Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilder
Moderator: Styremedlemmer
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde
Heeelt rektig stük Vegard!
Whats next dawg?
Whats next dawg?
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- Vegard
- 7200 RPM
- Posts: 1877
- Joined: 14 Nov 2007, 00:16
- Medlemsnummer: 0
- Location: Hokksund
- Contact:
- Status: Offline
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde
Hvis du fortsatt har en av "melketenna" så tar du bare en bit med alu, som du bøyer til en L.Stehu wrote:Hva måtte du ha for å fikse skiltet ditt slik? ME want!
Slik: http://www.autolinkmx5.com/number-plate ... -773-p.asp
DrHolm wrote:Heeelt rektig stük Vegard!
Whats next dawg?

Si det si det, har planer og drømmer så hva som blir neste veit jeg ikke men hvis jeg skulle hatt en liste med de neste 4-5 tingene:
-Coilover's+foringer
-Veltebøyle
-Lotus elise stole(r) / evt noen andre men må prøvesitte og sjekke mål etc...
-Wankel, men det blir nok en stund til.
Olje temp gauge'n er på plass og fungerer, blei bra. Hvit lys så det matcher pioneer speller'n. GM wheaterpack er kjekke kontakter!
Snakket med forstillings spesialisten tidligere i uka, håper/trur han får tid denne uka, får se.
Også har jeg en ekstra bakfanger og et ekstra lyktedeksel, greit med noen sideprosjekter.
Noen som kjenner til eller kjenner noen som har maskin til å presse inn louvers?
- Banzaibaggen
- 6500 RPM
- Posts: 576
- Joined: 28 Feb 2007, 01:00
- Medlemsnummer: 670
- Location: Solbergelva
- Status: Offline
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde
Hvor mange trenger du. Har alu. plater med masse stansa louvers bare å kappe ut så stort stykke som du trenger. Du kan få et sånt om du vil.
-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++
- Vegard
- 7200 RPM
- Posts: 1877
- Joined: 14 Nov 2007, 00:16
- Medlemsnummer: 0
- Location: Hokksund
- Contact:
- Status: Offline
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde
God kveld Åge. Trenger i grunn kun til lyktedekslet, og har sett disse du kan handle løst, men tenkte se rundt etter noen som kan presse inn i ekstra dekslet jeg har, så jeg slipper å sparkle å kappe og å stå på.Banzaibaggen wrote:Hvor mange trenger du. Har alu. plater med masse stansa louvers bare å kappe ut så stort stykke som du trenger. Du kan få et sånt om du vil.
Olje temp er up and running ja. Tok en test tur i kvelding'a
Ute temp: 10C ish og endel regn
Cruise: 100C
Cruise+litt høyere last og pådrag: 105-110C
Toppen av 2. og 3. i 5-6min: 115-120C
En ting til på TO DO/ønske lista...
-Diff som sperrer.
- mussa
- 7200 RPM
- Posts: 3538
- Joined: 31 Jul 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 642
- Location: Hokksund
- Status: Offline
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde
Tror kanskje du kan få litt trøbbel med å presse ut disse louvers`a fordi lyktedekselet er kurvet, og ikke på noen måte flatt.. Hehe.. Etter noen timer med kapping og sparkling i garasjen i går så skjønner jeg godt at du har lyst til å slippe det også da.. 

Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
- Vegard
- 7200 RPM
- Posts: 1877
- Joined: 14 Nov 2007, 00:16
- Medlemsnummer: 0
- Location: Hokksund
- Contact:
- Status: Offline
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde
Takk!S.F wrote:http://www.hotrodservice.no/
Da veit jeg hvor jeg skal henvende meg når jeg er ferdig med helvette som er bytte av foringer...hotrodservice wrote:- Stansing av louvers (luftespalter)
Alle armer bak er tatt ned og 4 av 4 cambolter knakk og var rustet fast i hylse.
Med avtrekker og noen hjemmelaga verktøy fikk jeg pressa camboltene ut. Og MYE varme... brent gummi er god lukt.
- DanielHovdahl
- 6500 RPM
- Posts: 813
- Joined: 20 May 2010, 18:29
- Medlemsnummer: 1022
- Location: Heggedal, Asker
- Contact:
- Status: Offline
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde
Steike Vegard, satan hvor fet bil du har! Riktig stuk og alt - tøft!
Et par spørsmål: Hvordan er det med å få sånne skjermbreddere lovlige, vet du noe om det/restriksjoner? Er veldig keen på sånne, samt noen breie felger. Og snakker om breie felger, hva må eventuelt gjøres når man dytter under noen veldig breie når det kommer til understell?
Om du har noen vettuge svar så hadde jeg virkelig satt pris på det. =D Vil ha min noe i nærheten av slik du har din en gang i fremtiden, når økonomien bygger seg opp igjen. =D
Et par spørsmål: Hvordan er det med å få sånne skjermbreddere lovlige, vet du noe om det/restriksjoner? Er veldig keen på sånne, samt noen breie felger. Og snakker om breie felger, hva må eventuelt gjøres når man dytter under noen veldig breie når det kommer til understell?
Om du har noen vettuge svar så hadde jeg virkelig satt pris på det. =D Vil ha min noe i nærheten av slik du har din en gang i fremtiden, når økonomien bygger seg opp igjen. =D
Stolt eier av en 1995 Mazda MX5, svart /m hardtop
Drifted.com
Drifted.com
- Vegard
- 7200 RPM
- Posts: 1877
- Joined: 14 Nov 2007, 00:16
- Medlemsnummer: 0
- Location: Hokksund
- Contact:
- Status: Offline
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde
HeiDanielHovdahl wrote:Steike Vegard, satan hvor fet bil du har! Riktig stuk og alt - tøft!
Et par spørsmål: Hvordan er det med å få sånne skjermbreddere lovlige, vet du noe om det/restriksjoner? Er veldig keen på sånne, samt noen breie felger. Og snakker om breie felger, hva må eventuelt gjøres når man dytter under noen veldig breie når det kommer til understell?
Om du har noen vettuge svar så hadde jeg virkelig satt pris på det. =D Vil ha min noe i nærheten av slik du har din en gang i fremtiden, når økonomien bygger seg opp igjen. =D
Angående lovlighet kan jeg nok komme tilbake til, med mere vettug informasjon men generelt så skal det jo gå ann å få godkjent breiere skjermer. Dekk/felg også, men her må det såklart være godt med klaring. TUV hjelper, men lite å finne...
Hvor breie felger og dekk du får plass til avhenger jo endel på type bredding, og innpress + høyde på bilen.
Se på Harald sin NA med 15x9 +36 og 225/45-15. Dette er akkurat på kanten, og med litt massasje av skjermkanten foran så passer det bra, er knapt med plass på innsiden så hvis man forsetter å bygge utover så er det jo bare skjermene som står i veien. Skal man no breiere enn felgene jeg har foran så må man ha mye strekk på dekka eller bredding som går hele veien, altså helt ned så man kan trimme frontfanger og skjermer tilbake noen cm.
Blir n2 skjermer på denna hvis jeg beholder den ei stund, bedre klaring og litt breiere

