Ufrivillig ryggesensor
Moderator: Styremedlemmer
- perri
- 2000 RPM
- Posts: 393
- Joined: 16 Aug 2009, 14:18
- Medlemsnummer: 858
- Location: OSLO
- Status: Offline
Ufrivillig ryggesensor
Etter fjærbytte ( the Texas way ) har jeg fått en hylende lyd fra ene framhjulet i revers. Anyone ?
If it ain't broken, don't fix it.
97 NA RØD 1,8L BP
06 SAAB 93 SC Maptun stg.1
97 NA RØD 1,8L BP
06 SAAB 93 SC Maptun stg.1
Re: Ufrivillig ryggesensor
Sannsynligvis bare en kalliper som henger? Hvordan bytter de fjører i Texas da? Har sett the Bangla way - skru ut toppbolten på fjørbeinet uten bruk av fjørklemmer. Sikt på noe du ikke er redd for, og pass fingra.. 
Edit: Kan det være at du har klart å bøye bremseskjoldet, så det tar såvidt borti skiven?

Edit: Kan det være at du har klart å bøye bremseskjoldet, så det tar såvidt borti skiven?
'95 NA 1.8
'00 Jeep Cherokee - bruksbilen
'00 Jeep Cherokee - bruksbilen
- perri
- 2000 RPM
- Posts: 393
- Joined: 16 Aug 2009, 14:18
- Medlemsnummer: 858
- Location: OSLO
- Status: Offline
Re: Ufrivillig ryggesensor
Klippet fra Miata.net :Moonlight wrote:Sannsynligvis bare en kalliper som henger? Hvordan bytter de fjører i Texas da? Har sett the Bangla way - skru ut toppbolten på fjørbeinet uten bruk av fjørklemmer. Sikt på noe du ikke er redd for, og pass fingra..
Edit: Kan det være at du har klart å bøye bremseskjoldet, så det tar såvidt borti skiven?
Alternate Method from Andy Hollis
Here's the easy way to replace the front shocks and or springs without messing up your alignment. Its also a whole bunch easier than splitting or unbolting the ball joints. Credit for this tip goes to Mazda Master Tech, John Long, of Mazda South in Austin, Texas.
Jack up front of car and place on jackstands at the side rail jacking points.
Remove front wheels.
Inside the engine bay, loosen center nut holding upper spring mount to shock shaft (14mm socket w/extension). Only back this off a few turns, not all the way. This helps get the spring off easier later.
Remove the 2 nuts holding upper spring mount to the body (14mm socket).
Remove upper through bolt connecting sway bar end link to sway bar (14mm socket and box wrench). Note which way the bolt goes.
Remove lower shock absorber mounting bolt (17mm socket and box wrench).
Loosen rearmost mounting bolt for front sway bar frame bracket until the back is flush with the backing nut (12mm socket with extension).
Remove upper control arm mounting bolt. Use 21mm box wrench on the nut and a 21 mm socket on the bolt head. Slide the bolt back through the big washer towards the sway bar frame bracket. Rock the a-arm up and down if the bolt is stuck. Once the bolt is all the way out of the a-arm, just leave it where it is.
Being careful that the rubber brake hose is not in tension, pry down on (or stand on) the hub or lower control arm until the top of the shock/spring unit can swing out clear of the shock tower.
Disassemble shock/spring unit using appropriate spring compressor. Be VERY careful!!
Reassembly is the reverse of disassembly.
Note: Do not tighten mounting bolts for sway bar end links, shock lower mount or upper control am while the car is in full droop. Once everything is back in place but not tight, place a jack under the lower arm as close to the hub as possible. Jack up until the car just starts to come off the jackstand. Now tighten those mounting bolts. You should also torque the shock shaft upper mounting nut at this time.
http://www.miata.net/garage/shocks.html
Det var den kalipperen som hang jeg regna med det kunne være, er det sånn som bare plutselig løsner igjen ?
If it ain't broken, don't fix it.
97 NA RØD 1,8L BP
06 SAAB 93 SC Maptun stg.1
97 NA RØD 1,8L BP
06 SAAB 93 SC Maptun stg.1
Re: Ufrivillig ryggesensor
Det hender, men ville smørt opp igjen på begge sider foran uansett..perri wrote: Det var den kalipperen som hang jeg regna med det kunne være, er det sånn som bare plutselig løsner igjen ?
'95 NA 1.8
'00 Jeep Cherokee - bruksbilen
'00 Jeep Cherokee - bruksbilen