Hva er denne verdt? Trenger svar ASAP!
Moderator: Styremedlemmer
Hva er denne verdt? Trenger svar ASAP!
Hei!
Hvor mye ville dere gitt for en rød 93' MX5 med hardtop. Motor: 1,6 og 115HK. Usikker på km. stand, men tror ca. 125-150 000 km. Med originale 14" felger.
Lurer altså på hva som er rett/riktig pris for denne i Norge hvis man skal selge denne til våren? Hva går disse bilene for circa? Listepriser er ikke noe å forholde seg til synes nå jeg.......
Hilsen Daniel
Hvor mye ville dere gitt for en rød 93' MX5 med hardtop. Motor: 1,6 og 115HK. Usikker på km. stand, men tror ca. 125-150 000 km. Med originale 14" felger.
Lurer altså på hva som er rett/riktig pris for denne i Norge hvis man skal selge denne til våren? Hva går disse bilene for circa? Listepriser er ikke noe å forholde seg til synes nå jeg.......
Hilsen Daniel
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
Re: Hva er denne verdt? Trenger svar ASAP!
Solgte en sånn BMW 520i 24V vinrød metallic med 18" felger og gode dekk i forgårs for 46000,-Daniel wrote:SELGES!!! --> BMW 520i 24V, 91 mod., 150HK .Interssert?
Hva Mazdaen er verdt? 40 000 til 80 000,- alt etter tilstand og hvem som skal kjøpe den. Ikke godt å gi en pris uten å ha sett bilen...

2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
bmw + 93 mx5
Hei kodevaag!
Når det gjelder de BMW'ene er det veldig stort prissprang fra 88 til 91 modell som jeg har. Det er 17" på den 520'n jeg har og den er sort, skal prøve å få 50 lapper for den, den har gått 210.000 km.
Kan jeg få litt fakta om den du solgte???
Over til mx5 så er det vel vanskelig å finne en 93 mx5 for 40 lapper.
La oss si at standen er gjennomsnittlig uten rust og spesielll slitasje eller feil, helt gjennomsnittelig....normal utseende på lakk, stoffseter, ingen styling/tuning....Hva tenker du om pris 60-75?
Når det gjelder de BMW'ene er det veldig stort prissprang fra 88 til 91 modell som jeg har. Det er 17" på den 520'n jeg har og den er sort, skal prøve å få 50 lapper for den, den har gått 210.000 km.
Kan jeg få litt fakta om den du solgte???
Over til mx5 så er det vel vanskelig å finne en 93 mx5 for 40 lapper.
La oss si at standen er gjennomsnittlig uten rust og spesielll slitasje eller feil, helt gjennomsnittelig....normal utseende på lakk, stoffseter, ingen styling/tuning....Hva tenker du om pris 60-75?
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
Så fint da, men det "ordtaket" sier meg ikke så mye....burde da være positivt. For å si det sånn ville jeg aldri kjøpt et rottent katteskinn enten det var mazda eller bmw logo på den.
Skjønnte ikke helt humoren der...men uvansett er bmw usedvanlig kjøreglade og nydelige biler, vel og merke kun de med rekkeseksere eller v8/v12 er riktige bmw'er om du spør meg!
Pakistaner + BMW stempelet er bare å drite i! BMW fortjener ikke utlending rykte!
Skjønnte ikke helt humoren der...men uvansett er bmw usedvanlig kjøreglade og nydelige biler, vel og merke kun de med rekkeseksere eller v8/v12 er riktige bmw'er om du spør meg!
Pakistaner + BMW stempelet er bare å drite i! BMW fortjener ikke utlending rykte!
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Eller utlendingene fortjener ikke BMW rykte....Daniel wrote:Så fint da, men det "ordtaket" sier meg ikke så mye....burde da være positivt. For å si det sånn ville jeg aldri kjøpt et rottent katteskinn enten det var mazda eller bmw logo på den.
Skjønnte ikke helt humoren der...men uvansett er bmw usedvanlig kjøreglade og nydelige biler, vel og merke kun de med rekkeseksere eller v8/v12 er riktige bmw'er om du spør meg!
Pakistaner + BMW stempelet er bare å drite i! BMW fortjener ikke utlending rykte!
BMW er som oftest mye lyd og lite fart.... med mindre du betaler godt, og da får du mye mer for pengene ved å kjøpe japse, Z3 kontra MX-5 er et godt eksempel... ...bare min mening!

