Skal ikke uttale meg som en proff, heller ikke som at jeg vet hva du innehar av kompetanse.. men følgende kan være greit å ha liggende:
- Den überflotte manualen fra gReddy (les denne par ganger før den store dagen, tror det er en eller to deler som manger, de trenger du ikke).
- Ny skruer for å feste turbo til manifold, evt. noe loctite eller lignende (for disse løsner raskt).
- Noe å kappe manifolden med, usikker på om en 15cm baufil fra Biltema gjør samme jobben som en real industrikapper, mulig du vil levere den for å få det gjort eller dra et sted hvor de har en bra en.
- WD-40 (eller tilsvarende)
- Dremmel eller lignende, den ble brukt hos meg når det kom til å fjerne downpipen som skal byttes ut med gReddy sin, her er sitter den hardt og jeg valgte å kappe bort en skrue eller to, ikke noe senskader. Her måtte jeg først ha bilen på bukk/over grav for å komme til under, mesteparten av første dagen gikk med til slik drittjobb!
- Strips, tenger, skraller (sjekk at du har rikitge str. til alt du trenger), slikt bra arbeidslys, skrutrekkere og annet div. utstyr.
- Turbotrykksmåler.. jeg testet jalla og endte med en AutoMeter-sak til nærmere 1000-lappen. Kjekt når du må vite om den lader over 5psi/0.35bar, for det vil du ikke enda!!
Det kan være at du finner det enklere å ta ut dynamoen for å få av det endestykke rundt oljereturen på andre siden av blokka.. jeg gjorde ikke det og forbannet verden når jeg drev på.
Som alle andre også kommer til å nevne hele tiden, fikse ny oljeretur rett i panna.. jeg gjør dette først nå, men dette fordi jeg skal videre med HK og stoler ikke helt på den.. den oljereturen som gReddy vil du skal bruke rundt blokka har fungert uten problemer for meg siden jeg installerte. Det er også vist å følge info om plugger, olje, oljefilter og annet vedlikehold før du starter. Jeg hadde en "service" på min før jeg satt på settet for å vite at alt var ok. Når du er ferdig og skal ut å kjøre kan det nok hende du merker at den ikke drar stort før sent, dette har med actuator rod'en på selge turboen å gjøre.. har tendens til å være litt løs fra fabrikk, jeg strammet min og beholdt trykket men fikk spoolet opp raskere.
Er det noe, spør
Evt litt info her
http://www.mariusba.com/
'91 Rød - gReddy @ nok til å holde meg under 15% og ha korrekt avgass - FMIC - stygge seter - LSD - Rota JSPL 16" - 205/45 Falken - KYB AGX - HR Springs - Xplod+Focal