Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Er Fuelrailen på Mazdaspeed motoren lik som den er på 1,8 liter europeisk motor?
Regner med Stian har peiling på akkurat dette
(i så fall ønskes denne delen kjøpt forresten).
Trenger svar snarest!
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
Ønsker selv å kjøpe en rail.. i usa så skal dem ha bensintrykksregulatoren i tanken, noe europa ikke skal ha, men har vel lite å si med datasprut dette uansett.. Men bilder sammenlignet med ebay så er dem dønn like, toppene er like, så da passer dem greit, men har du ikke til din mazdaspeed da..
StianOppistov wrote:Ønsker selv å kjøpe en rail.. i usa så skal dem ha bensintrykksregulatoren i tanken, noe europa ikke skal ha, men har vel lite å si med datasprut dette uansett.. Men bilder sammenlignet med ebay så er dem dønn like, toppene er like, så da passer dem greit, men har du ikke til din mazdaspeed da..
Mazdaspeed er "retour-less".
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
StianOppistov wrote:Ønsker selv å kjøpe en rail.. i usa så skal dem ha bensintrykksregulatoren i tanken, noe europa ikke skal ha, men har vel lite å si med datasprut dette uansett.. Men bilder sammenlignet med ebay så er dem dønn like, toppene er like, så da passer dem greit, men har du ikke til din mazdaspeed da..
Mazdaspeed er "retour-less".
Da bygger du om til å ha retur.
Er egentlig ikke verre.
MSM har en egen større fuelrail enn FL men ikke retur. Det er flere som kjører masse hester på denne uten skjevhet i bensinfordeling eller mister bensintrykk.
Jeg kjører med Walbro 255 lph og 550 dyser uten problemer. Akter å finne ut om den henger med opp til 400 (med 750cc + dyser).
Hvis du ikke har noen fuelrail fra før så kjøp en ferdig en for retur og kjøp det orginale retur røret da alle festene for ligger klart under bilen.
Da trenger du en fuel rail som passer 99 1.8 manifold med retur. Mulig du kan gjenbruke FPR på railen fra 1.6. Hvis ikke må du ha en FPR også.
FM har en dualfeed fuel rail som passer: http://www.flyinmiata.com/index.php?dep ... %201990-93
Miataroadster.com hadde en før som var billigere men finner den ikke lenger.
For your fueling question, you need to remove the stock damper from the MSM rail and install the fuel pressure regulator (FPR) from you original engine. Both of these look kind of like top hats, but the FPR has a vacuum line and fuel line attachments. You'll have to play with the orientation, and you might need to bend stuff a bit, but you should be able to make it work.
Brandon
Noen som kan hjelpe meg litt her? Er litt smågresk. Hva er "stock damper". Hvordan ser FPR ut? Bend stuff abit, her mener han at jeg må bøye de gummislangene bare?
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
ganske selvforklarende den teksten da, ta ut den saken som ser ut som en hatt på den fuelrailen du har, sett inn den som ser ut som en hatt fra din orginale 1.6 fuelrail. koble vakumslange fra innsuget(bak spjeld selvsagt) til den lille rørbiten, og retur bensinslangen du allerede har, til det 8mm røret som kommer ut, bøy på 8mm røret om nødvendig(pass på å ikke klemme det flatt selvsagt)
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''