Hei!
Har fått meg hardtopp (org fra '05 NB, og jeg kjører en '04 NB), men er rimelig sikker på at jeg ikke har montert den riktig. Jeg har prøvd å lete gjennom forumet på hvor det var skrevet om det tidligere og prøve å finne en evt how-to 123 montering av hardtop, men mislykket på det.
Begynner å få dårlig tid med å komme meg hjemover og vil derfor gjerne spør her om noen muligens har noen bilder av hvordan hardtopen ligger i forhold til frankenstein boltene. Er de 2 festene HELT nedpå karroseriet? Må ikke ha bilder, men det er å foretrekke. Festene på hardtopen min ligger ikke helt nedpå karroseriet v/ frankenstein boltene. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få lirket den på plass.
Også klarer jeg å stappe fingrene under bakdelen av hardtopen fra utsiden. Det er bare tuppen av fingrene, jeg vil tro det er 8-12mm klaring eller noe.
Skal i det minste få montert sidefestene før jeg turer hjemover mot Stavanger fra Oslo. Er greiere å ha 4 gode fester enn kun 2. Har prøvd å "rive" av taket eller dytte den av fra inni kupeen, men de klarte jeg ikke.
NB Hardtop: Monteringsproblemer
Moderator: Styremedlemmer
NB Hardtop: Monteringsproblemer
Medlemsnr.: 822
'04 Mazda MX-5 1.8L (NB) Solgt
'01 Toyota Celica T-Sport
- Steinar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 560
- Status: Offline
Re: NB Hardtop: Monteringsproblemer
Se på bildet av donorbilen til Erik så ser du hvordan hartoppen skal være (Ca 2/3 nede på siden):
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... start=1050
Steinar
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... start=1050
Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
X-Sambagull -99 1.8
Hardtopen skal ikke ligge nedpå bakluka.
Det skal være litt mellomrom der.
-n
Det skal være litt mellomrom der.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Takker for svar! Har lagret bildene og skal ut til majorstua og se å få det fikset. Håper å klare å komme innom forumet og oppdatere dere.
- Pelle
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 300
- Status: Offline
Når du setter toppen på, må du sørge for at f-boltene treffer hullet i festet , så trykke godt ned samtidig som du skyver toppen fremover., da glir f-boltene inn i u-sporet. Har du fått det riktig, så er du liksom ikke i tvil.
Slik du beskriver tviler jeg på at boltene er inne i sporet. men ligger oppå.
Kan du løfte toppen i bakkant er det feil.
Bør egentlig være en ganske grei opperasjon.
Lykke til
Slik du beskriver tviler jeg på at boltene er inne i sporet. men ligger oppå.
Kan du løfte toppen i bakkant er det feil.
Bør egentlig være en ganske grei opperasjon.
Lykke til

.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
x-1991 classic red
Hadde jeg vært deg, så hadde jeg lagt ut nummeret mitt her og bedt noen som har montert en slik i Oslo/omegn om å stikke innom der du er for å vise deg.
Hjalp til å montere på bilen til Hege i fjor høst, og jeg kan sikkert stikke innom og hjelpe deg på Majorstua.
I så fall, ring meg på nitti søttien sekstien tjueto.
Skal ut og handle, så kan godt svippe bortover i samme farta.
Hjalp til å montere på bilen til Hege i fjor høst, og jeg kan sikkert stikke innom og hjelpe deg på Majorstua.
I så fall, ring meg på nitti søttien sekstien tjueto.

Skal ut og handle, så kan godt svippe bortover i samme farta.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
Tusen takk for svar og støtte og tips og hjelp og hjelpendes hender og kjærlighet. Jeg tror jeg faktisk fikk det til. Jeg måtte stikke ut etter jeg skrev den forrige kommentaren og fikk derfor ikke ringt noen eller sjekket eller spurt om noe mer. Så jeg måtte klare det eller ikke komme meg hjem.
Det tok meg 3 timer! Og jeg har ikke skjært ut hull til festet på passasjer setet engang! Hele plastikk tingen ligger i bagasjen. Tar å skjærer ut hull til festene når jeg føler for de kommende dager. Ellers føler jeg at hardtopen sitter veldig godt. Jeg var i det minste sikker på at ting virket tryggere med sidefestene montert.
Ellers, skrue hullet (gjengene) til setebelte tårnet (eller hva det enn heter) på passasjerside er ødelagt. Så nå har jeg ikke godkjent setebelte på passasjer side. Og stylebar sitter ikke altfor fast heller. Kommer en mer detajert post om dette på tråden min i løpet av morgen dagen om ingenting kommer i veien. Må få knipset bilder og slikt. Ellers, mange mange takk for hjelpen!
Det tok meg 3 timer! Og jeg har ikke skjært ut hull til festet på passasjer setet engang! Hele plastikk tingen ligger i bagasjen. Tar å skjærer ut hull til festene når jeg føler for de kommende dager. Ellers føler jeg at hardtopen sitter veldig godt. Jeg var i det minste sikker på at ting virket tryggere med sidefestene montert.
Ellers, skrue hullet (gjengene) til setebelte tårnet (eller hva det enn heter) på passasjerside er ødelagt. Så nå har jeg ikke godkjent setebelte på passasjer side. Og stylebar sitter ikke altfor fast heller. Kommer en mer detajert post om dette på tråden min i løpet av morgen dagen om ingenting kommer i veien. Må få knipset bilder og slikt. Ellers, mange mange takk for hjelpen!