SS2 Gardermoen 2010

Forum for Østlands saker

Moderator: Styremedlemmer

arildh
7200 RPM
7200 RPM
Status: Offline

Re: SS2 Gardermoen 2010

Post by arildh »

Jeg har ikke noe i mot om TSW tjener penger bare så det er sagt. Veldig bra tiltak. ( Og har særdeles liten interesse av hvor dere stapper pengene. )
Men et av målene deres bør uansett være å få ned 3 min pr. bil pr. runde.
Ved å endre mål til parkeringen vil jeg tro man kan halvere snitt tiden pr. runde HVIS hver bil bare kjøre 1 gang. pr. runde vel og merke. Om samme bil skal kjøre flere ganger vil det ikke fungere.

HVIS TSW er så bra organisert at de kan ha konstant kjøring 9 timer i strekk uten tissepause og pølseavbrekk
OG det skjer ingen ulykker
OG ingen skal ødelegge for andre ved å drifte seg gjennom løypa og bruke 5 min pr. runde + tiden det tar å sette opp kjegler igjen.
OG alle biler gidder å være der i 9 timer

...så vil 20 biler kunne kjøre 18 runder hver med 30 min mellomrom.
Hvis noen av de 20 bilene faller av utover dagen blir det fler.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 595

Post by uggla »

Hvis man tar utganspunkt i 09.00 til 18.00 og 3 min per runde * 3 osv....
da bør man nesten dele det opp slik at klasse 1 kjøre før halv to og klasse 2/3 kjører etter f.eks.

Blir det 30 biler + der oppe er det litt døllt å ta en runde 0930, en runde 1300 og siste runde 1745. Blir en lang dag...(mulig jeg bare har dårlig kondis altså...)
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 569

Post by Hauk »

uggla wrote:Hvis man tar utganspunkt i 09.00 til 18.00 og 3 min per runde * 3 osv....
da bør man nesten dele det opp slik at klasse 1 kjøre før halv to og klasse 2/3 kjører etter f.eks.

Blir det 30 biler + der oppe er det litt døllt å ta en runde 0930, en runde 1300 og siste runde 1745. Blir en lang dag...(mulig jeg bare har dårlig kondis altså...)
Genialt forslag! Helt genialt. Da behøver man ikke bruke en hel dag på to runder. Køen blir mindre og lettere å administrere.

Og folk som ikke klarer å passe klokka får bare takke seg selv.
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

uggla wrote:Hvis man tar utganspunkt i 09.00 til 18.00 og 3 min per runde * 3 osv....

bra forslag. Det tar fortsatt 3 min pr. Bil så antall runder pr bil blir det samme men man får da kjørt de innenfor 3 timer i stedet for 9. Hvis man kombinerer med målgang i pit så blir det 18 runder på 3 timer.
Inndeling i puljer bør kanskje skje uavhengig i klasse da det har vært skjev fordeling tidligere.
.
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 554

Post by DrHolm »

Hmmm.. Potensielle styremedlemmer her? :D

Jeg syntes ordninga med startnummer-rekkefølge hørtes best ut.
Selv om minuset er at det kan bli stort sprik på nummerne, som kan gjøre det vanskelig å følge med.
MEN, vi har jo ikke prøvd no nytt på denne kanten enda..

Og det kommer ikke til å bli 30+ biler pr. gang. Grensen er 20 +- etter mitt hode.

Det er mange faktorer som kommer inn på en dag, som er umulig å føye til i et regnestykke.
Men litt mer "nazi" kommer det til å bli.

Godt dette ikke er f.eks. rallycross, hvor en risikerer å betale en shitload i lisenser og startavg. Laste av en busslast med telt, deler osv.. for så og ryke gearkassa på startplata i 1. heat.

Forresten så er det mulig at det i år blir flere klasser, hvor også dekkvalg spiller en stor rolle.

Må ikke glemme at dette bare er "trening" og at vi skal ha det morro. ;)
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Men det med puljer er en god ide.
Som internasjonal playboy kan det være vanskelig å få fri 9 timer i helga. Om en pulje kan kjøre seg ferdig i løpet av 3-4 timer blir det lettere å få det inn i kalenderen.
.
Banzaibaggen
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 670

Post by Banzaibaggen »

arildh wrote:Men det med puljer er en god ide.
Som internasjonal playboy kan det være vanskelig å få fri 9 timer i helga. Om en pulje kan kjøre seg ferdig i løpet av 3-4 timer blir det lettere å få det inn i kalenderen.
Må si meg enig her. Har ønsket å komme på hvert arrangemang i år men det er vanskelig å få en hel dag for seg selv og har ikke giddi å reise ut over bare for å få kjørt maks en runde. Hadde vært mye enklere å komme seg unna i 3 timer og få kjørt 3 runder.
-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM

