Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Da har TSW fått noen dager på Gardermoen i år også Dette er datoer som også skal fordeles mellom Subaru og Honda klubben. Men da de ikke pleier å stille med så mange biler er vi i "forhandling" med de om TSW skal ta seg av arrangeringen slik at det blir 5 runder med NCL-cup. Men da med litt hjelp fra Subaru og Hunda. Mer info om dette vil komme.
Datoene er som følger:
søndag 18 april
lørdag 26 juni
lørdag 10 juli
lørdag 14 aug
lørdag 11 sept
Så her er det bare å sette av datoene i kalenderen.
Menneh... Blir det ikke da VELDIG mange biler og VELDIG lite kjøring ?
Jeg fikk bare med meg 1 kjøring med Fordklubben i år og da var 1.5 time mellom hver gang man fikk kjøre og sikkert færre biler enn på NCL cup dagene.
arildh wrote:Menneh... Blir det ikke da VELDIG mange biler og VELDIG lite kjøring ?
Jeg fikk bare med meg 1 kjøring med Fordklubben i år og da var 1.5 time mellom hver gang man fikk kjøre og sikkert færre biler enn på NCL cup dagene.
Det er noe av det vi holder på å diskutere.
Om vi skal sette tak på antall biler per dag.
Om vi skal ha forhåndsbetaling
Som nevnt, vi skal ha et møte fortløpende om ting og tang.
Venting i depot er vår største svakhet, og det ønske vi å gjøre noe med.
Men å få til like mye kjøring som på R.skogen eller Våler, har vi ikke sjangs til uansett..
En bil på banen av gangen, for lite folk til tidtagning, vakter og i depot var det som gikk igjen, gang på gang i fjor.
DETTE skal vi få gjort noe med!
Det at IDCN og Honda klubben i år blir under vår kappe, er også helt nytt.
Dette er pga. at MortenH i år har andre prioriteringer (GT-serien)
Da igjen vil vi lettere garantere at maxgrense, sammen med binnende forhåndspåmelding og betaling, på antall biler blir nådd. Og at vi ikke må betale utgiftene av egen lomme..
Det at vi har fått fem datoer i år, er TSW/NCL alene om, dette er igjen pga. samarbeid med IDCN og Honda.
Håper uansett at flest mulig blir fornøyd.
Jeg for min del setter i år arrangering forran kjøring..
Den svingen ødelegger veldig mye for eksekveringen av kjøringen.
Jeg har tidligere nevnt at bla. PCN arrangerer Autoslalom uten svingen som gjør at de kan få biler på banen i et forrykende tempo.
Når jeg var med og kjørte der var det ca. 10 min mellom hver kjøring som er akkurat nok til å skryte i depot av hvor fin jeg er på håret mellom kjøringene.
Men nå er jo den svingen litt av det som skiller SSx fra kjegle-orienteringen NBF bedriver.
Helt enig der Arild.
Er en mulighet å ta starten rett ut fra depot, men da må vi flytte alt lenger fra banen og ha lavere fart mot mål igjen.
Men her vinner vi på vakter som må holde svingen fri for trafikk på bakveien (som brukes til start/mål) og tidtager.
Jeg vil helst at svingen beholdes som den er men.
Det blir mer kjøring på den måte. Flere biler kan delta og TSW får trusa full av cash.
Hva med å teste dette på et av treffene tidlig i sesongen ? Og så lage en poll på de fora som samarbeider om dette (Honda, Scooby og MX)
Blir det fiasko så må vel det bety at folk heller vil ha en ekstra sving og heller kjøre 1/3 av tiden.
Et annet forslag mht. organisering er at startnummer dikterer startrekkefølge.
Det er plagsomt å måtte flytte på bil eller bli sperret av en bil som ikke flytter seg i køen konstant i 1 time + mellom kjøringene.
Det er bedre om hver bil står pyntlig parkert og heller kjører fram når de blir oppropt av en dedikert person(er) som bestemmer ved utkjøring.
Da trenger deltakerne kun å forholde seg til bilen forran. Ikke blir det sniking heller ( Ikke at det har skjedd når jeg har vært der ).
arildh wrote:
Hva med å teste dette på et av treffene tidlig i sesongen ?
Interimstyret i Østlandsavdelingen har tenkt å foreslå at et av treffene i sommer har temaet Autoslalom og at det avholdes på Gardermoen.
Tanken var at vi brukte en ettermiddag (onsdag) der alle som ville kunne prøve seg litt både som passasjer og som fører.
(Vi hadde tenkt å spørre NCL/TSW om å hjelpe til med å leie banen, låne kjegler etc.)
Så forslaget om å teste ut ny bane er jo høyst aktuellt, men jeg tror det blir for tidlig å ta det før første SS2 runde (18. april).
Vi jobber med en terminliste der vi gjerne legger inn dette (men kan ikke gjøre for mye før vi er valgt )
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
arildh wrote:
Hva med å teste dette på et av treffene tidlig i sesongen ?