- DanielHovdahl
- 6500 RPM
- Posts: 813
- Joined: 20 May 2010, 18:29
- Medlemsnummer: 1022
- Location: Heggedal, Asker
- Contact:
- Status: Offline
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde
Takker for svar! Godt å høre at det ikke skal være mye problemer med lovlighet!Vegard wrote:HeiDanielHovdahl wrote:Steike Vegard, satan hvor fet bil du har! Riktig stuk og alt - tøft!
Et par spørsmål: Hvordan er det med å få sånne skjermbreddere lovlige, vet du noe om det/restriksjoner? Er veldig keen på sånne, samt noen breie felger. Og snakker om breie felger, hva må eventuelt gjøres når man dytter under noen veldig breie når det kommer til understell?
Om du har noen vettuge svar så hadde jeg virkelig satt pris på det. =D Vil ha min noe i nærheten av slik du har din en gang i fremtiden, når økonomien bygger seg opp igjen. =D
Angående lovlighet kan jeg nok komme tilbake til, med mere vettug informasjon men generelt så skal det jo gå ann å få godkjent breiere skjermer. Dekk/felg også, men her må det såklart være godt med klaring. TUV hjelper, men lite å finne...
Hvor breie felger og dekk du får plass til avhenger jo endel på type bredding, og innpress + høyde på bilen.
Se på Harald sin NA med 15x9 +36 og 225/45-15. Dette er akkurat på kanten, og med litt massasje av skjermkanten foran så passer det bra, er knapt med plass på innsiden så hvis man forsetter å bygge utover så er det jo bare skjermene som står i veien. Skal man no breiere enn felgene jeg har foran så må man ha mye strekk på dekka eller bredding som går hele veien, altså helt ned så man kan trimme frontfanger og skjermer tilbake noen cm.
Blir n2 skjermer på denna hvis jeg beholder den ei stund, bedre klaring og litt breiere

Ja om jeg skal ha breiere dekk så skal skjermene valses godt! N2 skjermer er råe, men da må du fullføre stilen gjennom hele bilen! Og om du skal få på andre skjermer, ville du ha vært interrisert i å selge de du har på nå til meg?

Stolt eier av en 1995 Mazda MX5, svart /m hardtop
Drifted.com
Drifted.com
- Vegard
- 7200 RPM
- Posts: 1877
- Joined: 14 Nov 2007, 00:16
- Medlemsnummer: 0
- Location: Hokksund
- Contact:
- Status: Offline
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde
DanielHovdahl wrote:Takker for svar! Godt å høre at det ikke skal være mye problemer med lovlighet!Vegard wrote:HeiDanielHovdahl wrote:Steike Vegard, satan hvor fet bil du har! Riktig stuk og alt - tøft!
Et par spørsmål: Hvordan er det med å få sånne skjermbreddere lovlige, vet du noe om det/restriksjoner? Er veldig keen på sånne, samt noen breie felger. Og snakker om breie felger, hva må eventuelt gjøres når man dytter under noen veldig breie når det kommer til understell?
Om du har noen vettuge svar så hadde jeg virkelig satt pris på det. =D Vil ha min noe i nærheten av slik du har din en gang i fremtiden, når økonomien bygger seg opp igjen. =D
Angående lovlighet kan jeg nok komme tilbake til, med mere vettug informasjon men generelt så skal det jo gå ann å få godkjent breiere skjermer. Dekk/felg også, men her må det såklart være godt med klaring. TUV hjelper, men lite å finne...
Hvor breie felger og dekk du får plass til avhenger jo endel på type bredding, og innpress + høyde på bilen.
Se på Harald sin NA med 15x9 +36 og 225/45-15. Dette er akkurat på kanten, og med litt massasje av skjermkanten foran så passer det bra, er knapt med plass på innsiden så hvis man forsetter å bygge utover så er det jo bare skjermene som står i veien. Skal man no breiere enn felgene jeg har foran så må man ha mye strekk på dekka eller bredding som går hele veien, altså helt ned så man kan trimme frontfanger og skjermer tilbake noen cm.
Blir n2 skjermer på denna hvis jeg beholder den ei stund, bedre klaring og litt breiereLover godt.
Ja om jeg skal ha breiere dekk så skal skjermene valses godt! N2 skjermer er råe, men da må du fullføre stilen gjennom hele bilen! Og om du skal få på andre skjermer, ville du ha vært interrisert i å selge de du har på nå til meg?

