl.nr 808
00 Mx-5 NB

Biler har 2 seter. Alt annet kalles buss.
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 554

Post by DrHolm »

Var innom en tur med madammen og en kamerat med VW T3 syncro. Var litt kuuk å komme seg inn, og ikke minst ut igjen for oss som ikke skulle kjøre.
Det så veldig morro ut, og noe mer sikkert med masse snø som kunne ta imot før muren.

Måtte dra ut en WRX STi med Syncro'n, noe ironisk spørr du meg men.. :lol:

De som kjørte der i går burde komme seg på iskjøring på et vann e.l. med mere plass. Det er utrolig kult!
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM

Post by Kjakan »

Jeg ble litt overrasket over den gode framkommeligheten til den gamle syncroen ja..
Kjøring på isvann er selvfølgelig mer optimalt, er vel et arrangement hos Hebbes i januar. Dog er det 2.5-3t kjøring hver vei, mens Gardermoen er veldig sentralt. Jeg bruker bare 65min bort selv om det er 10 mil unna meg...
Gardermoen-treffet er veldig lite formelt, med masse hyggelig folk og mye rart av kjøretøy. Det sosiale er jo halve pakka..
Det var egentlig et isbanetreff på Vurrusjøen i Oppland i dag, men det ble avlyst pga naboklager. Dog er det vel ca 4t hver vei, og det blir litt langt for min del.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Post Reply