Tilbake til topic:
Jeg har også hørt at bilene er galvanisert.
Mitt spørsmål er da: Hvorfor er det så mange MX5/Miata som har problemer med gjennomrusting i kanalene??? Det burde jo ikke være noe problem dersom karosseriet er galvanisert? Eller skyldes det rett og slett konstruksjonsfeil i og med at dreneringshullene fort blir tette?
Jeg finner etterhvert en del overflaterust i plateskjøter under bilen. Det burde jo heller ikke oppstå på en bil som er galvanisert?
Jaja, bilen er jo snart halveis til veteran så litt småfeil må vel påregnes...
Galvanisering
Moderator: Styremedlemmer
-
- 2000 RPM
- Posts: 302
- Joined: 04 Oct 2003, 02:00
- Location: Hordaland
- Status: Offline
- KnutH
- 4200 RPM
- Posts: 468
- Joined: 09 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 163
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Da er bilen min ett av unntakene. On-topic: I brosjyren som ble gitt ut da NB kom i 98 står det en fin tegning av hvilke deler som er i hvilket materiale. Skal scanne denne i morgen og legge den ut. Det er langt fra alt stålet som er galvanisert. Aner dessverre ikke hvilke deler på NA som er galvaniserte. Og ja, tidlige NA-modeller hadde en konstruksjonsfeil, drenshullene på kanalen som det er snakk om var for små, dette ble endret i 92 eller 93 om jeg ikke husker feil.JIN91BRG wrote:Vet at det finnes noen NA taer/Mx'er der ute med alu lokk men de er snarere unntaket.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
hmmm.. synes nå de kunne dyppa hele greia i galvanisering når de først var i gang, ikke ha noen sånne bittesmå biter innimellom som ikke skal være galvanisert..
Vindusstolpen er ihvertfall ikke galvanisert på NA, der har jeg sett flere slite med rustdannelse
Vindusstolpen er ihvertfall ikke galvanisert på NA, der har jeg sett flere slite med rustdannelse
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Bakakselen er heller ikkje galvanisert, min var full av overflaterust, noen som vet om det er mye arbeid å ta av heile.. så eg kan få den blåst..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
ingen umulighet, men tar jo såklart litt tid, og krever ny hjulkontroll.. løfte ut alt i ett er ikke vanskelig.. løsne demper i bagasjen, ta av mellomaksel, eksos, ppf, løsne bremserøret på høyre side. så sitter vel traversen to bolter på hver side bak demperen omtrent.. eller tre.. så tar du av hele hjulopphenget bak i ett stykke
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline