Er klin ny her og har akkurat fått smaken på mx-5'en!
Har nå i et par år studert mazda sine pene biler og lurer nå litt på om jeg ikke skal gå for en.
Høsten 2009 så fikk jeg nemmelig få prøvekjøre en mx-5 ifra Centralgaragen i Drammen, ettersom jeg bare bort rett borti gaten....
dette var jo noe helt nytt.. aldri prøv å kjøre en cab før og det føltes herlig!
Senere samme høst prøve jeg også råtassen RX-8 noe som også var gøy men jeg synes ikke det ble helt det samme når det ikke var en cab, jeg synes kansje det manglet noe på mx-5'en og det var krefter..
Den jeg prøvde var en 1.8 liter, men den var utrolig skarp i svingene noe jeg fort ble forelsket i.
Tror noe av grunnen til at jeg ikke synes det var nok krefter i den er pga jeg per i dag kjører en bil med 3 dører og har 210hk..
Så det slo meg inn at hvis jeg hadde skrudd litt på en mx-5 så kunne jo dette bli riktig bra, hadde jo selvfølgelig hørt om å turbo konvertere denne lille god saken

Men først og fremst!
Jeg må jo bli kvitt bilen jeg har per i dag noe som burde gå ganske greit....
Også etter det bærer det over til mx-5 kjøp!
Da er det store spørsmålet! hva synes dere!?
Skal jeg kjøpte en klin ny en eller er det bestemt model dere synes noe om? jeg vil egentlig ha en med metal taket som de nye har.. og jeg er egentlig ute etter 1.8 litern... eller synes dere jeg burde ofre det lille ekstra å gå for 2.0 literen?
på forhånd takk for svar
mvh
- Ekkil