Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
biXen wrote:
Større oppløsning på PCen din fikser dette, til og med min netbook har 1280 bredde så sånn sett har du kanskje en veldig gammel PC?
Men jeg kan slå på scrolling igjen, tror den forsvant med mine siste opplastinger.
Med større oppløsining blir vel ikoner, skrift og alt mindre (husk gamle øyne)
PCn er ca 2 år gammel FS lifebook med standard oppsett.
Det blir mindre, men du kan stille større ikoner og tekst andre plasser i kontrollpanelet, og bruker du Firefox eller andre moderne nettlesere kan du zoome opp innhold med egne innstillinger (enklest å klikke CTRL+). Finnes massevis av "svaksynt" funksjoner i Windows, som få muligens vet om
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Vegard wrote:
Sånn jeg ser det så betyr det bare et irritasjonsmoment fordi 90% av brukerne da får et resiza bilde når de egentlig kunne sett det store. Synes dessuten sånne forum ofte laster litt treigere. Men det kan gå opp til vurdering. Er jo mest aktuelt i prosjekttråder som har mye bilder.
Omtrent 1/4 så irriterene som å få kuttet bilde. Jeg har aldri opplevd denne problemstillingen på andre forum. Det bør jo gå å få det slik som før at alle postene resizes etter det største bildet på siden eller slik som Vegard beskriver.
Ganske ignorant å skylde på at brukeren enten har for dårlig skjerm eller at brukerne poster for store bilder. Det vil ALDRI endre seg.
En annen ting er at håndholdte enheter som min kjære iPhone kutter bilder så det holder pga dette. Irriterende.
Brukere her laster ikke opp bilder, ingen bilder ligger på vår server, derfor kan vi heller ikke lage noen mindre versjon av dem her uten videre. Det jeg KAN gjøre er at f.eks. alle bilder får lik bredde. Det blir da ikke seende fint ut, samt at hvis man da linker til et bilde på 2800x2000 pixler som er 10MB stort og det blir 800 pixler stort i forumet så er det ikke sikkert at det er like logisk for alle som legger inn bilder det heller, samt at alle brukere uansett må laste ned det på 10MB selv om det er et lite krympa bilde visuelt sett.
Det optimale fra ståstedet til de som har prosjekttråd er at de lager alle bilder i f.eks. 600 bredde og linker til stor versjon. Men generelt har innholdet og forumet ikke noe å gjøre sammen når bilder hentes utenfra så jeg ser ikke behov for å manipulere størrelsene.
Hva iPhone kan og ikke vet jeg ikke, men f.eks. Opera Mini kan krympe bilder på proxy før de leveres til bruker. Om det fungerer med denne forumsoftwaren vet jeg ikke, sikkert ikke verdens beste HTML kode, men standarden er å levere mobil css kode til mobile enheter, har dog ingenting med innhold å gjøre så bilder må telefonens nettleser takle selv ala. Opera Mini.
Vegard wrote:
Sånn jeg ser det så betyr det bare et irritasjonsmoment fordi 90% av brukerne da får et resiza bilde når de egentlig kunne sett det store. Synes dessuten sånne forum ofte laster litt treigere. Men det kan gå opp til vurdering. Er jo mest aktuelt i prosjekttråder som har mye bilder.
Omtrent 1/4 så irriterene som å få kuttet bilde. Jeg har aldri opplevd denne problemstillingen på andre forum. Det bør jo gå å få det slik som før at alle postene resizes etter det største bildet på siden eller slik som Vegard beskriver.
Ganske ignorant å skylde på at brukeren enten har for dårlig skjerm eller at brukerne poster for store bilder. Det vil ALDRI endre seg.
En annen ting er at håndholdte enheter som min kjære iPhone kutter bilder så det holder pga dette. Irriterende.
+1
Sliter med at explorer på jobb kutter, og mangler nå scroll for å få sett bildene. Funker hjemme siden jeg har widescreen, men med 1280x1024 så får jeg ikke engang sett 1024x768-bilder..
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
Siste bildet illustrerer best. Alle bilder er linker. Ikke noe uploading og resizing på server. Kun i javascript lokalt i browser.
