
Hva slags prosjekter har dere forran dere i vinter..
Moderator: Styremedlemmer
- JohnBGoode
- 1000 RPM
- Posts: 134
- Joined: 20 Oct 2003, 02:00
- Location: Sandefjord
- Status: Offline
Jeg har da litt av hvert jeg skal bytte, men det blir vel fordelt over hele neste år tenker jeg. Ikke bare nå i vinter....
I vinter: Vannpumpe og register reim, kjølevann slanger til turbo, nytt luft filter, oil catch tank, coil, montere bryter panel, EBC eller brembo skiver og klosser foran... Å ja, også skal jeg ordne litt rust til våren da...
Ellers: 2,5 eksos anlegg, litt mildere clutch, gå fra 17" til 16" sommerhjul, Mappe link ecu på ruller.
Nå er bilen satt opp på bukker i garasjen og skoene er tatt av for vinteren, så da er det bare å fyre i ved ovnen når det skal mekkes...
Sånn ble bryter panelet... bare å få koblet det opp nå....

I vinter: Vannpumpe og register reim, kjølevann slanger til turbo, nytt luft filter, oil catch tank, coil, montere bryter panel, EBC eller brembo skiver og klosser foran... Å ja, også skal jeg ordne litt rust til våren da...

Ellers: 2,5 eksos anlegg, litt mildere clutch, gå fra 17" til 16" sommerhjul, Mappe link ecu på ruller.
Nå er bilen satt opp på bukker i garasjen og skoene er tatt av for vinteren, så da er det bare å fyre i ved ovnen når det skal mekkes...
Sånn ble bryter panelet... bare å få koblet det opp nå....

t_huseby ---> Redrider
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Første pri for meg er å skaffe meg en garasje... (fortrinnsvis med hus/leilighet) ...når det er gjort er det nok mye som skal gjøres, men det blir sikkert ikke før neste vinter siden garasjen sansynligvis ikke kommer før vinteren er på hell 
(og litt fordi jeg sikkert må være med å pusse opp inni boligen først)
Frister i alle fall mye å plukke fra hverandre alt som ser slitt ut i understell/hjuloppheng, og pusse og lakke (slik som harald gjorde... om jeg husker rett)

(og litt fordi jeg sikkert må være med å pusse opp inni boligen først)
Frister i alle fall mye å plukke fra hverandre alt som ser slitt ut i understell/hjuloppheng, og pusse og lakke (slik som harald gjorde... om jeg husker rett)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
edw wrote:hva er bryterene til? og hva er vitsen med en sånn oil catch tank?
De bryter'ne skal jeg bruke til AC vifta som er montert for ekstra kjøling, turbo trykk (høyt og lavt), innvendig belysning, siste mann vet jeg ikke enda hva er til så jeg er åpen for forslag.. Hehe.
Oil catch tank er for å samle opp olje dampen som kommer med veivhus ventilasjonen. Oljedamp er ikke helt optimalt for forbrenningen kan du si, også slipper du all den olja inne i innsugs røra og motor blir generelt renere innvendig. (renere ventiler og kanaler....)
Min grunn for å ha den tanken er for å slippe all den olja inne i rør og innsug etc... Når det gjelder forbrenningen på min motor så vil jeg helt sikkert ikke merke no forskjell...
t_huseby ---> Redrider
-
- Status: Offline
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Hva med paintball gevær som skyter bakover på de som kjører for nært ??
Kunne jeg ha tenkt meg..
Kunne jeg ha tenkt meg..
HF-mx5T wrote:siste merker du med "dirty tricks".. og finner på no lurt.. oljeutslipp, rakettkaster, eller sånt..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Eller hva med NOS.......
Kom nettopp på at jeg prøvde en 2. gen rx7 da jeg var lærling. Den var jo bra modifisert kan du si med 310hk, bur, gateslick, og en hel haug med stasj... Han som hadde den hadde gjort alt selv. Til og med laget en ned giring på mellom akselen som gjorde at han fikk 300rpm høyrere ved å slå om bryteren som stod på girspaken. På min kunne jeg jo heller hatt 500rpm lavere. Hehe..
Det var bare en liten el- motor og en vaier ned til kobling-boksen som gjorde at den gira.....
Han hadde visst enten for høyt eller for lavt turtall ut av en sving på ringen i tyskland for å få det rett momentet, så da monterte han den ekstra "girkassa"... Mener han snakka om topp fart på bortimot 270-280kmt ellerno... Helt sykt i alle fall...
Men nå -----> over til garasje prosjektene...


Kom nettopp på at jeg prøvde en 2. gen rx7 da jeg var lærling. Den var jo bra modifisert kan du si med 310hk, bur, gateslick, og en hel haug med stasj... Han som hadde den hadde gjort alt selv. Til og med laget en ned giring på mellom akselen som gjorde at han fikk 300rpm høyrere ved å slå om bryteren som stod på girspaken. På min kunne jeg jo heller hatt 500rpm lavere. Hehe..

Det var bare en liten el- motor og en vaier ned til kobling-boksen som gjorde at den gira.....
Han hadde visst enten for høyt eller for lavt turtall ut av en sving på ringen i tyskland for å få det rett momentet, så da monterte han den ekstra "girkassa"... Mener han snakka om topp fart på bortimot 270-280kmt ellerno... Helt sykt i alle fall...
Men nå -----> over til garasje prosjektene...

t_huseby ---> Redrider
[quote="Vidar"]Hva med paintball gevær som skyter bakover på de som kjører for nært ??
Kunne jeg ha tenkt meg..
Det problemet har jeg aldri hatt....tror du må presse gassen litt hardere!
Skulle jeg hatt et slikt paintballgevær måtte det vært montert foran da....
Kunne jeg ha tenkt meg..
Det problemet har jeg aldri hatt....tror du må presse gassen litt hardere!
Skulle jeg hatt et slikt paintballgevær måtte det vært montert foran da....
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391