Hydra ECU spørsmål

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Hydra ECU spørsmål

Post by Stehu »

Hvor skal egentlig luft temperatur sensoren monteres? Jeg antar at MSM temperatur sensoren sitter like ved gasspjeldet på inntaksmanifolden, men der passet jo ikke Hydra sin inn. Dermed lurer jeg på hva Inglar eller ArildH har gjort med dette :)
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Re: Hydra ECU spørsmål

Post by glaibilenmin »

brukte orginalsensoren på msm som står i "albuen"
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Re: Hydra ECU spørsmål

Post by inglar »

Mellom intercooler og inntaksmanifolden må den stå ja. Min er også montert på samme måte som gladibilenmin sin. Du ser den på bildet. Montert inn på høyre side av det 90graders blanke røret, motsatt side av dumpen. Dette røret fulgte med i BE-kittet, på det originale røret er lufttempsensoren festet på venstre side.
Image
Last edited by inglar on 10 Feb 2010, 09:29, edited 1 time in total.
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Re: Hydra ECU spørsmål

Post by inglar »

Hmmm. Det bilde var ikke helt bra. Skal lime inn et annet fra Photobucket når de er ferdig med vedlikeholdet på siden og jeg kommer inn igjen.
Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Re: Hydra ECU spørsmål

Post by Stehu »

jeg skjønner godt nå :) Var der jeg mistenkte at den stod. Jeg kan vel bare bruke min originale MSM sensor da? Slipper å modde.
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Re: Hydra ECU spørsmål

Post by inglar »

Stehu wrote:jeg skjønner godt nå :) Var der jeg mistenkte at den stod. Jeg kan vel bare bruke min originale MSM sensor da? Slipper å modde.
Nå vet jeg ikke om det er noen forskjell mellom den originale MSM sensoren og den som følger med Hydraen. Hadde ringt med FM for å forsikre meg om at det er mulig å bruke den originale MSM´en før jeg hadde koblet opp den.
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Hydra ECU spørsmål

Post by nope-mx5 »

Er ofte forskjell i kalibrering og signal.
Sjekk med FM ja.

På Megasquirt bruker man f.eks en GM IAT sensor :)

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Re: Hydra ECU spørsmål

Post by TurboLag »

nope-mx5 wrote:Er ofte forskjell i kalibrering og signal.
Sjekk med FM ja.

På Megasquirt bruker man f.eks en GM IAT sensor :)

-n
eventuelt bosch, siemens, eller en annen sensor du får tak i som du finner kalibreringsdata på :wink:

i oppsettet til et greit sprut burde det være muligheter for å sette inn kalibreringsdata selv, er hvertfall muligheter til det i megasquirt :)
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Re: Hydra ECU spørsmål

Post by Stehu »

TurboLag wrote:
nope-mx5 wrote:Er ofte forskjell i kalibrering og signal.
Sjekk med FM ja.

På Megasquirt bruker man f.eks en GM IAT sensor :)

-n
eventuelt bosch, siemens, eller en annen sensor du får tak i som du finner kalibreringsdata på :wink:

i oppsettet til et greit sprut burde det være muligheter for å sette inn kalibreringsdata selv, er hvertfall muligheter til det i megasquirt :)
Det er det i HYDRA også :)
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Re: Hydra ECU spørsmål

Post by TurboLag »

Stehu wrote:
TurboLag wrote:
nope-mx5 wrote:Er ofte forskjell i kalibrering og signal.
Sjekk med FM ja.

På Megasquirt bruker man f.eks en GM IAT sensor :)

-n
eventuelt bosch, siemens, eller en annen sensor du får tak i som du finner kalibreringsdata på :wink:

i oppsettet til et greit sprut burde det være muligheter for å sette inn kalibreringsdata selv, er hvertfall muligheter til det i megasquirt :)
Det er det i HYDRA også :)
Problem løst :wink: Finn kalibreringsdata på en sensor du har som passer, og monter den :)
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Post Reply