Søke først, så bredde er nok best framgangs måte... Få grønt lys for planene deretter utføre planene og vise.
Om de blir til salgs den dagen jeg evt. bytter veit jeg ikke. Havner nok heller på hylla...

- Vegard
- 7200 RPM
- Posts: 1877
- Joined: 14 Nov 2007, 00:16
- Medlemsnummer: 0
- Location: Hokksund
- Contact:
- Status: Offline
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde
Le progess!

Armer er sandblåst, prima, lakka, lakke et strøk til. så poppe inn foringer... yey
Armer er sandblåst, prima, lakka, lakke et strøk til. så poppe inn foringer... yey
- Vegard
- 7200 RPM
- Posts: 1877
- Joined: 14 Nov 2007, 00:16
- Medlemsnummer: 0
- Location: Hokksund
- Contact:
- Status: Offline
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde
Alle foringer er pressa inn, montert å bilen er nede på alle 4 igjen! woo hoo.
Oppskriften blei slik:
-Nye foringer; polybush fra mx5parts
-Nye cambolter rundt om
-Masse kobber pasta og grease på bolter, skal ikke ruste fast så j****g som det var ved demontering!
Camboltene er satt på max chamber fram til hjulstilling mest for å teste hvor mye som er maks på denna høyden...
Her er gjettinga mi, skal bli spennende å se hva vinklene er når jeg drar å får justert litt!
Bak: -3.X
Foran: -2.3-4
Toe foran: bitte litt inn
Toe bak: hmm. null-ish
Caster: Veit a f***
Et stemningbilde:

Man må kose seg når man mekker!
Og et nærbilde av en foring:

Disse er laget slik at man ikke skal bruke no grease eller slikt ved montering, kun såpevann for å få de på gli. Metalhylsa er støpt fast i resten av foringa.
Enkle å få på plass med kun skrustikke og noe for å bygge opp en cm eller to bak. (+såpe)
Har bare tatt en 15min kjøretur da jeg ikke planlegger å kjøre no særlig før hjulkontroll, og jeg glemte feste endlinksa...
Spennede kjøretur mildt sagt, skylder på null stab stag og hjulvinkler i himmelen
Oppskriften blei slik:
-Nye foringer; polybush fra mx5parts
-Nye cambolter rundt om
-Masse kobber pasta og grease på bolter, skal ikke ruste fast så j****g som det var ved demontering!
Camboltene er satt på max chamber fram til hjulstilling mest for å teste hvor mye som er maks på denna høyden...
Her er gjettinga mi, skal bli spennende å se hva vinklene er når jeg drar å får justert litt!
Bak: -3.X
Foran: -2.3-4
Toe foran: bitte litt inn
Toe bak: hmm. null-ish
Caster: Veit a f***
Et stemningbilde:
Man må kose seg når man mekker!
Og et nærbilde av en foring:
Disse er laget slik at man ikke skal bruke no grease eller slikt ved montering, kun såpevann for å få de på gli. Metalhylsa er støpt fast i resten av foringa.
Enkle å få på plass med kun skrustikke og noe for å bygge opp en cm eller to bak. (+såpe)
Har bare tatt en 15min kjøretur da jeg ikke planlegger å kjøre no særlig før hjulkontroll, og jeg glemte feste endlinksa...

Spennede kjøretur mildt sagt, skylder på null stab stag og hjulvinkler i himmelen

- mussa
- 7200 RPM
- Posts: 3538
- Joined: 31 Jul 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 642
- Location: Hokksund
- Status: Offline
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde
Sweet!
Ble det 4 paralelle hjulspor i grusen?? 


Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
Re: Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilde
bare hold deg unna brewdog sin "tactical nuclear penguin " 32% eller "sink the bismarck" 41% når du skrur.. tror det blir dårlig kvalitet på jobben da..
kjøpt ølen i norge forresten ?
og.. back to topic.. blir bra med nye foringer
kjøpt ølen i norge forresten ?
og.. back to topic.. blir bra med nye foringer

-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''