En i visse kretser kjent Miata+Turbo profil med nick Savington på miata.net og miatturbo.net testet en Rotrex ladet Miata på hjemmebane og kjørte like raskt som sin egen 2871 turbofiserte NA. Rotrex bilen hadde 90hk mindre (230 vs. 320 whp).
http://www.miataturbo.net/forum/t42314/
Jeg har vel sagt det før men for de som seriøst skal kjøre raskt på bane, slalom og ønsker å ha en driftsikker bil så virker dette oppsettet veldig bra.
949Racing Rotrex kompressorkit virker lovende
Moderator: Styremedlemmer
- Hauk
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 569
- Status: Offline
Re: 949Racing Rotrex kompressorkit virker lovende
hm.... skal du konvertere mazdaspeeden din arildharildh wrote:Jeg har vel sagt det før men for de som seriøst skal kjøre raskt på bane, slalom og ønsker å ha en driftsikker bil så virker dette oppsettet veldig bra.

If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
"I autocrossed my 2871R at ACS in August, and I would spend a lot of time bouncing off the rev limiter in 2nd gear. Someone asked me why I didn't just shift, and I had to explain that it would just spin the tires in 3rd too, and I was using the limiter in 2nd as a traction control device."

Slik vil jeg også ha det

Slik vil jeg også ha det

Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
Nei. Har alt for mye investert i MSM'en og turbo stuff. Og jeg har et mål om å eie en MX med minimum 400 på bakhjulene.
Men om det blir konstant turbo-to-manifold-bolts-stretch-o-rama så må jo noe gjøres. Jeg gidder ikke ha en bil som ikke kan brukes uten en tilhenger i nærheten.
Men, om jeg skulle starte på nytt hadde det blitt:
- 99+ 1.8
- Rotrex med IC
- Adaptronic
- Tein Flex
- Wilwood BBK
Men om det blir konstant turbo-to-manifold-bolts-stretch-o-rama så må jo noe gjøres. Jeg gidder ikke ha en bil som ikke kan brukes uten en tilhenger i nærheten.
Men, om jeg skulle starte på nytt hadde det blitt:
- 99+ 1.8
- Rotrex med IC
- Adaptronic
- Tein Flex
- Wilwood BBK
jeg har kjørt masse med min i sommer da arild..
men ja, hadde vært morro å bygget en værsting mx med rotrex,, da 30-94 diy interkurder, bra sprut, store dyser, smidd innmat og lada alt pressa orka.
må da gå ann å få 400hk med rotrex og.
loki. du får haike til sommern
men spinner faktisk lite på 3gir med mye effekt om dekk og understell matcher.
men ja, hadde vært morro å bygget en værsting mx med rotrex,, da 30-94 diy interkurder, bra sprut, store dyser, smidd innmat og lada alt pressa orka.
loki. du får haike til sommern

-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Tar deg på ordet, Harald. Har hatt lyst til å sitte på kringla di siden jeg hørte om den, så dette ser jeg virkelig frem til. Selv om jeg egentlig bør vente med det til jeg har tuna min egen, slik at overgangen og skuffelsen til min egen ikke blir så sykt storHarald wrote:jeg har kjørt masse med min i sommer da arild..
loki. du får haike til sommernmen spinner faktisk lite på 3gir med mye effekt om dekk og understell matcher.

Rebecka - 1993 Perlemor
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
Husk å ikke spis først, og besøk gjerne et toalett før du sitter påLoKi wrote: Tar deg på ordet, Harald. Har hatt lyst til å sitte på kringla di siden jeg hørte om den, så dette ser jeg virkelig frem til. Selv om jeg egentlig bør vente med det til jeg har tuna min egen, slik at overgangen og skuffelsen til min egen ikke blir så sykt stor

hihi
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Harald, er det ikke en link til det du har gjort slik at vi får se? 

I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
nei.
-*Snylter*-