De bruker en javascript image resizer fra Ncode kun for SMF men for phpBB finnes det flere lignende alternativer:
Den tråden sto nærmere ett minutt uten å bli fullstendig lastet, for en IE6 bruker vil man kanskje ikke få opp 1/3 av innholdet mens dette skjer en gang. Javascript skal lastes etter htmlen er lastet inn, dermed blir det også tregt. Det eneste reelle alternativet er noe som skjer på server når innlegget blir laget, ikke klient-side "triks". Det ville dog vært ok for tråder med 2-3 bilder.
Men det å wrappe en link på bildet for å åpne full versjon selv om det blir klippa kan være en ide, er også mindre forstyrrende. Er uansett ikke noe fan av sånne ting som skaper treghet, en god grunn til at bilforumet er tregt møl sammen med reklamene.
Til meg går den linken like raskt som andre sider med unntak av siste bilde som er på 1.3Mb og hostes fra en treg server. Selve skaleringen går lynkjapt. (chrome)
Man vil uansett se bildet mens det laster uskalert og det er akkurat med samme hastighet som om det ikke var resizer.
arildh wrote:Til meg går den linken like raskt som andre sider med unntak av siste bilde som er på 1.3Mb og hostes fra en treg server. Selve skaleringen går lynkjapt. (chrome)
Man vil uansett se bildet mens det laster uskalert og det er akkurat med samme hastighet som om det ikke var resizer.
Verdt og prøve.
Me too
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
Det er ikke noe problem å lage, trenger forsåvidt ingen moduler til det heller, men isåfall måtte det fungert KJAPT, jeg synes bilforumet er tregt møl i det hele tatt, men det kan også være reklamene 80%. Kan se om jeg tester det litt lokalt. Hva som er verd å prøve er en vurderingssak, det er nok av ting på listen
Jeg er enkelt og greit ikke noe fan av å se 20 uklare bilder jeg må klikke en og en på for å se skikkelig, kontra at jeg ser alle som de skal være. Men som du sier er det vanskelig å kontrollere folk og bildene de laster opp. Jeg kan forsåvidt løse det også med å la folk kunne bare bla videre til neste bilde om man først åpner et bilde. Men får se, det havner på lista en plass.
Synes forumet fungerer perfekt nå.
Bilder og tekst vises ryddig og kjapt.
(kanskje det er fordi mine egne prosjekttråder viser bildene riktig for meg selv ? )
Men med 1280x1024 (og høyere) oppløsning på skjermen så vises ihvertfal det meste på en grei måte.
Håper at ikke dette ødelegges.
Søkefunksjonen er i orden igjen også, så dette synes jeg er bra.
Erik
(hysj ...... det virker)
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Er litt enig med biXen her. Bilforumet er både tregt og ser for j***i ut. (Kan være fordi jeg bruker Internett Eksploderer, konservativ som jeg er...)
Som Rudolf sier, det vi har nå funker. Dersom folk som laster opp bilder i tillegg holder seg til maks. 6-700 bredde så blir dette bra.
Link til store bilder og resten på 640*480. Det er det jeg har i min tråd stort sett tror jeg og det funker greit.
Jeg bruker både netbook og stasjonær for øvrig med god oppløsning.
Uansett er det skikkelig irriterende å scrolle masse sidelengs fordi en eller annen gjøk slenger et 2400*1900-bilde inn i en tråd her.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell" FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
Rudolf wrote:...
Synes forumet fungerer perfekt nå.
Bilder og tekst vises ryddig og kjapt.
(kanskje det er fordi mine egne prosjekttråder viser bildene riktig for meg selv ? )
Men med 1280x1024 (og høyere) oppløsning på skjermen så vises ihvertfal det meste på en grei måte.
...
Erik
(hysj ...... det virker)
Nå må vi ikke være egoistiske her
Alt er jo en vurdering utfra dette. Jeg sitter med statistikk på hvilke nettlesere og oppløsninger folk har, så jeg kan ikke bare forandre noe om noen skriker høyest. Endringen som ble gjort som du ble fornøyd med Erik er jo mye fordi jeg synes det fungerte greit før og det var mye unødig plass brukt til "avatar feltet".
Link til hovedsiden kommer definitivt. Mener jeg søkte etter en mod for å vise brukers tråder, enten fant jeg ikke eller så fungerte den ikke. Må ta en ny runde, en del virket ikke pga. nye versjoner av noe og gammelt av noe annet. Derfor er det litt TTT (i tillegg til andre faktorer).