Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Min kjære grønne NB 2000 modell har begynt og gå ujamnt og fått mye eksostøy. Jeg har levert bilen til Hegre i Sandnes og de antar det er coilen, men uten å være sikre.
Problemet er at ny coil koster 6800 kroner og jeg vil helst være sikker på at det er den som er gåen. Eneste måten å finne ut om coilen er kaputt er å teste med en annen 1,8 L NB coil. Å skru ut en coil er fort gjordt.
Så hvis noen har en NB 1,8 L og har mulighet til å stille opp så snart som mulig så vil jeg være kjempeglad og spandere ei flaske brennevin eller noe slikt.
nope-mx5 wrote:Om coilen er dårlig, så kjøper du den iallefall ikke hos Mazda i Norge
Litt merkelig at eksoslyden skal bli høyere om coilen er dårlig kanskje?
-n
Kanskje litt dårlig forklaring fra meg.
Bilen gikk helt fint kvelden før. Dagen etter så fjusket den når jeg skulle starte og det bråket forferderlig, som frieksos. I tillegg så luktet det litt svidd.
Men Mazda har sett på eksosanlegget og det skal være bra.
Jeg tror at når bilen sviver på 2-3 sylindere så blir heller ikke eksosen som den skal. Men jeg har ikke lyst til å slenge ut 7000 kroner uten å vite sikkert hva som er problemet.
Kort oppsummering til slutt: Jeg var ikke helt sikker på at det var coil'en som var problemet og avtalte derfor med Hegre Auto at de bestilte coilen. Hvis ikke feilen lå der så skulle jeg ikke betale den.
Hegre monterte ny coil og bilen går nå like fint som tidligere.
Men det ble dyrt..