Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Første tanken min er vel at batteriet har blitt ladet ut.
Kan kanskje ha fått seg en smekk når du kobla feil.
Har vel sett det før at et batteri kan ta til seg litt lading, men at det ikke klarer å holde på det.
Prøv med et annet batteri (feks fra NA`n med mindre den er solgt allerede).
Om ting da funker som det skal, bestiller du deg et nytt westco batteri fra Mx5parts
Vel da her det skjedd litt her.. Mazda i dag og de sa jeg bare kunne komme innom med batteriet så skulle de sjekke det og lade det. Greit nok...
Så kom jeg på at jeg kan jo ta batteriet fra den andre bilen min.. skrudde ut og byttet om. flyttet speeden ca 3m på gårdsplassen hjemme til der han skal stå.
Flyttet batteriet tilbake i Mia men da jeg skulle starte henne opp var det ikke strøm til noe som helst..... ikke engang km teller.
Vet jeg skal sjekke luft temp sensor.. men her må det jo være noe ganske annet? En bil som bare ikke lader skal vel ikke tømme et batteri så fort??
Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
Du tok et tilsynelatende friskt batteri å satte det i msm`n, startet den, flyttet den 3 meter, slo den av, tok ut batteriet og satte det i første bil igjen og den startet da ikke, eller ingen strøm i det hele tatt?? Høres i så fall veldig merkelig ut... Du må ha dårlig kontakt på polene eller noe i Mia da..? Så mye strøm forsvinner ikke uten videre.. Ville tro et eller annet hadde blitt svært varmt hvis det lades ut så raskt..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
Nå skal det skrytes av meg selv her... Er som du sier Mussa.. hadde dårlig kontakt i Mia...
trodde det holdt å sette på polene de, sitter jo godt på batteriet... men merket da jeg skrudde det til skikkelig at det gikk i låsene på bilen.. så rett og slett for dårlig kontakt... Får tilbake batteriet til Diesel fra Mazda i morgen så får vi se om de har klart å få liv i det..
De sa og at jeg bare kunne komme innom med bilen så kunne de smette den inn mellom de andre avtalene, feilsøke og se om det var noe galt... gratis.
Tommel opp for Mazda i Moss!
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
Et annet spørsmål.. da jeg skrev inlegget om at jeg skulle bytte batt fra den andre bilen, var ikke innlegget til Nope her..
Virker jo som om jeg tar Cred for hans ide.. dette har skjedd før.. hva kommer det av?
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
Bra at det var det da, kom ikke som noe sjokk.. Har nemlig gjort akkurat det samme selv, og polene skal skrues GODT fast ja! Ordner seg helt sikket dette, men en stor tommel opp for Mazda som her viser god "sportsmannsånd" og serviceinnstilling!!!
Good luck!
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
AOB wrote:Et annet spørsmål.. da jeg skrev inlegget om at jeg skulle bytte batt fra den andre bilen, var ikke innlegget til Nope her..
Virker jo som om jeg tar Cred for hans ide.. dette har skjedd før.. hva kommer det av?
Må være at du ikke har oppdatert siden før du la inn innlegget..
Da snakket jeg med Mazda.. Batteriet var ødelagt... Så da skal det kjøpes nytt. Hadde et sønnax batteri som er høyere enn det jeg har i Mia. Noen som har et batteri å anbefale?
Ps. Har kjøpt multimeter... Og det forstår jeg fint lite av hvordan jeg skal bruke...
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
AOB wrote:Da snakket jeg med Mazda.. Batteriet var ødelagt... Så da skal det kjøpes nytt. Hadde et sønnax batteri som er høyere enn det jeg har i Mia. Noen som har et batteri å anbefale?
Ps. Har kjøpt multimeter... Og det forstår jeg fint lite av hvordan jeg skal bruke...
Husk å smøre vaselin(!) på polene på batteriet. Mye bedre kontakt uten å skru så vanvittig hardt..
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover