Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hehe, noen kjappe tips i tillegg. Jeg vasker felgene med ullvotten jeg bruker til vask, helt til slutt når jeg tar halvårsstellen. Da skal jeg uansett maskinvaske vaskevotten så da er det ikke farlig. En liten billig oppvaskkost fungerer ellers greit til det, ville ikke ruinert meg på akkurat det Man kan også claye vinduer (glass vinduer). Og når en clay er brukt opp til lakken, for skitten/brun. Så kan den brukes til å claye felger og funker supert til det.
Det blir litt engangskronasje, men det meste er ganske drøyt i bruk, og skikkelig polering og sånt tar jeg bare en gang i halvåret. Sånn quik detailer man får med clay kitet er veldig grei å ha med en mikrofiberklut resten av året.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Mitt tips er å ikke gå helt av skaftet og kjøpe inn absolutt alt som alle mener man minimum må ha. Spør om prøveprodukter som du kan teste for å finne ut om produktet passer ditt bruk, eller kjøp inn i små kvanta til du vet at dette kommer du til å ha bruk for framover. Det er ikke særlig smart å kjøpe seg masse produkter som står og mugler i garasjen, og du ender opp med å kaste de når flaska er halvfull fordi produktet er gammelt og ubrukelig.
MxMats wrote:Skal du ha bort alt av swirls(vaskestriper) og defekter, må du over på roterende maskin og "proff" produkter, som feks. Meguiars, Scholl og Menzerna.
Man trenger slettes ikke roterende maskin for å ta alt av vaskestriper og hologram, jeg har selv brukt en DA (Dual Action) maskin med egnet pad til dette med glimrende resultat, men det er liten tvil om at en roterende maskin gjør jobben raskere. Jeg er derimot helt enig i at det lønner seg å satse på ordentlige produkter ettersom disse som oftest er laget for maskinbruk med de egenskapene som da kreves.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
Dette var en kongeartikkel. Nope-mx5 hadde også en god ide i youtube. Veldig mye der også. Ser ut som om jeg må ut og kjøpe meg et par boller i kveld også. Har begynt og kladde på en handleliste. Er fremdeles usikker på type maskin men kanskje etter i kveld er alt klarere ...
Dette var en kongeartikkel. Nope-mx5 hadde også en god ide i youtube. Veldig mye der også. Ser ut som om jeg må ut og kjøpe meg et par boller i kveld også. Har begynt og kladde på en handleliste. Er fremdeles usikker på type maskin men kanskje etter i kveld er alt klarere ...
Kjell
Om du skal ha en bra maskin, så bør du vurdere Kestral DAS6 fra shinearama.
Den får du til under 1000,- med frakt og moms.
Den tilsvarer Meguiars G220 som koster 2900 her i Norge
Det er en Dual-action, såkalt oscillerende maskin, om er helt trygg for oss nybegynnere.
Shinearama har en pakke der, med maskin, pads, bakplate, og polish som er tilpasset maskinen.
DrHolm wrote:Maskina til Biltema (to hoder) syntes jeg er helt kanon, men nå er ikke jeg The Boss på polering da.. Koster ikke flesk for pæddza heller.
Håpløst knotete å komme til rundt omkring med den.
Og biltema pads er nok ikke akkurat noe jeg ville brukt på bilen min
Å gjengi hvor strøken/blank en bil er på bilder blir alltid feil...
Man kan se om den er drita stygg eller noenlunde pen, men kan aldri skille pen fra meget pen...
..har selv brukt Autoglym i endel år, og er meget nøgd med det
Har brukt biltemas maskin, pads og Autoglym i flere år.
Meget godt fornøyd.
2000 papir pluss Autoglym polish fjerner lett mindre riper uten synlige merker.
Kan noen gi en troverdig, dokumentert begrunnelse for at Autoglym er dårlig,
annet enn at "Autoglym er dritt"?
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
Det med maskin er ikke enkelt og bli klok på. Virker som det er litt føleleser ute og går her. Noen vil aldri ha en Ford uansett, mens mange kan ikke tenke seg noe annet. Lettvint med Biltema da, ligger 5 min. borti veien her kontra bestille fra england eller usa. Går noe i stykker er det lissom hakket mer knotete ... Men ser jo poenget til nope-mx5 med og komme til med to hoder.
Som maskin "newbie" klarer jeg ikke helt og bestemme meg. Som hobbypolerer syns jeg 3 lapper begynner og bli mye for noe som tross alt ikke blir brukt hver dag.
Men jo mer jeg leser jo mer usikker blir jeg og lurer på om jeg skal fortsette for hånd. Har lest en del artikler som denne.
Kjøper du en maskin, håndpolerer du der du ikke kommer til. Som igjen er noe flere her mener er best uansett
Jeg for min del synes det er viktig at jeg kan polere ofte. Uten så mye styr. Skal du ha showroom resultat må du gi bilen bort til noen som er proffe eller bli proff selv.
Og en tur i sola så er den full av støv og pollen igjen...
Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319