Post by DrHolm »

Notert. :)
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM

Post by Kjakan »

Veldig konstruktiv tråd, men er det ikke litt drastisk å fjerne svingen?
Avslutning av runde ved startplate/teltet er jo potensiellt livsfarlig for både folk og biler, så da må man i hvertfall stille høye krav til bilens bremser og "sikkerhetssoner". Kjedelig hvis det blir en ulykke der en bil blåser ned noen pølsespisende turister fordi pedalen gikk i torpedoveggen. Men med flere og flere regler ender vi opp som drifting-gutta, og det er best om man holder det på et nivå som er tilgjengelig for alle folk, uansett dyktighet og bil.

Svingen er morsom både for sjåfør og publikum, spesielt under våte forhold, og bidrar jo til at farten holdes oppe i løypa.
Blir litt som Rudskogen uten langsvingen.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Harald
7200 RPM
7200 RPM

Post by Harald »

Kjakan wrote:Veldig konstruktiv tråd, men er det ikke litt drastisk å fjerne svingen?
Avslutning av runde ved startplate/teltet er jo potensiellt livsfarlig for både folk og biler, så da må man i hvertfall stille høye krav til bilens bremser og "sikkerhetssoner". Kjedelig hvis det blir en ulykke der en bil blåser ned noen pølsespisende turister fordi pedalen gikk i torpedoveggen. Men med flere og flere regler ender vi opp som drifting-gutta, og det er best om man holder det på et nivå som er tilgjengelig for alle folk, uansett dyktighet og bil.

Svingen er morsom både for sjåfør og publikum, spesielt under våte forhold, og bidrar jo til at farten holdes oppe i løypa.
Blir litt som Rudskogen uten langsvingen.
depoet må isåfall flyttes lenger opp, og er vel generellt livsfarlig der allerede når du kjører :P

mer seriøst.. jeg er litt enig.. er ikke lange biten med pådrag vi med litt mye motor trenger før vi har over 100kmt inn i depoet liksom. frister veldig lite å gasse fullt inn mot depoet for å ha målgang der . men for gjennomføring av kjøringa kunne det nok gjort alt mye mer effektivt..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM

Post by DrHolm »

Øppdatess:

TSW forumet gikk åt dundass en stund tilbake, og da gikk NCL-delen med i dragsuget..

Men nå har AnDtHo fått i stand et eget NCL forum.

http://noconesleft.com/forum/index.php

Her kommer alt rundt NCL treff til å komme opp, sakte men sikkert.

Også var det "Julebord", kåringer osv. da.. :oops:
Vi hadde sett for oss en kveld med no grilling ol. i nærmeste fremtid. Det eneste er og få plass til alle.
Om det er noen som veit om et sted vi kan samles, så bare hyl ut.

Når det kommer til div. kåringer, ønsker vi og tips til kategorier utover de som vant de respektive klassene.
FYR LØS!!! ..På NCL forumet altså..

http://noconesleft.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=5
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 569

Post by Hauk »

Får ikke logget på med min tidligere bruker der.

"Du har skrevet inn feil brukernavn. Vennligst undersøk brukernavnet og prøv igjen. Hvis problemer vedvarer, kan du ta kontakt med forumets administrator."
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM

Post by DrHolm »

Glemte og nevne det.
Du må lage en ny bruker på det nye forumet.
HegeCecilie
4200 RPM
4200 RPM
Medlemsnummer: 745

Post by HegeCecilie »

Da har NCL signert kontrakt på baneleie 5 dager i år:
søndag 18. april
lørdag 26. juni
lørdag 10. juli
lørdag 14. august
lørdag 11. september

Håper mange av dere møter opp! Husk å registrere dere på noconesleft.com og få tildelt startnummer. Påmelding til første løp 18.april åpner ca 3 uker i forveien. Få gjerne fruer og familie og venner til å melde seg på også, er ikke noe annet som skal til å få kjøre enn førerkort, bil med skilter og 300kr.:) Spørsmål kan stilles på NCL-forumet, evt. send meg, inglar eller DrHolm en PM.

Vi kommer til å prøve oss på køsystemet som ble foreslått i denne tråden, dvs å følge startnr. Svingen blir det ikke aktuelt å fjerne - vi beholder SS2 som i fjor. :)

Vel møtt til NCL Cup 2010! :D
| medl. #745 | 2001 Mx-5 1.8 Sport | NoConesLeft #03 |
| Koni | GoodWin Racing | Hawk | Simons | Magnecor | NGK | Mann-filter | Agip| Toyo |
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Hva med å dele opp dagen i puljer evt klasser ?
.
Post Reply