Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
De har en diff på mosjøen bil.. kjøpte nett girkassen der, vurderte diffen også men vil heller ha en sterkere fra en nyere bil...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Min Har "saget" en stund...
Og no BANKER den og SMELLER som f...
hørest ut som der sitter en gnom under bilen min å banker på drivakslingen med hammeren...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
11' Mazda 6 GH stv 2,2 sport Black Mica
x - 92' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
x - 04' Hyundai Trajet FO 2,0 Sky Silver
x - 05' Mazda 6 GY 2,3 Silver Contrail
x - 05' Mazda RX8 SE 1,3 Brilliant Black
x - 91' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
problemet er ofte ikke at selve diffspola ryker. men at kronhjulet og pinjong mister tenner osv. da hjelper det lite så kjøpe fancy diff sånn som den dyret prøvde å linke til.. legg og merke til at de fleste rå differ kun passer i 1.8 huset(eller nye 1.6 hus), siden de har mye kraftigere drev.. ikke no poeng å ha solid diff i et diffhus som ryker kronhjul osv med en gang..
ser forskjellen på drevene i 1.6 og 1.8 diffen her..
får vi ordent opp i det finansielle så skal det meste ordne seg. Må ogs orde med hentin og slikt, men det skal vel ordne seg nå snart tenker jeg. Da blir det bling bling felger da..hehe
Er interesert i denne diff eg også, vis den passer på en 91 mod, men det er vel en slik HF-MX5T har på sin etter hva eg har skjønt, Hva må gjøres for å få denne til å passe, eller er dette en bolt on sak..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Diff. utveksling på MX5 115 hk er 4.3:1. På 1.8 liter og 1.6 liter 90 hk er diff. utveksling 4.1:1. På mx5 med 6 trinns gearboks er diff. utveksling 3.64:1.
Bytter man fra 4.3:1 til 4.1:1 utgjør dette en oppgearing på ca 5%. Dette gjør at speedometeret viser mere korrekte verdier enn tidligere. På begge mine biler (Volvo 945 turbo og MX5) er korrekt hastighet 76 km/t ved en speedometervisning på 80 km/t.
For kontroll av speedometer holder en konstant fart, (f.eks.90 km/t på speedometeret) forbi en fotoboks i 70-sone. Da får en ei fin utskrift med korrekt tall for speedometeret. Enkelt og greit, jeg har prøvd...