Jeg har tenkt å bytte dempere på min 91-modell.
Jeg tror ikke det har blitt gjort på en stund, og jeg mistenker at de begynner å bli litt slitne. Er det noen andre deler som det lønner seg å bytte når man først er i gang med å skifte demperne. Foringer og slikt? 8O 8O
bytte av dempere.
Moderator: Styremedlemmer
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Status: Offline
Støvhettene er viktige, med stopper, ,manger som glemmer dette når de bytter.. Sjekk hvordan opphenget er, blir ofte rustent... Hvilke demperer du tenker på då, eg vurderer kyb sine eller justerbare coil overs, men er egentlig fornøyd med eibach sitt senkesett, må bare få noen bedre demperer..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Du må ikkje senke bilen for å kjøpe deg bedre demperer, men hva stand er de originale fjørene i, er de segne og slappe er det fordel å bytte de, eg kjører senka bil, men eg liker å ha de senket
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Jeg har planer om å kjøpe meg nye dempere til jul, tenker da på å kjøpe gule justerbare koni dempere. Ifølge infoen jeg har funnet på disse kan de justeres fra normal til ca 1,5-2 cm lavere en normalt, men lurer på om dette da er med de originale fjærene? Er det noen andre fjærer som er 'bedre' en de originale men som ikke senker bilen mer? Trenger litt høyde på bilen når snøen kommer skikkelig her oppe, men hadde vel vært fint med litt lavere bil på sommern. En annen ting, så noe oppi her om støvhetter, er dette det som på godt norsk kalles "Mazda Replacement Shock Boots"? Viktig å bytte dette også?
1993 MX-5, Brilliant Black. Blinklys i sidespeilene. Luftinntak og lite skilt forran. Hardtop. Lexus baklykter, fjernet antenne og alt av emblemer. Low profile fra I.L. motorsport, RB intake. Borla Dual-Tip Exhaust, KYB AGX.
- AJF
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 282
Skal du ha nye dempere og har ønske om både høy bil til vinterbruk og lav bil til sommerbruk ville jeg satser på Koni ride hight kit (hadde selv kjøpt det om jeg skulle byttet i dag). Dette er et komplett sett med dempere og fjærer, høyde og hardhet kan justeres.
På dette kan senkingen justeres trinnløst, ved at en skrur fjærskålen opp eller ned på demperen. Altså ingen trinn (fra standardhøyde til 40mm senkning).
Du får tak kitet til en grei pris her:
www.MX5parts.co.uk
www.ILmotorsport.de
I forbindelse med bytte av dempere anbefaler jeg også og bytte støvhetter, du sikrer da de nye demperene et langt liv (er støvhettene som sitter på demperen i dag i god stand (hele og ikke morkne i gummien), kan disse igjenbrukes)
På dette kan senkingen justeres trinnløst, ved at en skrur fjærskålen opp eller ned på demperen. Altså ingen trinn (fra standardhøyde til 40mm senkning).
Du får tak kitet til en grei pris her:
www.MX5parts.co.uk
www.ILmotorsport.de
I forbindelse med bytte av dempere anbefaler jeg også og bytte støvhetter, du sikrer da de nye demperene et langt liv (er støvhettene som sitter på demperen i dag i god stand (hele og ikke morkne i gummien), kan disse igjenbrukes)
er det ikke slik at når du forandrer høyden på bilen, så må du inn og ordne spissingen?
Ganske kjekt med høydejustering på demperene, men det blir litt rart hvis en må inn og justere spissingen 2 ganger i året...
Ganske kjekt med høydejustering på demperene, men det blir litt rart hvis en må inn og justere spissingen 2 ganger i året...
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
-
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114