Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hei, siden jeg ikke kan finne en pumpe så jeg får tømt spylerveske tanken før jeg skal ta den av, så må jeg tømme den på et annet vis.
Er det den "pluggen" under med de ledningene som er drain hullet? Jeg har prøvd å skru den av og "poppe" den av med et flathodet skrujern til ingen lykke, sitter dønn fast.
Takker for svar!
Stolt eier av en 1995 Mazda MX5, svart /m hardtop
Drifted.com
Hvis det ikke er så mye i gjenn i tanken hadde jeg pumpet det ut på vanelig måte. Du kan også koble av gummislangene på viskerarmene for å ikke få spruten på bilen.
siemens wrote:Hvis det ikke er så mye i gjenn i tanken hadde jeg pumpet det ut på vanelig måte. Du kan også koble av gummislangene på viskerarmene for å ikke få spruten på bilen.
Det som er tingen, den er fylt til randen mer eller mindre, og jeg kan søren meg ikke finne en pumpe og faren mi, som vet hvor den er, er ute på havet utenfor Egypt hvor det tydeligvis ikke er dekning... Så derfor leter jeg etter et drenerings hull eller noe. Hvis ikke er jeg stuck!
Drifted.com
Harald wrote:riv den løs, drit i om det søler. tipper forresten den saken i bunn er nivå måling.? spylervæske er billig å kjøpe nytt
Spylervæske har vi jo i massevis, men jeg vil helst unngå å søle ut en liter med spylerveske overalt... Skulle ihvertfall fått pumpet ut/tømt ut halvparten av det som er i tanken.
Last edited by DanielHovdahl on 01 Aug 2010, 16:21, edited 1 time in total.
Drifted.com
Komponenten i bunnen er en nivåmåler. Vær obs på at hvis du river i stykker gummipakningen som ligger rundt begynner det å dryppe konstant fra tanken. Pakningen er antagelig morken så pass på. Du får ikke kjøpt denne separat, hele stasen koster over 1200 kroner på Mazda.
Hva med å lage en hevert, dvs stikke ned en tynn slange ned i bunnen via påfyllingstuten, suge ut all luften i slangen, holde tommelen på og bøye ned under nivået i spylertanken.....kan da helles ned i "noe" for ikke å søle heller.
arkilex wrote:Komponenten i bunnen er en nivåmåler. Vær obs på at hvis du river i stykker gummipakningen som ligger rundt begynner det å dryppe konstant fra tanken. Pakningen er antagelig morken så pass på. Du får ikke kjøpt denne separat, hele stasen koster over 1200 kroner på Mazda.
Au, bra jeg ikke var mer hardhent da! Gummien ser egentlig ganske fin og spenstig ut, bare skitten. For den lekker ikke, noe som er et bra tegn.
obi-one wrote:Hva med å lage en hevert, dvs stikke ned en tynn slange ned i bunnen via påfyllingstuten, suge ut all luften i slangen, holde tommelen på og bøye ned under nivået i spylertanken.....kan da helles ned i "noe" for ikke å søle heller.
Øyvind
Jeg tenkte litt på det, faktisk. Men vil ikke risikere å suge for hardt og få en munnfull med spylervæske. (Litt sketchy den setningen der, men ingen annen måte å formulere den på!)
Men etter litt knot så fikk jeg av en slange og helt ut endel. Nå mangler det bare å få av de rustne boltene...
Drifted.com