Jeg har nylig anskaffet meg en Mazda Miata MX-5 2003 modell, importert fra California. Har vært på biltilsynet for godkjenning og de hadde følgende å bemerke:
Blinklys og parklys er i samme lykt. Blinklys må være gult. Parklys må være hvitt. Derfor må jeg gjøre en omarbeiding. Har noen vært bort i tilsvarende problem og hvordan har dere løst det?
Jeg har tenkt på følgende løsning.
Jeg beholder blinklys i lampen hvor blinklyset er og kobler bort parklyset fra denne lampa.
Jeg montere 2 stk. egne parklys i åpningen i støtfangeren under skiltet med hvitt lys.
Håper på svar fra noen som kan ha annen løsning på problemet.
Kjellbjørn Rekdal, Bokfinkvegen 39, 6425 Molde
kjellbjornrekdal@hotmail.com
Blink/parklys
Moderator: Styremedlemmer
- Brett
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 668
- Status: Offline
Re: Blink/parklys
Hallo; Er det ingen som har modifisert dette på US import???
Brett
'63 1/2 Ford Falcon Futura Hardtop V8 Sprint - Rose Beige
'91 Lotus Esprit SE - Calypso Red
'18 Mitsubishi Outlander PHEV - Svart
'16 ND 2,0 / 160 Rød
'63 1/2 Ford Falcon Futura Hardtop V8 Sprint - Rose Beige
'91 Lotus Esprit SE - Calypso Red
'18 Mitsubishi Outlander PHEV - Svart
'16 ND 2,0 / 160 Rød
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
at de er i samme lykt betyr vel ikke så mye vel? men at det er samme pære er noe annet..
du kan borre deg en rund inngang til en ny pære og sette denne i der med gummiholder
(til feks parklys, selges hos IL og mx5parts bl.a.) ikke ødelegg støtfangeren i alle fall..
også trenger du sideblinklys, da kan du kjøpe et sånt deksel som du setter over speilene med lys i
eller sette pære i markeringslys..
du kan borre deg en rund inngang til en ny pære og sette denne i der med gummiholder
(til feks parklys, selges hos IL og mx5parts bl.a.) ikke ødelegg støtfangeren i alle fall..
også trenger du sideblinklys, da kan du kjøpe et sånt deksel som du setter over speilene med lys i
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Miatapowers
- 7200 RPM
Er det lovlig modifikasjon å sette blinklys i sidemarkeringslysene, mangler selv blinklys på siden på min miata, og har svært lite lyst å sette inn nytt nå etter den var importert i 1995..EspenAndre wrote:at de er i samme lykt betyr vel ikke så mye vel? men at det er samme pære er noe annet..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
er det som er gjort på MSM'ene Røsvik har tatt inn jaffal