Megasquirt, lamda problem.

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
rasmus
500 RPM
500 RPM
Posts: 94
Joined: 30 Jul 2007, 16:53
Location: Trondheim
Status: Offline

Megasquirt, lamda problem.

Post by rasmus »

Har kjørt rundt med bilen min lenge nå :) Men så sluttet lamda å funke, de eneste verdiene jeg får ifølge pc'n er 7.6 og 8. Den forandrer seg ikke og motoren går ikke slik den burde.
Har en miata 1.6 med mspnp, LC-1 wideband lamda, knock sensor og IAT sensor. Noen som vet hva som er galt? Alt er nytt og kunn brukt i 3 uker.
Mazda Miata 1992. 1.6
Senka 40 mm, tsw felger.
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Megasquirt, lamda problem.

Post by Harald »

husker ikke om lc1 har pc tilkobling eller display.. men sjekk om den viser samme her.. evnt koble til voltmeter på 0-5v utgangen fra lc1, og kontroller at den gir et vettugt varierende signal. du kan sikkert finne en oversikt over hvilke spenninger den gir ut i forhold til målt af verdi også.. dette er EN måte å kontrollere om lambda målern er død eller ikke ihvertfall.. gir den vettuge signaler ut, uten at ms gir deg noe fornuftig, så må du sjekke kablene helt inn i ms, etter det vil jeg tro at inngangen på MS er død i værstefall.. lykke til med feilsøking
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
Elanzer
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 459
Joined: 27 May 2008, 20:25
Medlemsnummer: 785
Location: Varhaug
Status: Offline

Re: Megasquirt, lamda problem.

Post by Elanzer »

det er det samme som kom på MSpnpen min når eg fikk kabelbrudd mellom mspnp og lamda...
så ville sett etter et kabelbrudd...
- Mazda Xedos9 `98 2,5
- Mazda B2500 `96 2,5D
- Mazda 929 `89 3,0
x Mazda Mx5 `95 - 1.8 helt orginal :)
x Mazda Miata `91 - 1.6T
User avatar
KjetilJ
0 RPM
0 RPM
Posts: 43
Joined: 12 Apr 2010, 01:38
Medlemsnummer: 851
Location: Sørum
Status: Offline

Re: Megasquirt, lamda problem.

Post by KjetilJ »

Lc-1 er nokså grei å feilsøke. Stikk en tur innom hjemmesiden til leverandøren og hent ned manualen dersomdu ikke har den fra før. Hvis du ikke har montert diagnose-led så gjør det nå. Blink-kode forteller om du har brudd i kabel eller defekt varmeelement i oambda eller masse slikt.

Selv opplevde jeg noe lignende nettop. Lambdaverdiene stod på 8 og da var det fordi noen hadde kommet borti kalibreringsknappen jeg hadde montert bak teppet mens bilen gikk. Måtte bare kjøre en ny friluft kalibrering så var den ok igjen. Må flytte den bryteren til et bedre sted ja.
1990 NA, Coilovers, Stage2 Clutch, Megasquirt og litt til .......
Post Reply