Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Er ny miata eier og har ikke kjørt noen andre miataer/mx5'ere uten den jeg kjøpte, lurer derfor litt på hvor hard girskiftingen skal være?
Har nettopp fått overhalt clutch sylinderen, men syntes fortsatt den er litt hard å gire, særlig revers.
Det kommer ingen ulyder ved giring, må bare bruke "litt" mere krefter enn jeg er vant til (min A4 behøver bare ett lite vindpust for å "snappe" i gir ).
Skal få skiftet girolje til redline mt-90 ved første mulighet, samt bytte ut "turret" oljen, tror dere dette vil hjelpe?
En MX5 skal ikke være hard å gire.
Den er jo nærmest kjent for "klikk-klakk" gearskift.
Bruker bare håndleddet for å skifte fra 1. til 2. og fra 3. til 4. gear.
Mulig at oljeskift vil hjelpe.
Jeg kjører ikke med Redline mt-90, men med olje fra Biltema.
(Er dette det samme som å banne i kirka?)
Fikk skifta alle oljer i går, motor, gir og diff. Fikk oljeskiftexpressen til å gjøre det da de hadde bukk.
Super service, typen som jobbet der hadde god kjenskap til mx5'er og han mente at girkassa var slik den skulle være .
Syntes den også ble litt "smoothere" etter skift.
Steinar wrote:En MX5 skal ikke være hard å gire.
Den er jo nærmest kjent for "klikk-klakk" gearskift.
Bruker bare håndleddet for å skifte fra 1. til 2. og fra 3. til 4. gear.
Mulig at oljeskift vil hjelpe.
Jeg kjører ikke med Redline mt-90, men med olje fra Biltema.
(Er dette det samme som å banne i kirka?)
Steinar
ÅJÅJÅJÅJÅJ.......
For min del har jeg ingen ide' om hva som er på og når olja ble bytta, men min girer som en ræserbil...
(Har ærlig talt vært for lat til å bytte enda siden det fungerer så greit...)
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
Hauk wrote:Kjekt å ha ting på stell i hvert fall. Fikk du noen kommentarer på (eller selv sett på) olja som kom ut? Den kan fortelle deg litt om rikets tilstand.
Motorolja var som vanlig bruktolje(altså ikke noe problem), girkasseolja var klar og fin samt veldig lite metalspon på magnetpluggen, diffolja var det tydeligvis lenge siden var blitt bytta så det godt å få gjort.
Nå kan man ihvertfall ha god samvittighet .