Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Christian wrote:Må jo bare si at etter 8 år med miata og 6 år med bmw at det er litt mer skruing på miataen mens man bare bytter olje og fyller bensin på bmw en.
Hvor gammel har de vært da?
Enten har du vært uheldig eller jeg vært heldig.... jeg har kjørt mye, og ikke hatt noe skruing som kan anses å være pga. slitasjetrøbbel el.lign. med mine to....
Min stefar har en Audi 100 2,8 E... ville ikke hatt den om du kastet den etter meg... han har hatt MYE trøbbel med den! Og merke-verkstedet har aldri funnet ut av det... Kanskje det er det som er kjedelig med japser... for driftsikre..?
Skrur mye på min miata jeg, men ikke fordi det er noe som er ødelagt.. Bare modifiserer litt
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Samme her skrur utrolig mye på miata, men er jo bare forbedringer, hadde feks, en ford sierra en gang i en månad og 3 motorer, solgte fort... hadde også en bmw engang masse prob, kjøpte japaneser ingen driftsproblemer... Altid japaneser bil på meg etter dette.. neste bil blir Mazda mx.5 NB... Lurer på å selge min snart slette gjeld å kjøpe en nyere NB med 1,8..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Sjekker du forholene på FINN er det pr i dag 4stk 93-modeller der, med priser mellom 109 og 119 kkr. Uhyggelig dyrt, vil jeg si. Men vårpris på 80 kkr som utgangspunkt og justering i forhold til stand og utstyr?
For øvrig må jeg bare si meg enig med de som liker rekkesekserne til BMW...
Medlem nr 148
1990 MX5 (kånå sin), Inferno Red Pearl
X 1993 Miata, Classic Red
Christian wrote:93 Miata på våren med normal slitasje vil jeg tippe du kan få 90 000 hvis du er heldig og kanskje putter på noen pene felger. Spørs hvor i landet du bor og tilstand selvfølgelig . Skal du selge fort høres jo 79 000 hyggelig ut.
Alt for dyrt spør du meg, når man kan få min røde 1992 med 132000 km med ny kalesje for kr 65 000,-
Mitt motto: Prisen må ned sånn at flere kan realisere lekebildrømmen!
Jeg synes heller ikke det er noe vits i å gi bort bilen min da beholder jeg den heller.
Det jeg husker jeg har reparert på min 90 model i farta er:
Coilpakka måtte byttes
Pluggledninger har vært et evig mas.
Radiator toppen sprakk (plast drit).
Vannpumpe byttet.
Deksel over speedometer sprakk.
Bremse calippere bak og skiver byttet.
Innmaten i katalysatoren løsnet.
Ikke store ting men likevell
Bortsett fra det er det håpløst å diskutere bilmerker hva som er best det går mye på følelser og alle vil forsvare det valget de har tatt og brukt surt opptjente kroner på.
Det må jo også sies at bruket har alt å si er du uvøren og kjører hardt .
Tror jeg det meste tar kvelden.
Har egentlig ikke gjort så mye selv med bilen, kun service og de vanlige sykdommene som bremse calipper og clutch slave-sylinder. Men har bare kjørt 5500km!!!!!! siden jeg kjøpte den på våren 2002.
Medl.nr.436
-00 Honda S2000
*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
91BRG wrote:
Fruen er ikke intr. i å dra på lange ferieturer med bilen, får ikke plass til pikkpakket sier hun. Har vell plass til tannbørste og kredittkort????
Trenger en ha med noe mer enn tannkost å kredittkort på tur da ?
Er forøvrig i gang med en helrestaurering av MX`n , demontert til skinnet
og skal ta det meste fra bunnen av, inkludert lakkering.
Mye nytt såsom felger, dekk, ratt, diverse innvendig pynt, senking, foringer, støtdempere, turbo, eksos ++++++++.