Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5
Moderator: Styremedlemmer
Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5
Vi har registrert at det nevnes noe om priser på Adaptronic i Norge.
Adaptronic setter faste priser som er veiledende verden rundt. Det er tillat å avvike fra disse prisene men det er på eget ansvar.
Prisene Adaptronic har satt på produktene er:
e420c 990 aud= 5150nok plus mva= 6437. Rundes opp til 6490
pnp ledningsnett fra 301 til 380aud= 1976 +mva=2470. rundes opp til 2500.
Dvs sprut til en 01 mod mx5 koster da 8990 ink mva.
Vi har valgt å legge oss på veiledende pris pga å ikke tene/tape kunder ovenfor andre.
Kjøper man fra andre firmaer i utlandet kan det hende man får det litt billigere.Men husk at det tilkommer norsk moms, frakt og tollbehandling i Norge. Tilslutt vil man da nok se at det kun skilner noen få hundrelapper.
Kjøper man varer i Norge får man norsk garanti og forbrukerrettigheter. Man får også support og hjelp på Norsk.
Vi satser på å yte god service for kundene og imøtekomme de med mest mulig hjelp og fleksebilitet.
Etter å ha brukt tid på å finregne prisene så har vi nå opdatert liste.
Prisen er:
E420c -6490
Universalt ledningsnett -650
Pnp -98mod -2000
Pnp 99- -2500
3 bar mapsensor -499
Alle priser er i norske kroner ink moms. Frakt i Norge tilkommer, 145kr.
Adaptronic setter faste priser som er veiledende verden rundt. Det er tillat å avvike fra disse prisene men det er på eget ansvar.
Prisene Adaptronic har satt på produktene er:
e420c 990 aud= 5150nok plus mva= 6437. Rundes opp til 6490
pnp ledningsnett fra 301 til 380aud= 1976 +mva=2470. rundes opp til 2500.
Dvs sprut til en 01 mod mx5 koster da 8990 ink mva.
Vi har valgt å legge oss på veiledende pris pga å ikke tene/tape kunder ovenfor andre.
Kjøper man fra andre firmaer i utlandet kan det hende man får det litt billigere.Men husk at det tilkommer norsk moms, frakt og tollbehandling i Norge. Tilslutt vil man da nok se at det kun skilner noen få hundrelapper.
Kjøper man varer i Norge får man norsk garanti og forbrukerrettigheter. Man får også support og hjelp på Norsk.
Vi satser på å yte god service for kundene og imøtekomme de med mest mulig hjelp og fleksebilitet.
Etter å ha brukt tid på å finregne prisene så har vi nå opdatert liste.
Prisen er:
E420c -6490
Universalt ledningsnett -650
Pnp -98mod -2000
Pnp 99- -2500
3 bar mapsensor -499
Alle priser er i norske kroner ink moms. Frakt i Norge tilkommer, 145kr.
Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5
Jeg kan med hjertet på hånden anbefale denne kjappa. Jeg hadde visstnok betalt 200 kr for mye da jeg kjøpte min ECU herifra(no jeg ikke hadde peiling på). Kristian her kontaktet meg og spurte om jeg ville ha tilbake pengene O.o Virkelig imponerende 
Eneste dere mangler nå er evnen til å hjelpe med tuning

Eneste dere mangler nå er evnen til å hjelpe med tuning

I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5
Jeg har en 2001 mod 1,6 med startsperre som trøbler, noen ganger tennes startsperrelampen i to sekunder for så å slukke, da starter bilen greit, når denne lampen IKKE tennes når jeg skrur på tenningen, da starter heller ikke bilen, helt som beskrevet i min tyske instruksjonsbok.Stehu wrote:donflaem wrote: De motorene vi skaffer pnp til er
mx5 1,6l na opp til 98mod
mx5 1,8 nb8a 99-01 tror jeg
mx5 1,8 nb8b 01-05
Dette er komplette nett med alt ferdig så du får med ac kompressor, dynamo, tomgangskontroll osv.
Man får også med dokumentasjon og startmap så instalasjonen går lett.
Har dere sprut til min 1,6 også og hva koster den? Er det bare å koble fra original ecu og plugge i deres enhet uten å tenke noe mere på startsperre, veivakselfølere osv osv?
Av en eller annen grunn har startsperra fungert normalt ett par ganger etter hver gang jeg har skrudd av veivakselføleren, dette er vel bare tilfeldig?
Mvh.
PO
'92 MX-5
PO
'92 MX-5
Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5
På 01+ må du bruke både adaptronic og original ecu.
-n
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5
er ikke samme som 98-00 1.6 da?
er ikkje cop å variable cam på 1,6 nbfl....
er ikkje cop å variable cam på 1,6 nbfl....
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5
Hvorfor det? kom med en dyp forklaringnope-mx5 wrote:På 01+ må du bruke både adaptronic og original ecu.
-n

