Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hei og hopp.. Har feilkode på lamdasonden min og tenker å bytte den forholdsvis raskt.. Fant ingen spesifikk informasjon her når jeg søkte så da spør jeg:
Noen som har en viss idè hva som er en god lamdasonde til MX5? Hørte rudolf pratet om en med 4 ledninger og forvarming, men finner liksom ikke den infoen når jeg leiter på nettet..
Det jeg har skjønt er at Biltema sin styrer man lett unna!
Anbefalinger og priser??
Hva må gjøres for å bytte den?
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
mx5parts selger den originale til ok pris, mazda i norge vil gjerne ha rundt 2000kr for den,, den originale er med en ledning og ingen modifikasjoner trengs,, den med 4 så må du legge opp litt ledninger selv, med fare for kluss i koblinger.. Kan vera ett #"!!¤%"! å få av den gamle, men du kan vera heldig at den ikke har satt seg alt for godt, innimellom så kan det vera lurt å få en fast pris på bytte av slikt på verksted..
Okei.. Bytter gjør jeg jo selv.. Tror ikke jeg gidder å ofre så mye for en 4-ledninger`s sensor hvis jeg må legge opp strøm og det jeg oppnår er litt forvarme på`n de første minuttene.. Det finnes ikke noen sensor på Torshov eller lignende som passer rett i, som er brukanes og som ikke koster deg invollene? Å lodde en ledning/kontakt klarer jeg..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
mussa wrote:Okei.. Bytter gjør jeg jo selv.. Tror ikke jeg gidder å ofre så mye for en 4-ledninger`s sensor hvis jeg må legge opp strøm og det jeg oppnår er litt forvarme på`n de første minuttene.. Det finnes ikke noen sensor på Torshov eller lignende som passer rett i, som er brukanes og som ikke koster deg invollene? Å lodde en ledning/kontakt klarer jeg..
Bare husk at disse kan sitter verre enn sveist, eg har tidligere måtte gi opp på mine mazda 323, og mx5 er verre å komme til, men om den ikke gått så alt for langt så går det vel, mistenker min egen å vera litt dårlig også, får check engine innimellom, men lyser kun innimellom, så eg får vel ikke tatt noen diagnose for å finne feil,,
Neida, du kan lett sjekke det med en binders faktisk, eller kort metallbit.. Husker ikke hvilke to kretser man slenger sammen under lokket på diagnosesaken dog, men det er jeg veldig interessert i å få vite!! Også vil jeg få oppskriften på å nullstille systemet igjen! (Min lampe lyser også bare en gang i blant, men etter sommerturen har frekvensen økt drastisk.. Fikk lampe flere ganger til jobb i går også, så jeg drar nå for å finne en ny!) Får håpe jeg får den av i et stykke da.. Kliner på rustløser, så tar jeg den andre bilen å ser om jeg finner ny sonde.. Borsch sin må vel være grei skulle en tro.. Har forøvrig bare en ledning til den...
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
Hjelper rustløser når det er pakning så holder tett da.. dette er noe eg har lurt lenge på igrunn, også om man kan feilsøke når feilen ikke er til stede..
Kjøpte CRC rustløser, ikke 5-56, men noe som vistnok er hakket vassere! Sprayet på alle bolter og lot de stå.. Denne sprayen virker mye tynnere enn 5-56 og kommer med et mye høyere trykk ut av boksen.. Alle boltene til eksosdekselet løsnet (Manglet en bolt fra før) og lambdasonden løsnet ganske enkelt! Så at det var fuktig med rustløser ned i lamdaen på gjengene.. Om det trengte seg inn tviler jeg litt på da dette er et sted med høyt trykk og er helt tett.. Hehe..
Ny lamdasonde er handlet inn og satt inn i bilen. Kjøpte på BilXtra.. Plug and play.. (Må lodde en ledning da, men det får vel de fleste til.. )
Har kjørt en god tur nå med ny sensor, ingen feilmelding, og det virker seriøst som om bilen går lettere.. Den hadde litt føelsen av turbolag, det har blitt mindre, virker kvikkere rett å slett.. Får håpe det fortsetter!
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack