Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Du betaler alt for mye ja. Jeg betaler mindre enn deg, har over dobbel kjørelengde, har mindre bonus, samt at jeg er mann og alderen min er nærmere det forsikringsselskapene ikke liker.
Sjekk ut alle selskapene..det er forskjellig hva de premierer og hvor mye, du kan også forhandle på prisen...det er bare å være tøff med dem...forsikring er bare organisert svindel.
Om du har en bolig du har betalt noe ned på eller andre verdier så kan du også være din egen assurandør...da tar du bare ut ansvarsforsikring hos et selskap,selve kaskoen resten tar du mot deg selv. Banken din kan sikkert hjelpe deg med det om det er en mulig løsning. Ulempen er jo at du ikke får dekket om det skjer noe utenom ansvarsforsikringen...men når vi snakker om å betale 10-15% av en bils verdi i året...samt at å bruke kaskoen faktisk koster rundt 30000 i rent bonustap...da skal det enorm risiko til for at det ikke skal lønne seg.
Jeg bor i Oslo og betaler under 3000,- med full bonus.. Riktignok gjennom Jernbanen
men syntes prisen du har oppgitt hørtes altfor høy ut. Grattis med fin bil forøvrig.
If it ain't broken, don't fix it.
97 NA RØD 1,8L BP
06 SAAB 93 SC Maptun stg.1
nope-mx5 wrote:Oslo og lav bonus gjør stort utslag.
-n
Det gjør det nok, men selv bodde jeg i Bergens "verste" strøk for bilinnbrudd når jeg tegna...og jeg fikk bedre pris med 25k km og 20% bonus fullkasko som mann...selv om det skal innrømmest at det tok litt krangling. Jeg tror nok trådstarter har fått en rimelig dårlig avtale.
Kasko suger penger. Jeg har valgt delkasko/uten kasko hos Codan med full bonus tredje år, låst garasje og ingen under 25, 16 000 km, som kommer ut med under 3000 et sted.
At du mister bonus fordi du har vært uten bil noen år syns jeg høres rart ut. Den skal da bare "fryses"?
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
reidunn wrote:
Nå betaler jeg 12500.- i året for min '94 miata (Sparebank1)
Jeg syns jeg betaler a l t f o r mye, gitt.
Gjør jeg det?
Den prisen er helt hinsides, jeg betaler mindre for fullkasko på to biler og en båt.
Den dagen jeg betaler 12500,-/år for en bil i forsikring, bør det stå noe ekstremt eksotisk i garasjen.
I løpet av noen få år har du betalt mer i premie enn bilen er verdt. Da kan du faktisk vurdere om du kun bør ha ansvar, og heller sette differansen inn på en egen konto.
De siste årene jeg hadde MX'en, hadde den så lav verdi at det var helt uaktuelt å betale for kasko, så da var det kun ansvar. Kostet meg en god tusenlapp i året.
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
Er enig at det høres dyrt ut. Du burde kunne komme deg ned mot 9000,- med de betingelsene du nevner.
Men nå får vi ikke sammenligne epler mot pærer her.
At det er kjempebillig å forsikre en bil på landet vet alle, og er ikke så veldig relevant her.
En 96 modell i Oslo vil alltid være dyrere enn en 91 modell på vestlandet (f.eks.).
Samtidig vil mange nyte godt av foreningsrabatter og samlerabatter (de som har stor forsikringsportefølje) så dette er vanskelig å sammenligne.
Mitt forslag er at du ringer litt rundt og sjekker med flere selskaper og evt. benytter de prisene du får tilbud på mot din eksisterende forsikringsleverandør for å se om de kan matche den. Det lønner seg som regel å samle alt på et sted. Som flere har sagt, ville jeg også vurdert delkasko for å få ned prisen.
Lykke til!
Magnus
@2re:
Ja det er vanlig at man mister bonus når man har vært uten bil i mer enn 24 mnd.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell" FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"