Forskjeller mellom Voodoo Box og Powercard

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Morphinytry
1000 RPM
1000 RPM
Status: Offline

Forskjeller mellom Voodoo Box og Powercard

Post by Morphinytry »

En kompis av meg har kjøpt en Miata fra USA.
Han fikk med ett turbokit, men trenger motorstyring.
Han er på samme nivå som meg selv innen tuning og vil derfor ikke helt gå rett på datasprut, spess siden det ikke skal trekkes mer enn kanskje 200hk ut av bilen.

Jeg fikk tak i ett turbokit selv og fikk anbefalt Flyinmiata sin Voodoo Box. Han fikk anbefalt Jackson Racing sitt PowerCard. Etter hva jeg ser så er disse ganske like, men er det noen som har erfaring med disse? Eller vet mer enn meg(håper da det)?

Jeg har alt erfaring med Flyinmiata og synes den var genialt lett å bruke, men ettersom kompisen min har ett stramt budsjett så tenkte vi at 115$ er kjekt å bruke på noe annet på bilen :)

-M-
Harald
7200 RPM
7200 RPM

Re: Forskjeller mellom Voodoo Box og Powercard

Post by Harald »

siden vi ikke vet noe om specs på turbokittet, kan jeg ikke annet enn å anbefale feks megasquirt eller annet fullt programerbart.. er turbovalg eller andre ting utenfor området som dekkes av de minimalt justerbare piggyback greiene så er man ute å kjører med en gang. er turbokittet noe fra feks fm,begi eller lignende. kan man sikkert bruke det de anbefaler.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Morphinytry
1000 RPM
1000 RPM

Post by Morphinytry »

Kittet har samme turbo som FM. Ligger på 8psi. Etter hva jeg ser så kan man ikke justere noe på JR sin utgave.
Jeg har justert min Voodoo Box etter ett kit som ikke kom fra FM(selvbygg av en annen kompis) og dette har fungert strålende. Enkelt å bruke til så liten tuning jeg har. T.o.m. konvertert til E85(og enkelt å sette til BF95) Blitt målt til 229HK med E85 og 330cc dyser. Det viser hvor enkelt det kan gjøres.
Har ikke noe tenningsbank ifølge OBD2 målingen :)

Tror nok vi går for FM sin og heller legger i 660nok mer. Så får vi vurdere MSPNP til neste vår :)
Morphinytry
1000 RPM
1000 RPM

Post by Morphinytry »

Sorry....360cc dyser fra 323gtx
Post Reply