Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
det "riktige" å gjort her ville vel kanskje vært å samlet alt av dokumentasjon, både fra mazda uk, bbr og biltilsynet og hvem det måtte være, og ta med disse papirene inn til "mazda norge", for å få disse til å gå god for ombygningen, slik at de til syvende å sist kan skrive ett brev der det står "mazda mx5, årsmodell xx-xx kan bygges om til Turbo, med inntill 150hk uten endringer på bilen utover motor, så lenge bilen ellers tilfredstiller de krav/spesifikasjoner som bilen er typegodkjennt med " eller noe i den duren. Og en kontakt person som har dette brevet lagret på sin pc, med en penn til å underskrive med på pulten. så kan man ringe til han, få han til å skrive ut dokument med stempel og underskrift, og sende det til det aktuelle biltilsyn.
Det burde vel strengt tatt holde?
Problemet er vel mer det å få en eller annen fyr hos mazda importøren til å fatte dette da..
kanskje DEN mannen burde få tilbud om litt julebonus også?
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
Silverboy wrote:det "riktige" å gjort her ville vel kanskje vært å samlet alt av dokumentasjon, både fra mazda uk, bbr og biltilsynet og hvem det måtte være, og ta med disse papirene inn til "mazda norge", for å få disse til å gå god for ombygningen, slik at de til syvende å sist kan skrive ett brev der det står "mazda mx5, årsmodell xx-xx kan bygges om til Turbo, med inntill 150hk uten endringer på bilen utover motor, så lenge bilen ellers tilfredstiller de krav/spesifikasjoner som bilen er typegodkjennt med " eller noe i den duren. Og en kontakt person som har dette brevet lagret på sin pc, med en penn til å underskrive med på pulten. så kan man ringe til han, få han til å skrive ut dokument med stempel og underskrift, og sende det til det aktuelle biltilsyn.
Det burde vel strengt tatt holde?
Problemet er vel mer det å få en eller annen fyr hos mazda importøren til å fatte dette da..
kanskje DEN mannen burde få tilbud om litt julebonus også?
Dette var det beste forslaget til nå, kanskje du burde få julebonus også..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Har sendt noen mailer rundt om i verden men ikkje fått noen svar, kan det vera min dårlige engelsk.
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Er det noen som har kommet noe lengre på denne fronten eller,,,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
eneste jeg fikk vite fra mazda norge var at de visstnok aldri hadde skrevet noe om at de godkjente turbo i mx5 siden det ikke var noe de hadde solgt selv.. jeg tar gjerne imot tips om kontaktpersoner. forslag til formuleringer , kanskje tillogmed en mal / kopi av epost allerede sendt ut? kanskje også svar noen har fått fra forrskjellige steder.. eller om de som alt har fått igjennom dette, har lyst å tjene noen kr på det. jeg er åpen for alt. Oppsettet i bilen min "lyser" uorginalt og det begynner å bli absolutt nødvendig å ha en form for godkjenning på denne bilen...
Det eg kunne tenkt meg, er papirer på hvor mange hk de originale bremsene kan bremse, vet at på f.eks volvo 240 så kan man trimme disse til 200hk med originale bremser, det må da vera mulig å få til noe slikt på en mazda også.. Det var igrunn det biltilsynet trengte og papirer på støy og co.. men med turbo så blir det vel lavere støy, men c0 kan man vel bare kjøre litt mager blanding ved godkjenning..Ikkje vet eg men dette burde igrunn vera muligt, vis dette ordner seg beholder eg lille hvite...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
jeg hadde ingen problemer med å klare co krava med 440cc dyser i høst, tror ikke coen endrer seg veldig på tomgang med eller uten turbo(samme map på motorn)