Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Da fikk jeg sånn halveis bekreftet at o-ringen på felgene mine er gåen. MAO, alle felgene lekker luft (der med skruene).
Felgene det gjelder er noen fra Postert (og Postert er jo begjært konkurs også. De var ikke enkle å finne på google heller lenger), bilde under:
Er det noen som vet hvor omfattende det er å skifte ut o-ringer på slike felger? Eller hvor omfattende det er å "kløye" felgene som en eller annen sa jeg måtte gjøre på en dekkbutikk. Ingen dekkbutikker har visst lov til å gjøre slikt, så jeg sitter i saksa uten å vite hva jeg kan gjøre. Hva med en evt pris på slikt arbeid?
(nei, jeg kjøper ikke nye billige felger pga dette)
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Stian sitt forslag er relevant (har du også skrudde felger? Har du kløyvet de? Eller kun skum?). Har tenkt på det siden jeg kanskje makter å kløyve felgene mine selv etter sommer når vinteren nærmer seg. Orker ikke å ta av felgene nå, for da går jeg uten bil.
Planen med felgskum blir å sprute inn i dekket i 4-5 sek før jeg lar det ligge i 24 timer og fyller på luft igjen. Felgskummen vil da bevege seg mot de plassene det lekker og tette igjen. Det er vel en nødløsning som kanskje varer i 1 år om gangen eller noe.
Ellers har jeg ingen peiling på hva jeg skal bruke som o-ring til felgene den dagen jeg åpner dem igjen. Lurer på om jeg leste noe på den tråden som midget77 la ut. Leste det så sent at jeg sikkert har oversett noe.
Oring skaffer man på mål, eller lager selv av emner,, eller limer dem med sicaflex som eg ser mangen gjør, eg har ikke skrudde felger selv, men har hatt diverse skadde felger så ikke har holdt tett.. dekkskum har gjort at eg fikk kjørt lengre uten å stresse.. men med dekkskum så skal man kjøre når skummet er i. skummet vil da rotere rundt og lage ett tynt belegg..
i tråden til midget brukte dei ikkje oringer i det heletatt... bare å dra av dekka og fuge med tech7 der felgen er delt å la det ligge i 24 timer så fylle med luft igjen...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
dekkskum funker flott for smålekk i dekk, usikker på hvor bra det funker mot felg.. siden det tross alt slynges utover når man kjører. ikke inn mot felgen
ellers er det jo eeegentlig ikke no stort problem å dele sånne felger heller da.. sku alt sammen igjen med moment, krysstramming, og bruk en dråpe locktite. tar tid. men ikke umulig å få til.. bruk så en høykvalitets pakningsguff sammen med eksisterende oring, etter nøye rengjøring.bare dobbeltsjekk at det faktisk lekker der du tror.. lite badebasseng er tingen, slipp hjulet nedi og se hvor det lekker..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
glaibilenmin wrote:i tråden til midget brukte dei ikkje oringer i det heletatt... bare å dra av dekka og fuge med tech7 der felgen er delt å la det ligge i 24 timer så fylle med luft igjen...
Helt enig med "glad i bilen min" (hvem er ikke det). Utgiften er du må få hjulet av bilen, demontere dekk/felg. Resten er greit.
Kjenner ikke til Tech7, men fungerer sikkert bra. Silicon er det som er brukt originalt.
Av med dekket, rense gjerne med bremserens. Vet ikke så mye om Tech7, men hvis du får silicon til å feste på felgen er det i boks. I gamledager (har jo jobba med felger i over 40 år) brukte vi gulvlakk på felger som ikke var tette. Særlig Shelbyfelgene hadde en tendens til å lekke igjennom aluminiumen. Reklamasjonene ble reparert med DDlakk. Alle ble fornøyde.
Sender deg et bilde av bilen din med tidligere eier.
glaibilenmin wrote:i tråden til midget brukte dei ikkje oringer i det heletatt... bare å dra av dekka og fuge med tech7 der felgen er delt å la det ligge i 24 timer så fylle med luft igjen...
Helt enig med "glad i bilen min" (hvem er ikke det).
Jeg ble litt forvirra nå. Er du enig med det "han" skrev, eller er du enig med at du er glad i bilen MIN?
Ser at det er mange gode svar der ute. Og det virker til at det er en jobb som er mulig for meg å gjøre. Jeg skal vurdere om jeg gidder å ta det i løpet av sommeren eller om jeg skal ta det når vinterdekk må på. Ellers skal jeg se hva prisen ligger på hvis jeg lar noen andre ta jobben.
Siden jeg likevel må ta felgene fra hverandre, er det ikke like greit å bare ta av fugen som er på felgen og rense der og legge på ny der også? Eller skal jeg bare la det være? Jeg har ikke gjort slikt før, så er usikker på om jeg bør hive meg utpå den jobben også
Hvis jeg gjør det selv, blir det garantert laget en prosjekt tråd ut av det