Etter å ha lett etter en NA med bignose veiv i ca 6mnd, ble det endelig denne. Valget falt på en Miata fra 1991, kjørelengde 146' miles (230' km), mariner blue. Kjøpte den usett over tlf. Noen dager etterpå ble det flytur til Oslo for å hente bil. Det var ikke vinterhjul på denne, så jeg slapp problemet med å få med disse. Det viste seg at bilen hadde mer enn det som sto i annonsen. Var hellakkert i 2007, det var nye bremseskiver, kalipere og klosser hele veien rundt. Nye felger og dekk var det også. Motor går svært fint, og virker ikke som den slitt noe særlig. Fulgte med tonnau og noen nye gummilister. Full historikk på bilen fra første eier i norge fulgte med. Jeg er tredje eier. Han jeg kjøpte den av hadde nesten ikke brukt bilen, selv om han hadde eid den i ca 4 år.
Planene for bilen er å få den i fin stand, kommer derfor til å bruke litt penger på dette.
Nyvasket
Kjøpte noe vaskeutstyr på Torshov Bilrekvisita, det blir bare håndvask på denne.
Vasking
Første ting jeg forandret på bilen var å fjerne den slitte skiltholderen foran og det hjemmelagde gitteret i haikjeften. Skiltet ble skrudd fast til fronten slik at det følger linjene på bilen.
Vekk med dem
Sånn ble det til slutt
---------------------------
Det gikk ikke mange dagene før første bestilling hos MX5-Parts ble sendt:
1 x CD200S STAINLESS STEEL STYLE BAR, ALL MODELS (TYPE 3) inc Blocker
1 x FM6 GENUINE MAZDA LHD FLOOR MAT SET
1 x IL0028 CHROME GEARLEVER PLATE/RING M1
1 x IL00900 MK1 CLEAR REAR LIGHTS, PAIR.
1 x NA0-0013 CHROME INTERIOR DOOR HANDLE CUPS Mk1
1 x NA1-0031 CHROME TRIM HAZ/POP UP MK1
1 x NAB-0039C CHROME VENT RINGS, SET OF 4 - MK1&2 (NEW)
1 x NAB-045S BLACK LEATHER HANDBRAKE LEVER GAITER
1 x NAB-046S BLACK LEATHER GEARLEVER GAITER
1 x SI20032 DASHBOARD CENTRE FACE PLATE, MK1
1 x SI3363 SIDE INDICATOR LAMP, PAIR
1 x SI560-2 PEDAL RUBBER, BRAKE OR CLUTCH ** PACK OF 2**
En kveld så jeg her på forumet at noen Chaparral felger med dekk var til salgs, og jeg sendte et bud til selger.
Plutselig var jeg eier av disse skjeldne felgene

Hadde uansett tenkt å kjøpe Rota RB til bilen, men er kjempefornøyd med Chaparral felgene.
Hjulene ble levert av DHL idag på jobben, ble montert på bilen med en gang jeg kom hjem.
Med nye hjul

Meguiars produkter
Kjøpte noen produkter fra Meguiars for å vedlikeholde cabben. Cleaner og Waterproofer.