Har en på jobben som har Z3... de har tapt MASSE penger på den, endel pga. verkstedsregninger og endel pga. prisfall grunnet import.... sier hun...
Jeg har ikke tapt særlig på min MX-5 vil jeg påstå....
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
En Z3 2,8 hadde ikke gjort noe
Det eneste som mangler på min bil, er en rekke-sekser for lyden sin del...

Det eneste som mangler på min bil, er en rekke-sekser for lyden sin del...
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
Jeg vil mye heller hatt en Z3 2,8 enn en MSM!
Men:
Jeg ville mye heller hatt en MX-5 116 hk enn en Z3 1,8.
Siden vi bor i et land der bilene blir beskattet ulikt, alt etter motor og vekt, så er staten med å bestemmer hvilken bil vi skal kjøre. Dette er en av grunnene til at MX-5 totalt sett er den beste sportsbilen i Norge! (Pris/moro forhold)
Tape penger?
Selvfølgelig, nesten alle taper penger på bil.
BMW / utlendingrykte?
For det første, BMW er produsert av utlendinger!
For det andre, dersom man kommer fra dårlige kår, vil man gjerne strekke seg litt ekstra. BMW er en av de bilene som føles som "litt ekstra". Logisk valg.
Jeg vil heller ha 10 år gammel Mercedes enn 5 år gammel Toyota. (Ikke sikkert det er smartest, men slik er det nå bare)
Daneiel:
Den BMW 520i 24V som jeg solgte var veldig fin i lakken, mørkerød metallic mørk grå inni, og ribbet for utstyr. Dvs, den hadde manuelt soltak og CD spiller. Pluss noen fine fem eika bmw felger med gode 18" dekk.
Motor og drivverk oppførte seg som på en ny bil, og km var 270000.
Beklager stavemåten av navnet ditt, men legger du en "e" i mitt navn legger jeg en i ditt
Men:
Jeg ville mye heller hatt en MX-5 116 hk enn en Z3 1,8.
Siden vi bor i et land der bilene blir beskattet ulikt, alt etter motor og vekt, så er staten med å bestemmer hvilken bil vi skal kjøre. Dette er en av grunnene til at MX-5 totalt sett er den beste sportsbilen i Norge! (Pris/moro forhold)
Tape penger?
Selvfølgelig, nesten alle taper penger på bil.
BMW / utlendingrykte?
For det første, BMW er produsert av utlendinger!
For det andre, dersom man kommer fra dårlige kår, vil man gjerne strekke seg litt ekstra. BMW er en av de bilene som føles som "litt ekstra". Logisk valg.
Jeg vil heller ha 10 år gammel Mercedes enn 5 år gammel Toyota. (Ikke sikkert det er smartest, men slik er det nå bare)
Daneiel:
Den BMW 520i 24V som jeg solgte var veldig fin i lakken, mørkerød metallic mørk grå inni, og ribbet for utstyr. Dvs, den hadde manuelt soltak og CD spiller. Pluss noen fine fem eika bmw felger med gode 18" dekk.
Motor og drivverk oppførte seg som på en ny bil, og km var 270000.
Beklager stavemåten av navnet ditt, men legger du en "e" i mitt navn legger jeg en i ditt

