FM selger V-Maxx coilovers med custom fjærer, bumpstops og TÜF-papirer for $600. Jeg hadde vurdert disse om ikke det satt kranglete AFCO på bilen.
Har noen hørt noe spes om disse ? De har jo eksistert lenge i markedet på denne siden av dammen.
http://www.flyinmiata.com/index.php?dep ... r=13-16210
FM V-Maxx coil overs
Moderator: Styremedlemmer
Re: FM V-Maxx coil overs
Selve demperen er visst ikke gjort noe med, kun springrate og bumpstops.
Lest poster hvor folk har fått lekkasjer etter få måneders bruk etc.
Jeg hadde heller satset på koni sport og groundcontrol.
(koni kan rebuildes og revalves).
-n
Lest poster hvor folk har fått lekkasjer etter få måneders bruk etc.
Jeg hadde heller satset på koni sport og groundcontrol.
(koni kan rebuildes og revalves).
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
2-års garanti er rimelig bra for en slitedel. Og leverandør holder til i NL så reklamasjon og sending kan være raskere og evt. billigere om frakt må dekkes selv.
Jeg har forresten hørt om noen som har kjøpt understell til $2000 og fått lekkasje 2 ganger.
GC er vel bare sleeves og fjærer. Koni demperne bør revalves for å fungere med fjærer over 300 lbs så da må man legge til det i prisen også. Og er selve "sleeven" TüV godkjent ?
Jeg tipper disse er minst like bra som KYB og FM-fjærer og bedre enn Riceland, Stance og D2. I tillegg bør det kunne godkjennes og man kan høydejustere bilen.
Jeg har forresten hørt om noen som har kjøpt understell til $2000 og fått lekkasje 2 ganger.
GC er vel bare sleeves og fjærer. Koni demperne bør revalves for å fungere med fjærer over 300 lbs så da må man legge til det i prisen også. Og er selve "sleeven" TüV godkjent ?
Jeg tipper disse er minst like bra som KYB og FM-fjærer og bedre enn Riceland, Stance og D2. I tillegg bør det kunne godkjennes og man kan høydejustere bilen.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Sitter å lurer på disse selv. fm skryter jo litt. åpner uansett for coilovers i vognkortet. ryker demperne så kan man vel sette på en ny annen demper..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
Er en del som har begynt å snakke om at V-maxx er samme som raceland.
Jeg vet ikke, men er småskeptisk
Jeg tror igrunn et FM stage2 kit, med fm fjærer, illumina og krengningshemmere er et bedre valg
-n
Jeg vet ikke, men er småskeptisk

Jeg tror igrunn et FM stage2 kit, med fm fjærer, illumina og krengningshemmere er et bedre valg

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- uggla
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 595
Bare å spørre det, så kan man prøve bilen min... med full FM.Jeg tror igrunn et FM stage2 kit, med fm fjærer, illumina og krengningshemmere er et bedre valg

Men så var det dette med Tüv da som mange bryr seg om...
Last edited by uggla on 05 Apr 2010, 21:03, edited 1 time in total.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
-
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 852
Har sett mange som har ment at racelands og v-maxx er det samme, men ingen som har noe bevis på det...
Hadde vært gøy å høre om noen har noe erfaring med disse "fm versjonene", 600$ er jo ikke umenneskelige fornyer og hvis det er garanti på delene så bør det jo være kurrant å prøve.
Kunne godt tenke å få bilen min enda noen cm lavere;)
Hadde vært gøy å høre om noen har noe erfaring med disse "fm versjonene", 600$ er jo ikke umenneskelige fornyer og hvis det er garanti på delene så bør det jo være kurrant å prøve.
Kunne godt tenke å få bilen min enda noen cm lavere;)
- Miatapowers
- 7200 RPM
Er mangen som sier raceland og v-maxx er det samme, men går fm gode for dem, så pleier det faktisk å vera ok, men er det forskjell på fm sine og de kitta som selgest på ebay, 100usd billigere, og billigere frakt.. Hadde fm byttet fjørene så hadde vel tuvet gått vekk..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
-
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 852
For de av dere som henger litt på CR.Net så er det en tråd om dem der, hvor Keith fra FM deltar i diskusjonen:
http://clubroadster.net/vb_forum/showthread.php?t=30107
http://clubroadster.net/vb_forum/showthread.php?t=30107