Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilder
Moderator: Styremedlemmer
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilder
Kjempefin bil, og herlig med masse gode bilder!
'95 NA 1.8
'00 Jeep Cherokee - bruksbilen
'00 Jeep Cherokee - bruksbilen
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilder
Hei Vegard!
Nå er det lenge siden eg har sett noe i fra bilen, hvordan går det, har du endret på noe. Du må ta deg en tur over til Bergen å kjøre litt her sammen med meg:)
Nå er det lenge siden eg har sett noe i fra bilen, hvordan går det, har du endret på noe. Du må ta deg en tur over til Bergen å kjøre litt her sammen med meg:)
Kjør hardt, kjør stil, kjør MX-5 uten tvil
- Vegard
- 7200 RPM
- Posts: 1877
- Joined: 14 Nov 2007, 00:16
- Medlemsnummer: 0
- Location: Hokksund
- Contact:
- Status: Offline
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilder
hehe, ikke skjedde så veldig mye. Ikke no særlig penger til overs så no mer enn små ting blir det ikke... En tur til Bergen når snøen forsvinner kunne sikkert vært ålreit.Wunderbar wrote:Hei Vegard!
Nå er det lenge siden eg har sett noe i fra bilen, hvordan går det, har du endret på noe. Du må ta deg en tur over til Bergen å kjøre litt her sammen med meg:)

- Vegard
- 7200 RPM
- Posts: 1877
- Joined: 14 Nov 2007, 00:16
- Medlemsnummer: 0
- Location: Hokksund
- Contact:
- Status: Offline
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilder
For å holde meg glad og sane, så handlet jeg no små ting fra Zoom Eng.
Handla 5 slik merker; 4 til senter koppene til comp felgene og 1 til et eller annet. (50mm i dia)

For å ha noe i det store hullet etter orginale tåkelyset (som bilen ikke har hatt siden forigge eier kastet det), handlet jeg et fint et fra Zoom eng, nice and shiny.

Og til slutt et nytt håndbrekk håndtak:

Zoom Eng er knall å handle med og alt går fort, frakt for eske på 10x20x30cm og 1kg var 2200YEN, og tok kun 3dager. (1000 yen = litt under 70kr)
Handla 5 slik merker; 4 til senter koppene til comp felgene og 1 til et eller annet. (50mm i dia)
For å ha noe i det store hullet etter orginale tåkelyset (som bilen ikke har hatt siden forigge eier kastet det), handlet jeg et fint et fra Zoom eng, nice and shiny.
Og til slutt et nytt håndbrekk håndtak:
Zoom Eng er knall å handle med og alt går fort, frakt for eske på 10x20x30cm og 1kg var 2200YEN, og tok kun 3dager. (1000 yen = litt under 70kr)
- 2re
- 7200 RPM
- Posts: 3212
- Joined: 08 Mar 2008, 18:32
- Medlemsnummer: 704
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilder
Det er så deilig det tåkebaklyset... 

2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilder

-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
-
- 7200 RPM
- Posts: 2467
- Joined: 05 Nov 2008, 17:24
- Medlemsnummer: 852
- Location: Drabantbyen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilder
Hmmm, morsomt at de bruker wakaba merket på den stickern... Det er jo et klistremerke som må brukes på biler som føres av unge mennesker som nettopp har fått lappen;p
- Vegard
- 7200 RPM
- Posts: 1877
- Joined: 14 Nov 2007, 00:16
- Medlemsnummer: 0
- Location: Hokksund
- Contact:
- Status: Offline
Re: Re:
Nærmer seg at jeg får ut finger'n og fortsetter på bilen, har blitt mest små plukk og spit and polish av deler jeg har tatt med inn.
Har bestilt en eske fra mx5parts med div service deler, så starter vel på det etterhvert også. Sjekke kilebolten også så det blir spennende.
Ikke noe perfekt lakkjobb akkurat, men klarer seg fint på litt avstand.

Harald... hehe!
Litt finere den "L'n" til japser, skulle hatt L på nye sjøfører her i landet også, men hadde vel blitt ramaskrik om at det er uthenging...
Har bestilt en eske fra mx5parts med div service deler, så starter vel på det etterhvert også. Sjekke kilebolten også så det blir spennende.
Klarlakk, og blei vel lakkert 2 år før jeg handla den så snart 5 år siden.miata89 wrote:Satan så strøken i lakken.....!!!

