Har kjørt rundt med bilen min lenge nå Men så sluttet lamda å funke, de eneste verdiene jeg får ifølge pc'n er 7.6 og 8. Den forandrer seg ikke og motoren går ikke slik den burde.
Har en miata 1.6 med mspnp, LC-1 wideband lamda, knock sensor og IAT sensor. Noen som vet hva som er galt? Alt er nytt og kunn brukt i 3 uker.
Megasquirt, lamda problem.
Moderator: Styremedlemmer
Re: Megasquirt, lamda problem.
husker ikke om lc1 har pc tilkobling eller display.. men sjekk om den viser samme her.. evnt koble til voltmeter på 0-5v utgangen fra lc1, og kontroller at den gir et vettugt varierende signal. du kan sikkert finne en oversikt over hvilke spenninger den gir ut i forhold til målt af verdi også.. dette er EN måte å kontrollere om lambda målern er død eller ikke ihvertfall.. gir den vettuge signaler ut, uten at ms gir deg noe fornuftig, så må du sjekke kablene helt inn i ms, etter det vil jeg tro at inngangen på MS er død i værstefall.. lykke til med feilsøking
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
- Elanzer
- 4200 RPM
- Posts: 459
- Joined: 27 May 2008, 20:25
- Medlemsnummer: 785
- Location: Varhaug
- Status: Offline
Re: Megasquirt, lamda problem.
det er det samme som kom på MSpnpen min når eg fikk kabelbrudd mellom mspnp og lamda...
så ville sett etter et kabelbrudd...
så ville sett etter et kabelbrudd...
- Mazda Xedos9 `98 2,5
- Mazda B2500 `96 2,5D
- Mazda 929 `89 3,0
x Mazda Mx5 `95 - 1.8 helt orginal
x Mazda Miata `91 - 1.6T
- Mazda B2500 `96 2,5D
- Mazda 929 `89 3,0
x Mazda Mx5 `95 - 1.8 helt orginal
x Mazda Miata `91 - 1.6T
- KjetilJ
- 0 RPM
- Posts: 43
- Joined: 12 Apr 2010, 01:38
- Medlemsnummer: 851
- Location: Sørum
- Status: Offline
Re: Megasquirt, lamda problem.
Lc-1 er nokså grei å feilsøke. Stikk en tur innom hjemmesiden til leverandøren og hent ned manualen dersomdu ikke har den fra før. Hvis du ikke har montert diagnose-led så gjør det nå. Blink-kode forteller om du har brudd i kabel eller defekt varmeelement i oambda eller masse slikt.
Selv opplevde jeg noe lignende nettop. Lambdaverdiene stod på 8 og da var det fordi noen hadde kommet borti kalibreringsknappen jeg hadde montert bak teppet mens bilen gikk. Måtte bare kjøre en ny friluft kalibrering så var den ok igjen. Må flytte den bryteren til et bedre sted ja.
Selv opplevde jeg noe lignende nettop. Lambdaverdiene stod på 8 og da var det fordi noen hadde kommet borti kalibreringsknappen jeg hadde montert bak teppet mens bilen gikk. Måtte bare kjøre en ny friluft kalibrering så var den ok igjen. Må flytte den bryteren til et bedre sted ja.
1990 NA, Coilovers, Stage2 Clutch, Megasquirt og litt til .......