Har nevnt dette noen ganger her inne, og har fått beskjed av styret å lage en tråd om arrangementet siden det nærmer seg med stormskritt.
Litt informasjon om bilensdag (sakset fra hjemmesiden):
------------------------
For 10. året på rad arrangerer NAF avd. Sarpsborg og Omegns Bilens Dag i Sarpsborg Sentrum. Datoen er 28. august og arrangementet blir også i år gjennomført med god hjelp av Østfold Veteranvognklubb.
Det hele startet når vår NAF avdeling fylte 75 år i 2001. I den forbindelse ønsket vi å markere dette for våre medlemmer og Sarpsborgs befolkning.
Vi bestemte oss for å prøve og skaffe frem en bil fra hvert årstall siden starten av Sarpsborg’s NAF avdeling i 1926 og det viste seg at interessen for dette var stor i veteranbil miljøet i distriktet og vi har i alle år etterpå hatt et meget godt samarbeide med dem noe vi setter stor pris på!
Vi fikk mange henvendelser og utvelgelsen av biler gikk som en drøm! Etter hvert som planleggingen gikk fremover så ønsket også bilbransjen i Sarpsborg å stille ut en del biler.
Vi fikk en avtale med Sarpsborg kommune om at vi fikk bruke hele torget og St.Mariesgt.
Dagen nærmet seg og spenningen var stor, alle som har arrangert utendørs vet jo hvor mye været har å si for et vellykket arrangement!
Lettelsen var stor da lørdag 25. august opprant med strålende sol! Deltagere og publikum strømmet til i store mengder og Sarpsborg Arbeiderblad skrev i sin artikkel på mandag at arrangementet hadde trukket 15 000 til 20 000 mennesker til byen og kunne sammenlignes med 17.mai!
Det ble snakket mye om denne dagen i tiden etter og vi ble stadig oppfordret til å gjøre dette om igjen. Vi bestemte oss for å prøve på nytt i 2002 og resultatet har blitt en årviss tradisjon i Sarpsborg.
Nytt i 2008 var at vi for første gang tok i bruk Kulås parken i byen i tillegg til St.Mariesgt.
Dette viste seg å være svært populært og vi vil også i år bruke parken som er en perfekt ramme om et arrangement som dette.
-----------------------------------
Arrangementet pleier å ha rundt 150 biler utstilt, og vi snakker da om alt fra tidlig 1900-tall med hjul av tre som er restaurert fra bunnen av, til de nyeste ferrarier og annet småsnaks

Har vært i kontakt med de som arrangerer, og klubben skal få en egen plass til biler, hvor vi kan henge opp banner etc.
Det er ønskelig at de som skal stille ut møter innen 09.
Jeg pleier å være der fra 08-08:30 siden jeg bor så nærme.
Om klubben ønsker det, kan vi gjerne samles alle som skal stille ut, så vi kan møte som samlet saueflokk.
Er ikke noe krav, da man møter opp på en stor parkeringsplass for registrering og utdeling av infoplakat til å ha i frontruta, brus og baguette.
Arrangementet er sponset av NAF, og koster oss ingenting.
Litt bilder fra ifjor:
Første bildet så ser dere bilen min langt borte, og jeg var eneste Mx-5 der, noe som er altfor dårlig

I år har Porsche-klubben snakket om å komme med en haug biler, Ferrari-klubben er alltid med, så synes ikke vi kan være noe dårligere

Om dere trenger mer info, om dere vil møte meg en plass etc. så kom med tanker og innspill.
Husk at arrangementet trekker iallefall 20.000 folk til sentrum, og alle går rundt og titter og er nyskjerrige.
Er vel igrunn kun Sportsvogn klubben sin vårmønstring som gir en større eksponering av klubben.
-n