2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Hva er MSM ?kodvaag wrote:Jeg vil mye heller hatt en Z3 2,8 enn en MSM!
Men:
Jeg ville mye heller hatt en MX-5 116 hk enn en Z3 1,8.
Den er kåret til den beste i flere andre land også...!!??kodvaag wrote: Siden vi bor i et land der bilene blir beskattet ulikt, alt etter motor og vekt, så er staten med å bestemmer hvilken bil vi skal kjøre. Dette er en av grunnene til at MX-5 totalt sett er den beste sportsbilen i Norge! (Pris/moro forhold)
Jeg hadde kjørt Mx-5/Miata i andre land også, om jeg hadde bodd der, hadde vel modifisert endel mer på motor da...
Nå var det kun på verksted/verdi dette gjaldt...kodvaag wrote: Tape penger?
Selvfølgelig, nesten alle taper penger på bil.
Jeg har ikke opplevd lignende og har kun hatt eldre biler enn den Z3´en...
Jeg liker ikke BMW generelt (har ingenting med utlendinger å gjøre)kodvaag wrote: BMW / utlendingrykte?
For det første, BMW er produsert av utlendinger!
For det andre, dersom man kommer fra dårlige kår, vil man gjerne strekke seg litt ekstra. BMW er en av de bilene som føles som "litt ekstra". Logisk valg.
Jeg vil heller ha 10 år gammel Mercedes enn 5 år gammel Toyota. (Ikke sikkert det er smartest, men slik er det nå bare)
...det er noen modeller jeg liker godt, men det finnes uansett bedre alternativer for meg hos andre bilmerker, skjønner ikke hva det "lille ekstra" er...? må vel være komfort, det passer ikke i sportsbil....
Mercedes/Toyota valget skjønner jeg ikke... men smaken er som baken

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Er dere klar over at på www.ebay.com så selger de kit som gjør at vi kan bygge om mx-5 til en bmw Z3..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
-
- Status: Offline
Utlandet er verdens største land vet du.
Må jo bare si at etter 8 år med miata og 6 år med bmw at det er litt mer skruing på miataen mens man bare bytter olje og fyller bensin på bmw en. Men Z3 nei takk likte den ikke når den var ny og liker den ikke nå . Det gjør ikke bmw heller og har gått helt andre veier med z4 , z3 var en kopi av miata konseptet og var vel like vellykket som fiat barchetta og mgf . Men med BMW på pansret og James Bond som sjåfør fikk de solgt noen alikevel. Men liker jeg Z4 ..... er ikke helt sikker......har ikke fått prøvd den enda.
Når det gjelder Japanske biler generelt er det utrolig mye drit kjedlige biler som jeg aldri kunne hatt , og det værste er at de ser veldig gamle ut etter kun noen få år. Med noe veldig få unntak.
93 Miata på våren med normal slitasje vil jeg tippe du kan få 90 000 hvis du er heldig og kanskje putter på noen pene felger. Spørs hvor i landet du bor og tilstand selvfølgelig . Skal du selge fort høres jo 79 000 hyggelig ut.
Må jo bare si at etter 8 år med miata og 6 år med bmw at det er litt mer skruing på miataen mens man bare bytter olje og fyller bensin på bmw en. Men Z3 nei takk likte den ikke når den var ny og liker den ikke nå . Det gjør ikke bmw heller og har gått helt andre veier med z4 , z3 var en kopi av miata konseptet og var vel like vellykket som fiat barchetta og mgf . Men med BMW på pansret og James Bond som sjåfør fikk de solgt noen alikevel. Men liker jeg Z4 ..... er ikke helt sikker......har ikke fått prøvd den enda.
Når det gjelder Japanske biler generelt er det utrolig mye drit kjedlige biler som jeg aldri kunne hatt , og det værste er at de ser veldig gamle ut etter kun noen få år. Med noe veldig få unntak.
93 Miata på våren med normal slitasje vil jeg tippe du kan få 90 000 hvis du er heldig og kanskje putter på noen pene felger. Spørs hvor i landet du bor og tilstand selvfølgelig . Skal du selge fort høres jo 79 000 hyggelig ut.
Medlemsnr.:402
X 90 Miata
BMW 320i Coupe 24V
X 90 Miata
BMW 320i Coupe 24V