Fuel rail på Mazdaspeed motor kontra EU 1,8 liter motor

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Fuel rail på Mazdaspeed motor kontra EU 1,8 liter motor

Post by Stehu »

Er Fuelrailen på Mazdaspeed motoren lik som den er på 1,8 liter europeisk motor?
Regner med Stian har peiling på akkurat dette ;)
(i så fall ønskes denne delen kjøpt forresten).

Trenger svar snarest!
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Fuel rail på Mazdaspeed motor kontra EU 1,8 liter motor

Post by Miatapowers »

Ønsker selv å kjøpe en rail.. :D i usa så skal dem ha bensintrykksregulatoren i tanken, noe europa ikke skal ha, men har vel lite å si med datasprut dette uansett.. Men bilder sammenlignet med ebay så er dem dønn like, toppene er like, så da passer dem greit, men har du ikke til din mazdaspeed da..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Re: Fuel rail på Mazdaspeed motor kontra EU 1,8 liter motor

Post by Stehu »

StianOppistov wrote:Ønsker selv å kjøpe en rail.. :D i usa så skal dem ha bensintrykksregulatoren i tanken, noe europa ikke skal ha, men har vel lite å si med datasprut dette uansett.. Men bilder sammenlignet med ebay så er dem dønn like, toppene er like, så da passer dem greit, men har du ikke til din mazdaspeed da..
Mazdaspeed er "retour-less".
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Fuel rail på Mazdaspeed motor kontra EU 1,8 liter motor

Post by nope-mx5 »

Stehu wrote:
StianOppistov wrote:Ønsker selv å kjøpe en rail.. :D i usa så skal dem ha bensintrykksregulatoren i tanken, noe europa ikke skal ha, men har vel lite å si med datasprut dette uansett.. Men bilder sammenlignet med ebay så er dem dønn like, toppene er like, så da passer dem greit, men har du ikke til din mazdaspeed da..
Mazdaspeed er "retour-less".
Da bygger du om til å ha retur.
Er egentlig ikke verre.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Fuel rail på Mazdaspeed motor kontra EU 1,8 liter motor

Post by arildh »

MSM har en egen større fuelrail enn FL men ikke retur. Det er flere som kjører masse hester på denne uten skjevhet i bensinfordeling eller mister bensintrykk.
Jeg kjører med Walbro 255 lph og 550 dyser uten problemer. Akter å finne ut om den henger med opp til 400 (med 750cc + dyser).
Hvis du ikke har noen fuelrail fra før så kjøp en ferdig en for retur og kjøp det orginale retur røret da alle festene for ligger klart under bilen.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Re: Fuel rail på Mazdaspeed motor kontra EU 1,8 liter motor

Post by Stehu »

jeg har originalt retur system og skal montere MSM motor UTEN retursystem. Hva må jeg gjøre?
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Fuel rail på Mazdaspeed motor kontra EU 1,8 liter motor

Post by arildh »

Da trenger du en fuel rail som passer 99 1.8 manifold med retur. Mulig du kan gjenbruke FPR på railen fra 1.6. Hvis ikke må du ha en FPR også.
FM har en dualfeed fuel rail som passer:
http://www.flyinmiata.com/index.php?dep ... %201990-93
Miataroadster.com hadde en før som var billigere men finner den ikke lenger.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Re: Fuel rail på Mazdaspeed motor kontra EU 1,8 liter motor

Post by Stehu »

Fra Flyin'Miata.

For your fueling question, you need to remove the stock damper from the MSM rail and install the fuel pressure regulator (FPR) from you original engine. Both of these look kind of like top hats, but the FPR has a vacuum line and fuel line attachments. You'll have to play with the orientation, and you might need to bend stuff a bit, but you should be able to make it work.

Brandon

Noen som kan hjelpe meg litt her? Er litt smågresk. Hva er "stock damper". Hvordan ser FPR ut? Bend stuff abit, her mener han at jeg må bøye de gummislangene bare? :)
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Fuel rail på Mazdaspeed motor kontra EU 1,8 liter motor

Post by Harald »

ganske selvforklarende den teksten da, ta ut den saken som ser ut som en hatt på den fuelrailen du har, sett inn den som ser ut som en hatt fra din orginale 1.6 fuelrail. koble vakumslange fra innsuget(bak spjeld selvsagt) til den lille rørbiten, og retur bensinslangen du allerede har, til det 8mm røret som kommer ut, bøy på 8mm røret om nødvendig(pass på å ikke klemme det flatt selvsagt)
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Post Reply