I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5
Nå ser det ut som de kun har pnp ledningsnett for NB8A og NB8B, noe som da vel er 1.8l 99-00 og 1.8l 01-05.Stehu wrote:Hvorfor det? kom med en dyp forklaringnope-mx5 wrote:På 01+ må du bruke både adaptronic og original ecu.
-n
Grunnen til at man må ha både adaptronic og original ecu på 01-05 er følgende sakset fra adaptronic sin hjemmeside:
These have been designed to retain the factory ECU for alternator and immobiliser control.
Noe som da virker som adaptronic ikke hjelper på startsperre problemer.
(om man da ikke kabler alt selv, og fjerner startsperre helt).
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5
En aftermarket er da på ingen måte forskjellig... Hvis FM sin HYDRA kan fungere uten å måtte rote med alt mulig rart så kan vel denne også det?nope-mx5 wrote:Nå ser det ut som de kun har pnp ledningsnett for NB8A og NB8B, noe som da vel er 1.8l 99-00 og 1.8l 01-05.Stehu wrote:Hvorfor det? kom med en dyp forklaringnope-mx5 wrote:På 01+ må du bruke både adaptronic og original ecu.
-n
Grunnen til at man må ha både adaptronic og original ecu på 01-05 er følgende sakset fra adaptronic sin hjemmeside:
These have been designed to retain the factory ECU for alternator and immobiliser control.
Noe som da virker som adaptronic ikke hjelper på startsperre problemer.
(om man da ikke kabler alt selv, og fjerner startsperre helt).
-n
Forresten så blir det "problemer" med HYDRA også på disse bilene. Startsperre nøkkelen vil lyse i dashen på grunn av at denne ikke lenger mottar riktig koding. FM anbefaler da og fjerne lyspera i dashen bare

I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5
Ikke med ledningsnett fra Adaptronic.Stehu wrote: En aftermarket er da på ingen måte forskjellig... Hvis FM sin HYDRA kan fungere uten å måtte rote med alt mulig rart så kan vel denne også det?
Da må du lage ledningsnett og koble alt selv

