Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Har nå bestemt meg for at mx-5 (NA) er bilen for meg , og har i den sammenheng ett par spm:
Vurderer us miata vs. euro mx-5, er det slik at hovedforskjellen mellom disse er at us versjonen har ac og elektriske vinduer ?,
vil veldig gjerne ha ac, men på den andre siden så har jeg aldri ha cabriolet før så hvor nødvendig er egentlig.
Hvor lett er det isåfall å få tak i en miata med ac eller eventuelt mx-5 med ac hvis de finnes ?, er ikke så mange annonsene for tiden, men kommer vel flere til salgs nå som sommeren nærmer seg.
Ellers noen tips til en kommende mx-5 eier tas imot med takk
Har minimalt med peil på NA men vet at jeg ville gått for en bil med ac. trodde først jeg ikke trengte det, men etter å ha fått en bil med ac er det ikke tvil om at det er deilig.
Ps. lykke til med jakten. Du kommer ikke til å angre
Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
Neste gang jeg ser AOB, så blir det å stikke en finger i ribbeina azz.
For meg som NA-sjåfør, så blir det litt banalt med AC. Hvis du vil stenge deg inne for å kjøle deg ned i varmt vær, så kjøper du ikke en cabriolet.
Er det så varmt at du må kjøle ned lufta, så tar du av taket og nyter det. Du lukker ikke igjen vinduer og slår på AC'en..
Hver sin smak selvfølgelig, men på en MX5/Miata anser jeg AC og automatgir som en selvmotsigelse
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
Jeg også trodde AC på en cab var høl i hodet. Men når man står i kø på ring 3 i 30 grader og er solbrent, eller cruiser gjennom Tyskland i 30 grader og 170+, eller man sitter full av adrenalin og venter på å slippe ut på Rudskogen, eller man rett og slett er lei av den j**** sola så er det helt greit.
Jeg ville kjøpt en 94+ 1.8 så får du 1.8 literen, større bremser, den store diffen som ikke ryker og mange ekstra avstivingsstag under bilen.
Stort sett alle Miata har AC og er 1.8l etter 93 så det er kanskje tingen.
Pleier det å være rimelig lett å få tak i en NA med 1.8?, har ikke sett noen ennå (som sagt har jo bare sjekket finn.no i vinter, men begynner å bli utolmodig ).
Hvordan er prisnivået på disse ?
Var det slik at 94+ mx-5 ble levert med en dårligere diff enn miata 94+ (Står at miata'en fikk Torsen diff på wikipedia), ellers var ac tilgjengelig på 94+ mx-5 eller var det kun miata'en som hadde det?.
MacBain wrote:Var det slik at 94+ mx-5 ble levert med en dårligere diff enn miata 94+ (Står at miata'en fikk Torsen diff på wikipedia), ellers var ac tilgjengelig på 94+ mx-5 eller var det kun miata'en som hadde det?.
Diffen frem til 1993 var dårlig. Liten og gikk fort i stykker ved mindre pen kjøring. Du MÅ skaffe deg med Torsen og 1,8 l motor. Er verdt å vente 1 mnd ekstra på.
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
MacBain wrote:Så da er det en Miata 94+ med 1.8 og Torsen diff som er det beste valget?
En tilsvarende MX-5 ville isåfall ikke hatt ac eller torsen diff?
Finnes også europeiske Mx-5 som har 1,8 l og torsen om jeg ikke tar feil, MEN er veldig sjeldent.
De fleste Mx-5 har ikke AC eller torsen nei. Men jeg synes ikke AC er nødvendig! Er bare å ta av taket som de sier. Torsen er heller ikke nødvendig hvis man ikke kjører veldig aktivt/bane/vinter.
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
Europeisk-solgte NA ble vel aldri levert med torsen-diff. Rett meg hvis jeg tar feil.
Har heller aldri sett en eneste europeisk MX5 med AC. Jeg er litt på usikker grunn, men mener at AC og Torsen finner du kun i Miata og Eunos, og ikke europeisk-solgte MX5 NA.
Vær klar over at det er vanskelig å få tak i slikt her til lands. Hvert år kommer det kanskje en håndfull NA 1.8 for salg, derav 1-2 har torsen i tillegg. Hvis du skal vente på riktige bilen risikerer du å vente lenge, ikke bare en ekstra mnd.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Å vente i flere mnd'er er uaktuelt, da blir det heller en europeisk mx-5 med 1.6 uten ac, planlegger heller ikke noe hardkjøring på bane med det første, så da klarer jeg meg nok uten torsen diff.
Når det gjelder servostyring og el. vinduer, var dette tilleggsutstyr eller kom det som standard etterhvert?
MacBain wrote:Å vente i flere mnd'er er uaktuelt, da blir det heller en europeisk mx-5 med 1.6 uten ac, planlegger heller ikke noe hardkjøring på bane med det første, så da klarer jeg meg nok uten torsen diff.
Når det gjelder servostyring og el. vinduer, var dette tilleggsutstyr eller kom det som standard etterhvert?
Jeg ga etter presset på forum og endte opp med en 1.8L NB. De var visst ikke så glad i 1.6L mange av dem og ba meg gå for 1.8L. De som ikke var glad i 1.8L ba meg gå for 2.0. Men jeg sier: vurder 1.8L!!!