Classic & Sportscar på Våler

Forum for Østlands saker

Moderator: Styremedlemmer

motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 201
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by motorhead »

siemens wrote: Nå er det ingen som kritiserer kjøring på bane som du er opptatt av arildh
Jeg oppfatter ikke innlegget til Arild som kritikk, men mer som en undring over prioriteringene til klubben. Selv synes jeg Classic & Sportscar er et veldig bra arrangement, og en flott måte å markedsføre klubben og bilene på. Et arrangement hvor man både kan kjøre på bane og sparke i dekk. Ergo får alle sitt på et sted. Som jeg har forstått er det ingen primus motor til dette arragemetet lenger, og da skjønner jeg det blir vanskelig å dra i gang noe.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 595

Post by uggla »

Prioritert og prioritert.
Hver sin smak, tenker nå jeg.
Her er det vel mulig for folk å velge selv. Klubben består av både dekksparkere, kebabspisere og ræsingspirer. (Jeg liker igrunnen alle 3 tingene... :D )
Ingen som har sagt at HELE klubben må bestemme seg for én ting og så alle gjøre det.

Jeg tenker at det viktigste er at når initiativ blir tatt, (enten av klubben selv, medlemmer eller eksterne som f.eks NSK) så blir det informert om det.
Så kan folket gjøre akkurat det som passer dem...
Og det er vel her vi i Østlandsavdelingen kommer inn og Terminlista.

Minner om at arrangementet har stått oppført i terminlisten siden i vår og at det er omtalt i denne tråden:
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=9&t=12631

Det at det er Autoslålom der i det hele tatt er vel noe vi tok initiativet til, mener jeg å huske.
Vi hadde gode intensjoner om noe "mer" der enn det blir, men ting skjedde.
I tillegg dukket Bilens dag i Sarpsborg opp og da var det mange som ville det i stedet. Skulle vi nektet dem det? :wink:

Magnus

PS. Jeg opplevde heller ikke utsagnet fra arildh som noe alvorlig kritikk. Vi må da ha litt selvironi alle sammen vel?
Er blitt så anstrengt stemning her på forumet til tider... Peace, people.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
Agility
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 813

Post by Agility »

Kommer sannsynligvis til å ta en tur for å kikke og fotografere om været er brukbart på søndag...
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

2re wrote: Arild: Etter mine begrep er det ikke en positiv egenskap å tillegge andre meninger sånn helt etter egne antagelser og basert på negative tanker og ideer i eget hode... Særlig penere klarer ikke jeg å skrive det :)
Jeg kan leve med at du nå har tilegnet meg negative tanker og ideer basert på egne antagelser fra eget hode.
Nå er det ingen som kritiserer kjøring på bane som du er opptatt av arildh, så jeg skjønner ikke hvorfor du skal kritisere andre aktiviteter som foregår i klubben. Er du misfornøyd med noe så vil jeg du skal ta kontakt med oss eller gjøre en innsats selv (jeg har etterlyst folk på forumet, som vil gjøre noe for klubben, om det så er tur eller andre aktiviteter)
Jeg har personelig arrangert masse turer føre det ble lokalstyre. så det er veldig mulig å få til noe.
Så vet du om noen ting som skjer som vi burde være med på, så er det bare å sende oss en pm.
Jeg er ikke med i klubben lenger da en klovn INSISTERER på å spamme ut all tilgjengelig personlig informasjon om meg og alle andre minst 1 gang i året til halve bilnorge.
Men siden jeg er en så godhjertet og nusselig person kommer jeg med tips om hvor andre sportsbiler befinner seg til helgen.
Jeg ser nå at i linken Uggla la ut har det blitt gjort en del arbeid i forbindelse med dette jeg ikke var klar over så det var feil av meg å skrive at det ikke har vært prioritert.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
2re
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 704

Post by 2re »

Oppfattet deg heller ikke som så veldig negativ Arild. Du må få lov til slenge en melding til de som jakter kebab, i frustrasjon, når de ikke innser at de heller burde vært på Våler. Såpass må man tåle :)

Men jeg vil bare påpeke at vi ikke prioriterer vekk Våler eller har sovet i timen. Noe det kunne virke som at du trodde vi gjorde. Men det har vi vel fått oppklart nå. Vi har vært i møter og brevvekslet med NSK om dette arrangementet i lang tid. Så intensjonen vår har vært å delta med full styrke. Bare å beklage at det ikke ble som planlagt.

