Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Stakkars har du skaffet ny eller,, Har ett spørsmål til alle som kjenner til mx-5 Min diff er litt slarkete, hvilke differ kan brukes, må ha ny før turbo/kompressor konvertering hva anbefaller dere å montere, kan det brukes noe fra f,eks RX-7, har en på hånd fra type 2 uten turbo. Eller hvilke fra MX5 ville dere satset på..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
nyere 1.6 differ er fine.. store typen og ca lik utveksling som den orginale diffen.. på min så var eneste forskjellen at misvisninga på speedometer ble mindre..
min er fra en 99 1.6liter
tror alle etter 94? 95 ? har store diffen.. uansett mototstr.
type 2 uten turbo passer meg bekjent kun i 1.8 diffen.. Gå helt klart for en 1.8 diff om du skal bytte.. kommer til å knuse 1.6 diffen med turbo, så sant du ikke har sperre og veldig flax
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
"If "building" an inexpensive LSD rear from RX-7 parts read Poor Man's LSD
The list of parts would be:
86-91 NA RX-7 or 94+ Miata rear aluminum housing
86-88 NA RX-7 stub shafts
86-88 NA RX-7 LSD
94+ Miata or 79-85 RX-7 or RWD 626 or B2000/2200 short pinion gears.
94-95.5 Miata halfshafts
94-01 Miata driveshaft
**NEW** See how to install a RX7 TurboII rear into a Miata from Pete Doak's page and Brian's page"
Mazdafreaks wrote:Stakkars har du skaffet ny eller,, Har ett spørsmål til alle som kjenner til mx-5 Min diff er litt slarkete, hvilke differ kan brukes, må ha ny før turbo/kompressor konvertering hva anbefaller dere å montere, kan det brukes noe fra f,eks RX-7, har en på hånd fra type 2 uten turbo. Eller hvilke fra MX5 ville dere satset på..
Nei, har ikkje bestilt endå. Må få opna diffen imorgen, og sjå kor mykje som er ødelagt inni sånn at eg får alle delene på ei enkel bestilling.
Driver å vurderer Cusco eller Kaaz. Dyrt, men når eg eventuelt selger bilen eingang, så gjer eg lurest i å hive av diffen og selge den seperat.
HF-mx5T wrote:silverboy. 1.6 diff fra nyere mx5er og 1.8 diffene er like, bare at de ikke er omtalt i usa osv, siden de ikke hadde nyere 1.6litere der..
hmm.. heeelt sikker på det? for var unner en 96 her om dagen, og den mener jeg hadde skrudde akslinger, ikke stikk aksler..
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 89 BMW 327i 755whp)
Hvor lenge holder en diff. før den ryker? Sånt har jeg ikke en susing om..
Er forsiktig med bilen min, og passer på at oljer/væsker er varme før det gasses litt ekstra. Driver ikke å burner og sladder. Det eneste er at rompa kommer litt inn i mellom, og at jeg kjenner hjula "glepper" litt når jeg girer fra 2. til 3. under frisk akselerasjon, når det er vått. Bilen er dønn original 1,8 140hk.
Er ikke sugen på å bytte diff. for ofte heller....
Min diff har røket tre ganger.. alle gangene 1.6 diff, etter 1.8 kom inn er det kun girkasser som har røket.. Den Blå med GTR motor skal visstnok ikke ha tatt en eneste 1.6 diff, men derimot en del kasser.. det som virkelig tar knekken er f.eks villt hjulspinn på ett hjul som plutselig biter tak..
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 89 BMW 327i 755whp)
og motorhead. din diff ryker neppe. hvis min 99 diff holder banekjøring med turbomotor uten tendenser til trøbbel så holder din for org motorn , uansett bruk. er du så heldig at du har spere i din også (torsen da, ikke 100%sperre)?
jeg kjører generellt ganske pent da. lite herjing, har til dags dato ikke tatt burnout, eller piruett engang. knapt en liten sladd i rundkjøringene..
er redd at om jeg blåser er kasser så er det ut av sving på bane