Interimstyret i Østlandsavdelingen har tenkt å foreslå at et av treffene i sommer har temaet Autoslalom og at det avholdes på Gardermoen.
Tanken var at vi brukte en ettermiddag (onsdag) der alle som ville kunne prøve seg litt både som passasjer og som fører.
(Vi hadde tenkt å spørre NCL/TSW om å hjelpe til med å leie banen, låne kjegler etc.)
Så forslaget om å teste ut ny bane er jo høyst aktuellt, men jeg tror det blir for tidlig å ta det før første SS2 runde (18. april).
Vi jobber med en terminliste der vi gjerne legger inn dette (men kan ikke gjøre for mye før vi er valgt )
Erik
Flere av oss i TSW har jo MX-5 så vi blir garantert med på en ukedagskjøring vi også Der vi stiller med kjegler osv. Vi hjelper også til med å snakke med Frode og få holdt av en dag, eller flere hvis ønskelig (og mulig selvfølgelig), til litt MX-5 kjøring
Det blir mer kjøring på den måte. Flere biler kan delta og TSW får trusa full av cash.
Hva med å teste dette på et av treffene tidlig i sesongen ? Og så lage en poll på de fora som samarbeider om dette (Honda, Scooby og MX)
Blir det fiasko så må vel det bety at folk heller vil ha en ekstra sving og heller kjøre 1/3 av tiden.
Et annet forslag mht. organisering er at startnummer dikterer startrekkefølge.
Det er plagsomt å måtte flytte på bil eller bli sperret av en bil som ikke flytter seg i køen konstant i 1 time + mellom kjøringene.
Det er bedre om hver bil står pyntlig parkert og heller kjører fram når de blir oppropt av en dedikert person(er) som bestemmer ved utkjøring.
Da trenger deltakerne kun å forholde seg til bilen forran. Ikke blir det sniking heller ( Ikke at det har skjedd når jeg har vært der ).
Mye bra her. Spesielt det med køen, blir mye pes å passe på og flytte hele tiden.
Tror også det er mye å hente på litt nazi-dirigering av køen for å minimere dautiden og alt dette pratet om håret til arildh...
Men svingen er kul og må med IMHO.
Jeg tror jeg skal forsøke å hjelpe til litt mer når jeg er der oppe, som flaggevakt eller kjegleoppsetter eller no'.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell" FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
Tror de fleste er mer enn villig til å være behjelpelige.
Det som trengs er kanskje litt strammere organisering av de som styrer?
Litt mer nazi som doktoren sier.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
Hva med et kompromiss.
Starten beholdes på samme plass men målgang flyttes til starten på parkeringen ved å stoppe mellom 4 kjegler ala klassisk Autoslalom.
Men med en gang bilen har passert svingen og starter på slalomen kan neste bil kjøre til start og line opp da dette området er "safe".
Neste bil står da klar til å starte i det forrige bil skrenser i mål.
Da bør man kunne få igjennom 1 bil på ca. 1 min 30 sek. -- > 35-40 biler i timen avhengig av riv, pauser, snurringer og uhell.
Med tak på 30 biler så bør det gå å få 4 runder i løpet av 4 timer med god margin.
Det har vært under 30 biler. Mener det er mellom 20 - 24 et sted. Ulempen med dette er jo at det blir litt vanskelig å få til to eller tre runder per kjøring. Fint å bruke første runde til å varme opp dekkene for så å satse som pokker Evt. kunne det være en oppvarmingsrunde i origanløype for så å ha runde nummer to med stopp før svingen.
At vi i år skal gå med trusa full av cash, er bare bull.
Hvis/når vi skal registrere oss som en klubb (Vi trenger bare et styre osv..) skal vi ha alt på det reine i tilfelle en sjekk av regnskapet.
Og da å ha en klubbkasse som tåler og gå på ræva en eller to treff, er i mine øyne et minimum.
Men derfra og utover skal jeg nok "skumme av fløten".. ops.. glemte [ironi][/ironi]
Forslagene som blir lagt ut her, som hjelper oss veldig mye, skal jeg lage en skisse på og ta med på møtet.
Nummererings systemet du nevne er flaut at vi ikke har brukt før.. Det sier jo seg sjøl at det er veldig smart.
Har variert veldig på hvor mange vi har hatt på banen i '09 sesongen.
Men ut i fra hvordan banen så ut, og tidsbruk for hver enkel bruk kan vi regne litt på.
..Jeg er jo tross alt en pansjonert lærervikar..
Tid vi får lov til å "bråke" på banen er mellom 0900 og 1800:
= 9 timer
= 540 minutter
/ 20 biler (som et eksempel)
= 27 minutter pr. bil
/ (est. 3 minutter pr. runde * 3 runder)
= 3 heat pr. bil på en dag.
et par andre eksempler med 12 og 15 biler som en av faktorene:
540
/ 12
= 45
/ (3 * 3)
= 5 heat
540
/ 15
= 36
/ (3 * 3)
= 4 heat
Men ikke ta dette på kornet, for i virkeligheten så ta ting litt mer tid som oftest.