Jeg skal til å vaske bilen min før jeg tar å lagrer den et par dager i garasjen til over nyttår. Det hele skjer hos den lokale statoil bensinstasjonen. Planen er å ta med meg en bøtte som jeg kan fylle med vann, som jeg deretter tar og vasker bilen for hånd. Tar også med bilshampoo. Kommer ikke til å benytte meg av vaskemidler gjennom høyttrykksspylerne med tanke på at jeg har softtop på bilen min. Kommer kun til å benytte meg av avspylingskanonen. Softtopen kommer jeg bare til å spyle av i første omgang, har ikke vaskemidler til den enda.
MEN, som jeg har lest tidligere anbefales det mikrofiber kluter i hytt og pinevær. De vanlige rekvisita bilbutikkene har ikke åpent idag, og statoil selger ikke microfiber kluter. Hva slags microfiber kluter er det jeg må få tak i? Kan jeg bruke en som er beregnet for vask i hus og hjem til vask av bil? Hvis nei, hva skiller disse 2 typene microfiber kluter fra hverandre slik at de egner seg til de forskjellige formålene?
Har ikke sett noe informasjon om akkurat dette i forumet, og håper at dette kan være til hjelp for andre enn bare meg

- Chan