For at siden ikke skal bli for tung å laste så lager jeg (enda) en tråd med bilder ....
Noen av oss fra Oslo området (tilsammen syv biler) valgte å følge Drammens store sønn på reisen til det skumle Nordvestlandet (og dalstråka innafør)
Her møtes vi på Kjellstad der reiselederen prøver å huske hvor vi skal kjøre:

Etter å ha tenkt litt (og kjørt litt) så ble Norefjell neste stopp:

Så Gol, der vi ble møtt av turistsjefen (som jeg har sendt bilder til).

Og så Lom, som var det offisielle startstedet for turen.
Der var det mange MX-er gitt .....'
Fra Vestlandet, Østlandet, Trøndelag og Nordnorge.

Mitt hyggelige bekjentskap fra Gudbrandsdalen, Edgar, hadde også møtt opp med den flotte bilen sin for å hilse på.
("Miata i Gudbrandsdalen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... &start=390)

På Dalsnibba (1500 moh) var det et fantastisk lys å fotografere i ...

.... og langt ned

I bakkene ned mot Geiranger finner vi "Knuten" som jo er en fin måte å forsere stigninger på.
(En 1889 variant av korketrekkeren i Drammen

Fjellro var "basen" vår i Valldal.

På fredag satte vi vårt preg på ferjekøene i Møre og Romsdal.

Kursen er satt mot Molde.

Og vi havnet etter hvert på Atlanterhavsveien.

Lunsj på Bud ved Hustadvika

På vei tilbake til Valldal kjørte vi til Åndalsnes og prøvde oss på Trollstigen i ganske grått vær.

Lørdag var det typisk Tonneau-vær og vi prøvde oss på Trollstigen igjen.

Jeg ble sendt i forveien som kanonfotograf og fant en fin parkeringsluke ved veien.
(merket i etterkant at den lille "fossen" over Leopold endret retning og laget litt fuktige tilstander i bilen tross tonneauen

Noen stilstudier fra Trollstigen :

På toppen var det is og leker for barna ...

Og når vi kom hjem til hotellet så hadde vi årsmøte, middag og fest med den lokale pærebrusen.

Takker for en veldig hyggelig tur med veldig trivelige mennesker og mange flotte biler.
Erik