+1arildh wrote:Hva med å dele opp dagen i puljer evt klasser ?
SS2 Gardermoen 2010
Moderator: Styremedlemmer
- Hauk
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 569
- Status: Offline
- DrHolm
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 554
Re: SS2 Gardermoen 2010
Vi holder oss til startnummer-løsninga, ved at vi går etter det faste startnummeret hver enkelt har.
Blir kanskje mye gauling fra pit-ansvarlig, men tror det funker fjell i praksis. Kommer til å henge opp liste for hver enkelt dag, i teltet.
Skal vi dele opp dagen til her enkel klasse, blir det vanskelig å tilse at alle får like mye tid på banen. (kl.1 har 10 biler, kl.3 har 4 biler f.eks.)
Eller hva ser dere som mest rettferdig?
Blir kanskje mye gauling fra pit-ansvarlig, men tror det funker fjell i praksis. Kommer til å henge opp liste for hver enkelt dag, i teltet.
Skal vi dele opp dagen til her enkel klasse, blir det vanskelig å tilse at alle får like mye tid på banen. (kl.1 har 10 biler, kl.3 har 4 biler f.eks.)
Eller hva ser dere som mest rettferdig?
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Å dele inn i 2-3 puljer hadde vært gull for de av oss som ofte har 4 timer tilgjengelig på en lørdag/søndag men sjelden 9.
Det vil da også kunne være en naturlig matpause/vaktskifte i løpet av arrangementet.
Fordelene for deltakerne er åpenbare; Mer kjøring på kortere tid.
Jeg ser for meg noe slikt:
- Dagen deles opp i 2 eller 3 puljer. ca. 3 eller 4 timer hver.
- Man kan ved forhåndspåmelding på nett komme med ønsket pulje. Men ingen garanti
- NCL har en startliste oppdelt i puljer klar et par dager før så man vet når man trenger å være på plass.
- Uanmeldte har siste pri og blir plassert i de puljer som har ledig plass om det så er første eller siste.
Å dele inn puljer etter klasse har ikke så mye for seg. Det skiller jo bare 15 sek på tidene og bilene kjører jo for seg selv.
Det er heller ikke noe i veien for at man kan kjøre igjennom alle biler fordelt på puljer først og at resterende tid kjøres uten puljer. Da vil alle påmeldte få kjørt likt antall runder i sin pulje + evt. det det blir tid til i den "åpne" puljen resten av dagen.
Jeg ville ha kjørt uten puljer første gang og nøye notert meg snitt tiden for 1 runde og andre aktiviteter som tar tid. Man kan da komme frem til hvor mange biler arrangementet kan ha totalt samt antall puljer etc.
My 2c
Det vil da også kunne være en naturlig matpause/vaktskifte i løpet av arrangementet.
Fordelene for deltakerne er åpenbare; Mer kjøring på kortere tid.
Jeg ser for meg noe slikt:
- Dagen deles opp i 2 eller 3 puljer. ca. 3 eller 4 timer hver.
- Man kan ved forhåndspåmelding på nett komme med ønsket pulje. Men ingen garanti
- NCL har en startliste oppdelt i puljer klar et par dager før så man vet når man trenger å være på plass.
- Uanmeldte har siste pri og blir plassert i de puljer som har ledig plass om det så er første eller siste.
Å dele inn puljer etter klasse har ikke så mye for seg. Det skiller jo bare 15 sek på tidene og bilene kjører jo for seg selv.
Det er heller ikke noe i veien for at man kan kjøre igjennom alle biler fordelt på puljer først og at resterende tid kjøres uten puljer. Da vil alle påmeldte få kjørt likt antall runder i sin pulje + evt. det det blir tid til i den "åpne" puljen resten av dagen.
Jeg ville ha kjørt uten puljer første gang og nøye notert meg snitt tiden for 1 runde og andre aktiviteter som tar tid. Man kan da komme frem til hvor mange biler arrangementet kan ha totalt samt antall puljer etc.
My 2c
- DrHolm
- 7200 RPM
Veldig gode argumenter her Arild.
Har du mulighet til å ta en "copy_paste" inn på NCL-forumet? (Sånn at ikke jeg sitter som et mellomledd mellom to forumer.)
Skal notere meg tidene hver enkelt pulje bruker på første runde.
Men jeg ser fortsatt for meg at enkelte puljer/klasser er større enn andre, og derfor blir det vankelig å sette av like mye tid til her enkelt?
Det er også en del andre faktorer som kan spille inn, som ingen er herre over.
Har du mulighet til å ta en "copy_paste" inn på NCL-forumet? (Sånn at ikke jeg sitter som et mellomledd mellom to forumer.)
Skal notere meg tidene hver enkelt pulje bruker på første runde.
Men jeg ser fortsatt for meg at enkelte puljer/klasser er større enn andre, og derfor blir det vankelig å sette av like mye tid til her enkelt?
Pulje=gruppe. Klasse har vel ikke så mye å si bortsett fra plassering.DrHolm wrote: Men jeg ser fortsatt for meg at enkelte puljer/klasser er større enn andre, og derfor blir det vankelig å sette av like mye tid til her enkelt?
Kortversjonen er vel som Uggla sa fra starten; Del opp dagen i 2. (eller 3).
For at det skal fungere må det gis beskjed til deltakere på forhånd når de skal kjøre om noen ikke ønsker å stå brakk i 4 timer.
Juster mengde biler i gruppa ved å plassere uanmeldte førere der det er plass samt være fleksibel på løpsdagen.
Men... det kan jo hende at nazi organisering og opprop ved utslipp sparer så mye tid at det ikke er nødvendig. Det finner man ut etter første runde nå i April om det kjøres uten grupper.
- uggla
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 595
Gudd støff, arild.
Det var noe slikt jeg så for meg ja. Trenger ikke å være etter klasse, men det hadde vært greit med en viss inndeling bestemt på forhånd.
Slik at f.eks man (les, meg) kunne kjørt 3 runder på 4 timer, så vært hjelpemann på banen. feks.
Evt. kunne sette av 4 timer istedet for 9 som arildh sier.
Det var noe slikt jeg så for meg ja. Trenger ikke å være etter klasse, men det hadde vært greit med en viss inndeling bestemt på forhånd.
Slik at f.eks man (les, meg) kunne kjørt 3 runder på 4 timer, så vært hjelpemann på banen. feks.
Evt. kunne sette av 4 timer istedet for 9 som arildh sier.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
- DrHolm
- 7200 RPM
Jeg ser poengene, og er helt enig. Men skal følge litt med på første runde. 
Her er forresten inndeliga av de nye klassene:
(Setter og et typisk Mx-5/Miata eksempel med Rødt. med 1050kg.)
Klasse 1 - Opp til 8kg. pr. hk
Eks: En bil på 1200kg. kan ha opp til 150hk.
Opp til 131,25hk
Klasse 2 - Fra 8kg. pr. hk til 6kg. pr. hk
Eks: En bil på 1200kg. kan ha mellom 150hk til 200hk
Fra 131,25hk til 175hk
Klasse 3 - Fra 6kg. pr. hk til 4kg. pr. hk
Eks: En bil på 1200kg. kan ha mellom 200hk til 300hk
Fra 175hk til 262,5hk
Klasse 4 - Fra 4kg. pr. hk og oppover.
Eks: En bil på 1200kg. kan har fra 300hk og oppover.
Fra 262,5hk og oppover.
Dekktype ("Standard", "Performance" og R-dekk/"Gateslicks" e.l. ) vil vi føye til i en egen kolonne på resultatlista i år.
Siden dekk valg har en del og si.

Her er forresten inndeliga av de nye klassene:
(Setter og et typisk Mx-5/Miata eksempel med Rødt. med 1050kg.)
Klasse 1 - Opp til 8kg. pr. hk
Eks: En bil på 1200kg. kan ha opp til 150hk.
Opp til 131,25hk
Klasse 2 - Fra 8kg. pr. hk til 6kg. pr. hk
Eks: En bil på 1200kg. kan ha mellom 150hk til 200hk
Fra 131,25hk til 175hk
Klasse 3 - Fra 6kg. pr. hk til 4kg. pr. hk
Eks: En bil på 1200kg. kan ha mellom 200hk til 300hk
Fra 175hk til 262,5hk
Klasse 4 - Fra 4kg. pr. hk og oppover.
Eks: En bil på 1200kg. kan har fra 300hk og oppover.
Fra 262,5hk og oppover.
Dekktype ("Standard", "Performance" og R-dekk/"Gateslicks" e.l. ) vil vi føye til i en egen kolonne på resultatlista i år.
FixedDrHolm wrote: Klasse 4 - Fra 4kg. pr. hk eller mindre.
Men bare det å kunne kvalifisere seg til klasse 4 i en MX5 er jo en seier i seg selv
Haha, godt poeng. Synes man fortjener premie for oppmøte der azz..arildh wrote:FixedDrHolm wrote: Klasse 4 - Fra 4kg. pr. hk eller mindre.
Men bare det å kunne kvalifisere seg til klasse 4 i en MX5 er jo en seier i seg selv
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2,2kg / hk 
klasse 4 på meg ja . hehe

klasse 4 på meg ja . hehe
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
Jeg føler at det mangler en kategori for sinnssykt ræva dekk også!DrHolm wrote:Dekktype ("Standard", "Performance" og R-dekk/"Gateslicks" e.l. ) vil vi føye til i en egen kolonne på resultatlista i år.
1999 10th Anniversary 3162/7500
- DrHolm
- 7200 RPM
Trengte ikke det når du ikke var med.caLitri wrote:Jeg føler at det mangler en kategori for sinnssykt ræva dekk også!DrHolm wrote:Dekktype ("Standard", "Performance" og R-dekk/"Gateslicks" e.l. ) vil vi føye til i en egen kolonne på resultatlista i år.

Kommer sterkere tilbake i år håper jeg.DrHolm wrote:Trengte ikke det når du ikke var med.caLitri wrote:Jeg føler at det mangler en kategori for sinnssykt ræva dekk også!DrHolm wrote:Dekktype ("Standard", "Performance" og R-dekk/"Gateslicks" e.l. ) vil vi føye til i en egen kolonne på resultatlista i år.
Men det var dette med dekk da...
Du vil ikke selge dine R888 da?

du kan få super duper Roadstone super triple R slikz i bytte!
1999 10th Anniversary 3162/7500