Ikke noe perfekt lakkjobb akkurat, men klarer seg fint på litt avstand.
Harald... hehe!
Litt finere den "L'n" til japser, skulle hatt L på nye sjøfører her i landet også, men hadde vel blitt ramaskrik om at det er uthenging...
- Vegard
- 7200 RPM
- Posts: 1877
- Joined: 14 Nov 2007, 00:16
- Medlemsnummer: 0
- Location: Hokksund
- Contact:
- Status: Offline
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde
Yo feel the flow
Jeg har gjort slik:

+ vannpumpe.
Og slik:


Montert nye Tie rod ends fra R-package/LE. Disse er designet for å minimere bumpsteer.
Er ikke helt i form så har ikke gjort no i helga.
To do til uka...
Finne passende grease til styresnekka, levere input til sveising, sette sammen, montere. Deretter montere alt av små stuff, blandt annet ny splash plate, skal bli kjekt å ha, så holder motorrommet seg reint en liten stund hvertfall.
Står å venter...

Brakettene til front fangern som ligger på plast dingsen er handlet nye... yey
Jeg har gjort slik:
+ vannpumpe.
Og slik:
Montert nye Tie rod ends fra R-package/LE. Disse er designet for å minimere bumpsteer.
Er ikke helt i form så har ikke gjort no i helga.
To do til uka...
Finne passende grease til styresnekka, levere input til sveising, sette sammen, montere. Deretter montere alt av små stuff, blandt annet ny splash plate, skal bli kjekt å ha, så holder motorrommet seg reint en liten stund hvertfall.
Står å venter...
Brakettene til front fangern som ligger på plast dingsen er handlet nye... yey

- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3042
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
- Vegard
- 7200 RPM
- Posts: 1877
- Joined: 14 Nov 2007, 00:16
- Medlemsnummer: 0
- Location: Hokksund
- Contact:
- Status: Offline
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde
Ligger ved siden av meg... Lager meg "lakkboks" i kjellern, men blir litt bedre lakk denne gangen. Svart eller rød er ikke helt bestemt enda, men blir vel svart en stund til.Hauk wrote:Levert fenderflaresene til lakkering?
Popper inn rivnuts også.
- Vegard
- 7200 RPM
- Posts: 1877
- Joined: 14 Nov 2007, 00:16
- Medlemsnummer: 0
- Location: Hokksund
- Contact:
- Status: Offline
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde
Fire sveiser rundt. Ser ikke for meg at sveisene skal gå i stykker, men hvis det skjer så er den fortsatt intakt og vil fungere som den gjør til vanlig.
Bare få trekt til med riktig moment så er den done.
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde
Fjernet servostyringen ser jeg.. Du må gi en tilbakemelding på hvordan det er å kjøre med.
Har tilsvarende planer selv, etter å ha fått litt slark i tannstangen og lekkasje på servosystemet.

'95 NA 1.8
'00 Jeep Cherokee - bruksbilen
'00 Jeep Cherokee - bruksbilen
- Vegard
- 7200 RPM
- Posts: 1877
- Joined: 14 Nov 2007, 00:16
- Medlemsnummer: 0
- Location: Hokksund
- Contact:
- Status: Offline
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde
Jau, fjerna ja!
Olje temp. Venter på en plate som går mellom olje filteret og blokka hvor jeg monterer olje temp sensor'n.

Starta opp bilen i går såvidt. Mye tick tick, og synes eksos'n blei vel fort varm, så må få sjekka teninga.
Har ikke så mye erfaring med tenning og evt symptomer hvis tenninga er feil, men veit på wankel at eksos temp'n blir veldig høy på wankel når tenninga er feil.
Er det et mulig scenario at eksos'n blir fort varm fordi tenninga er feil? (Nå er det lenge siden jeg har fyra den opp, så mulig jeg husker feil om hvor fort grenrøret blir brenn varmt.
Olje temp. Venter på en plate som går mellom olje filteret og blokka hvor jeg monterer olje temp sensor'n.
Starta opp bilen i går såvidt. Mye tick tick, og synes eksos'n blei vel fort varm, så må få sjekka teninga.
Har ikke så mye erfaring med tenning og evt symptomer hvis tenninga er feil, men veit på wankel at eksos temp'n blir veldig høy på wankel når tenninga er feil.
Er det et mulig scenario at eksos'n blir fort varm fordi tenninga er feil? (Nå er det lenge siden jeg har fyra den opp, så mulig jeg husker feil om hvor fort grenrøret blir brenn varmt.