Vis183A: Project Revival Final
Moderator: Styremedlemmer
- DanielHovdahl
- 6500 RPM
- Posts: 813
- Joined: 20 May 2010, 18:29
- Medlemsnummer: 1022
- Location: Heggedal, Asker
- Contact:
- Status: Offline
Vis183A: Project Revival Final
Denne må sees av alle her. Jeg fikk en liten klump i halsen når jeg så den...
http://www.youtube.com/watch?v=s3l9FwnW ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=s3l9FwnW ... r_embedded
Stolt eier av en 1995 Mazda MX5, svart /m hardtop
Drifted.com
Drifted.com
- DanielHovdahl
- 6500 RPM
- Posts: 813
- Joined: 20 May 2010, 18:29
- Medlemsnummer: 1022
- Location: Heggedal, Asker
- Contact:
- Status: Offline
Re: Vis183A: Project Revival Final
Jeg mener nå at det han sier er faktisk ganske riktig, litt klisjé men korrekt.
Stolt eier av en 1995 Mazda MX5, svart /m hardtop
Drifted.com
Drifted.com
Re: Vis183A: Project Revival Final
Enig.Vegard wrote:Kjedelig biler, kjedelig forteller og tja hele greia.
Var seriøst lei halvveis

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Re: Vis183A: Project Revival Final
Poenget i filmen er dog riktig. Bilkulturen er en døende rase og snart kjører vi bare rundt i Priuser og annet elektrodritt. Klisjeen blir vel mest at den typen filming, klipping og filter osv. er ganske oppbrukt etterhvert og da bør selve råstoffet være litt mer spennende 
Og noe av poenget er vel at også at det er likegyldig om vi synes de bilene er noe ræva, man kan jo være for miljøet likevel og mangfoldet.

Og noe av poenget er vel at også at det er likegyldig om vi synes de bilene er noe ræva, man kan jo være for miljøet likevel og mangfoldet.
Re: Vis183A: Project Revival Final
Sikkert godt tenkt og mye arbeid men filmen var:

Prøvde å finne et kipp fra slutten av en TopGear episode fra 2008/9 hvor Jeremy C kjører en AstonM eller en Jaguar på noen fine veier hvor det eneste han sier er noen velvalgte ord om hvor fantastisk denne bilen er og at disse bilene er en døende rase. Synd, for det var litt samme budskapet bare pakket inn i et uendelig mye bedre format, og det var ikke de £3 000 000 det kostet å produsere den episoden som gjorde forskjellen heller.
Hvis noen finner så spytt ut.
Prøvde å finne et kipp fra slutten av en TopGear episode fra 2008/9 hvor Jeremy C kjører en AstonM eller en Jaguar på noen fine veier hvor det eneste han sier er noen velvalgte ord om hvor fantastisk denne bilen er og at disse bilene er en døende rase. Synd, for det var litt samme budskapet bare pakket inn i et uendelig mye bedre format, og det var ikke de £3 000 000 det kostet å produsere den episoden som gjorde forskjellen heller.
Hvis noen finner så spytt ut.
-
- 7200 RPM
- Posts: 2467
- Joined: 05 Nov 2008, 17:24
- Medlemsnummer: 852
- Location: Drabantbyen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Vis183A: Project Revival Final
Det mest rørende jeg har sett og hørt fra Clarkson må være reportasjen om Ayrton Senna fra nest siste episode i denne sesongen. (Gikk søndag for en drøy uke siden)
Jeg har alltid gitt beng i Formel 1, men jeg hadde smått klump i halsen etter det.
As for denne filmen, så ble den nok for tam ja. Fortelleren mangler totalt verbal karisma, og dette gjør at det bare blir grusomt kjedelig.
Budskapet er nok aktuelt, men måten å få det frem på var ikke spesielt bra
Jeg har alltid gitt beng i Formel 1, men jeg hadde smått klump i halsen etter det.
As for denne filmen, så ble den nok for tam ja. Fortelleren mangler totalt verbal karisma, og dette gjør at det bare blir grusomt kjedelig.
Budskapet er nok aktuelt, men måten å få det frem på var ikke spesielt bra

Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Re: Vis183A: Project Revival Final
Senna segmentet var stort ja. Og Formel 1 var noe annet den gang, der de viser hvordan han kjører Lotusen i regnet er bare rått.
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3042
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Vis183A: Project Revival Final
Aston Martin V12 Vantage. Season 13 ending.arildh wrote:Prøvde å finne et kipp fra slutten av en TopGear episode fra 2008/9 hvor Jeremy C kjører en AstonM eller en Jaguar på noen fine veier hvor det eneste han sier er noen velvalgte ord om hvor fantastisk denne bilen er og at disse bilene er en døende rase. Synd, for det var litt samme budskapet bare pakket inn i et uendelig mye bedre format, og det var ikke de £3 000 000 det kostet å produsere den episoden som gjorde forskjellen heller.
Hvis noen finner så spytt ut.
...og det er her de har "stjelt" musikken fra.
- jallatralla
- 2000 RPM
- Posts: 307
- Joined: 03 Jun 2009, 12:40
- Status: Offline
Re: Vis183A: Project Revival Final
Senna segmentet var stort, og Senna var en fantastisk sjåfør - men F1 har handla like mye om ingeniørene som sjåførene siden 60-tallet.
Nå skal de tilbake på slicks igjen dog, så vi kommer nok nå til å se en gjenoppstandelse av ville F1 setups igjen (gjetter på at lagene vil tyne FIA kravene aeredynamikk til bristepunktet)...ytelse per vekt er jo spinnvillt nå.
Nå skal de tilbake på slicks igjen dog, så vi kommer nok nå til å se en gjenoppstandelse av ville F1 setups igjen (gjetter på at lagene vil tyne FIA kravene aeredynamikk til bristepunktet)...ytelse per vekt er jo spinnvillt nå.
2001 1.6 NBFL
Re: Vis183A: Project Revival Final
argh, ripoff. Ikke rart den dukket opp en plass i hode.Hauk wrote:Aston Martin V12 Vantage. Season 13 ending.arildh wrote:Prøvde å finne et kipp fra slutten av en TopGear episode fra 2008/9 hvor Jeremy C kjører en AstonM eller en Jaguar på noen fine veier hvor det eneste han sier er noen velvalgte ord om hvor fantastisk denne bilen er og at disse bilene er en døende rase. Synd, for det var litt samme budskapet bare pakket inn i et uendelig mye bedre format, og det var ikke de £3 000 000 det kostet å produsere den episoden som gjorde forskjellen heller.
Hvis noen finner så spytt ut.
...og det er her de har "stjelt" musikken fra.
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Re: Vis183A: Project Revival Final
Med all respekt for andres meninger så kan man si hva man vil om aerodynamikk og vekt vs. krefter. Men F1 er ikke i nærheten av hva det var den gang. Samme med Rally, de nye bilene kjører jo fartsprøvene mye raskere enn de gamle, men de gamle bilene var jo mer som å temme en løve enn å kun finne den raskeste linjen. Sportene er sikrere for de som deltar, men det har ikke den samme appellen for MEG. F1 er med visse unntak køkjøring i høyt tempo nå idag.
Apropos det, vet noen om det finnes noen faste hillclimb-aktige events i norden?
Apropos det, vet noen om det finnes noen faste hillclimb-aktige events i norden?
Re: Vis183A: Project Revival Final
Endelig noen som ser fornuft i dette.biXen wrote:Med all respekt for andres meninger så kan man si hva man vil om aerodynamikk og vekt vs. krefter. Men F1 er ikke i nærheten av hva det var den gang. Samme med Rally, de nye bilene kjører jo fartsprøvene mye raskere enn de gamle, men de gamle bilene var jo mer som å temme en løve enn å kun finne den raskeste linjen. Sportene er sikrere for de som deltar, men det har ikke den samme appellen for MEG. F1 er med visse unntak køkjøring i høyt tempo nå idag.
Apropos det, vet noen om det finnes noen faste hillclimb-aktige events i norden?
Som de sier i innslaget, så hadde de mye mindre downforce, mye mer hester, og kjørte på slicks. Senna trengte ikke ha den råeste bilen for å vinne, og etter som jeg forsto, så har han bevist det flere ganger.
Rally var best i gamledager, og det var F1 også. Nettopp fordi det var så vanvittig rått, og risikoen var så stor. Hvem savner vel ikke UR Quattro, RS200 og Delta Integrale..
"..By contrast, Group B had few restrictions on technology, design and the number of cars required for homologation to compete (only 200). Weight was kept as low as possible, high-tech materials were permitted, and there were no restrictions on boost, which turned out to mean almost unlimited power.."
DET var motorsport!
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.