Personopplysninger i full spredning velger jeg å tro at hovedstyrets har kontroll på nå...
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Brett
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 668

Post by Brett »

Tradisjonen med utsendelser av medlemslister med person/bil/adresse vil ikke bli videreført.

Vi oppfordrer folk som ønsker kontakt med likesinnede i nærområdet sitt om å bruke Forumet.

Mvh
Sekretær
Brett
'63 1/2 Ford Falcon Futura Hardtop V8 Sprint - Rose Beige
'91 Lotus Esprit SE - Calypso Red
'99 1,8 NB 10AE - Sapphire Blue Mica, Hard Dog Roll Bar, MP62, IC, FCM Coilovers, NBFL brakes.
'18 Mitsubishi Outlander PHEV - Svart
'16 ND 2,0 / 160 Rød
LoKi
7200 RPM
7200 RPM

Post by LoKi »

Kebab er godt, og jeg legger prestisje i å prioritere det foran banekjøring.
Mye billigere også!
Selger sikkert kebab på Våler også, så vi kan kombinere ;)

Uflax at dette treffer på samme dag, men jeg tror det rett og slett er markedsføringen som har slått feil her. Mange henger nok på forumet, og baserer seg på tråder som forteller dem hva som skjer. Jeg har selv ikke tittet på terminlista på lengelenge.

Tråden om dette treffet husker jeg fra "for lenge siden", og ting går fort i glemmeboka da.
Når noen kommer og aktivt promoterer et annet arrangement på denne datoen, så ender fort de fleste der.

"Problemet" er nok at det er flere som brenner for kebab og dekksparking enn det er som brenner for banekjøring, og da ender det ofte med at promoteringen blir dominert av kebab.

(Det tror i hvert fall jeg..)
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Lovende:
Image
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
EatonMiata
2000 RPM
2000 RPM

Post by EatonMiata »

meldingen er i ferd med å "forbedre seg" fra tragisk til akseptabel - uansett - spennende kjøring blir det helt sikkert 8)

reiser grytidlig lørdag morgen fra Porsgrunn - men kjører som nevnt ikke på banen før intercooler er montert....
1994 MX5 NA 1.8 Silverstone grey Eaton MP62 supercharged
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
Sevenord
6500 RPM
6500 RPM

Post by Sevenord »

Jeg og en kompis tenkte å få med oss dette på lørdag eller søndag. Hva er adressen man skal punsje inn på GPS'n for å finne fram?
'86 Porsche 944 Targa
'91 MX-5 1.6 Longnose - Solgt
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 595

Post by uggla »

GPS du lissom....
(kylling... :D )

GPS
Vålerbanen finner du med disse GPS koordinatene:

N 60*42*196
E 011*48*598

http://vaalerbanen.no/side.aspx?pid=12

mvh
Magnus
Gammel pizzakjører.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
Sevenord
6500 RPM
6500 RPM

Post by Sevenord »

Ah. Takk :p
'86 Porsche 944 Targa
'91 MX-5 1.6 Longnose - Solgt
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 852

Post by Kolbotn »

Kjør opp til Elverum og så nedover mot Våler og vips så er du der.
EatonMiata
2000 RPM
2000 RPM

Post by EatonMiata »

Eller til Kongsvinger og oppover - om Elverum så har du faktisk kjørt en liten omvei - om jeg ikke tar helt feil? Kongsvinger - Kirkenær - Våler om jeg ikke er helt på jordet, har kjørt der tre ganger før...
1994 MX5 NA 1.8 Silverstone grey Eaton MP62 supercharged
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 300

Post by Pelle »

EatonMiata wrote:Eller til Kongsvinger og oppover - om Elverum så har du faktisk kjørt en liten omvei - om jeg ikke tar helt feil? Kongsvinger - Kirkenær - Våler om jeg ikke er helt på jordet, har kjørt der tre ganger før...
...og så slipper du alle de fæle veiarbeidene opp mot Minnesund :D
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
Post Reply