For ikke snakke om at basemap ikke vil fungere 100% og garantert vil trenge en del mer jobb, siden det så vidt jeg vet baserer seg på at original ecu tar seg av noen ting.
Alt er mulig, det er bare snakk om tid, penger og jobb.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5
Hei.
Startsperreproblemer kan skyldes mye forskjellig. Feks defekt nøkkel.
Fra 99 så må du fortsatt ha orginalhjernen tilkoblet.
Det er på disse dynamoer som er styrt av orginalhjernen. Mulig den også tar seg av startsperra uten at jeg kan bekrefte det. Tror det er fult mulig å koble seg utenom startsperra. Den kutter mest sansynlighvis noen signaler sånn at motoren ikke starter.
Det er fult mulig å lage et eget ledningsnett til motorstyringen. Ikke veldig mye jobb, det kommer ann på hvor nøya man er med resultatet. Vi bruker 4-8 timer på et komplett ledningsnett men vi har bygd endel og da går det raskere etterhvert. Med eget ledingsnett så kan man glemme startsperre og lignende. Dynamo må byttes til en med innebygget regulator.
Når man går inn på adaptronic sitt configureringsverktøy og velger en spesiell bilmodel så kommer det opp hva som skal kobles hvor. Dette gjelder triggere, dyser og tenningsutganger.
Vi har nå ingått avtale med Pbcauto. De er nå forhandler for adaptronic og utfører bremsing. Det er fult mulig å få en pris på ferdig montert og mappet.
Se www.pbcauto.no for kontaktinfo.
Flere forhandlere kommer etterhvert.
Vi har sponset noen av drifting miljøets beste sjåfører i 2010 sesongen.
Bla Fredric aasbå kjører med adaptronic sprut på sin Norske bil iår. Bilen bremses selvfølgelig av pbc auto.
Så langt så er det vell 7 biler i drifting serien som kommer til å kjøre med adaptronic sprut. Totalt så er det i drifting og gatebil sirkuset ca 20 biler så langt som har valgt denne løsningen.
Startsperreproblemer kan skyldes mye forskjellig. Feks defekt nøkkel.
Fra 99 så må du fortsatt ha orginalhjernen tilkoblet.
Det er på disse dynamoer som er styrt av orginalhjernen. Mulig den også tar seg av startsperra uten at jeg kan bekrefte det. Tror det er fult mulig å koble seg utenom startsperra. Den kutter mest sansynlighvis noen signaler sånn at motoren ikke starter.
Det er fult mulig å lage et eget ledningsnett til motorstyringen. Ikke veldig mye jobb, det kommer ann på hvor nøya man er med resultatet. Vi bruker 4-8 timer på et komplett ledningsnett men vi har bygd endel og da går det raskere etterhvert. Med eget ledingsnett så kan man glemme startsperre og lignende. Dynamo må byttes til en med innebygget regulator.
Når man går inn på adaptronic sitt configureringsverktøy og velger en spesiell bilmodel så kommer det opp hva som skal kobles hvor. Dette gjelder triggere, dyser og tenningsutganger.
Vi har nå ingått avtale med Pbcauto. De er nå forhandler for adaptronic og utfører bremsing. Det er fult mulig å få en pris på ferdig montert og mappet.
Se www.pbcauto.no for kontaktinfo.
Flere forhandlere kommer etterhvert.
Vi har sponset noen av drifting miljøets beste sjåfører i 2010 sesongen.
Bla Fredric aasbå kjører med adaptronic sprut på sin Norske bil iår. Bilen bremses selvfølgelig av pbc auto.
Så langt så er det vell 7 biler i drifting serien som kommer til å kjøre med adaptronic sprut. Totalt så er det i drifting og gatebil sirkuset ca 20 biler så langt som har valgt denne løsningen.
Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5
Jeg ville fjernet hele ECU shiten, og fjerne startsperra. I tillegg bytte dynamo. Hvorfor klarer ikke adaptronic å kontrollere dynamoen?
Og man trenger ikke å lage ett helt nytt ledningsnett! Det er jo allerede der. Bare man går frem riktig.
Og man trenger ikke å lage ett helt nytt ledningsnett! Det er jo allerede der. Bare man går frem riktig.
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut, oppdatert
Vi har nå solgt mange adaptronic sprut i Norge. Både pnp og universal har blitt veldig populære.
Vi er nå billigst på å levere adaptronic til Norge. Det er gjort grep internasjonalt så prisene skal være riktige land imellom.
Prisene var veldig feil internasjonalt. Australske kunder fikk billigere sprut å handle fra statene selv om de var produsert i nabo bygget og sendt tur retur usa.
For norske kunder er prisen nå 8490 eller 8990 avhengig av model for sprut og pnp ledningsnett.
Prisene i nettbutikken vår er feil så de skal rettes iløpet av de første dagene.
Vi har alle pnp og universale ledningsnettene på lager og kan levere umidelbart.
Løp og kjøp.
Vi er nå billigst på å levere adaptronic til Norge. Det er gjort grep internasjonalt så prisene skal være riktige land imellom.
Prisene var veldig feil internasjonalt. Australske kunder fikk billigere sprut å handle fra statene selv om de var produsert i nabo bygget og sendt tur retur usa.
For norske kunder er prisen nå 8490 eller 8990 avhengig av model for sprut og pnp ledningsnett.
Prisene i nettbutikken vår er feil så de skal rettes iløpet av de første dagene.
Vi har alle pnp og universale ledningsnettene på lager og kan levere umidelbart.
Løp og kjøp.
- DanielHovdahl
- 6500 RPM
- Posts: 813
- Joined: 20 May 2010, 18:29
- Medlemsnummer: 1022
- Location: Heggedal, Asker
- Contact:
- Status: Offline
Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5
Ahhh, enda en ting jeg må spare til...!
Stolt eier av en 1995 Mazda MX5, svart /m hardtop
Drifted.com
Drifted.com
Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5
Hadde vært morro å se om det kan ha noen effekt på original motor.
Har hørt det skal være noe å hente på tuning av bl.a vvt.
-n
Har hørt det skal være noe å hente på tuning av bl.a vvt.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5
feil sted å begynne, sett utfra "bang pr buck" .nope-mx5 wrote:Hadde vært morro å se om det kan ha noen effekt på original motor.
Har hørt det skal være noe å hente på tuning av bl.a vvt.
-n
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''