Helguera wrote:dette hørtes jo bare himmelsk ut, men pris?
Sjekk først pris på Hegre, fordi den prisen Espen nevnte på 800 kr. hørtes mistenkelig lav ut i forhold til det jeg fikk oppgitt første gang min vaier røk i 2001. Jeg endte dengang opp med å kjøpe vaier fra England til langt under en 10-del av prisen, fordi det ble ikke solgt kun vaier av Mazda i Norge men hele oppsett.
Når du har fått pris hos Mazda Norge, kan du sammenligne med prisen hos SftMx5parts på £159,78, (ca.1900 kr + frakt og mva) for fullt el-opplegg til begge dørene med motorer,ledninger, brytere og MYE mer robust konstruksjon.
Et vaiersett med begge vaierene koster forøvrig ca.145 kr hos Mx5Parts i England, og er hos deg i Stavanger i løpet av en liten uke. Ofte raskere enn Mazda skaffer det, siden de av og til må få tilsendt fra Oslo, eller Belgia hvis Oslo er tom.
Helguera wrote:
vanskelig å sette inn?
Det er faktisk enklere å bytte hele innsatsen med enten ny DYR innsats fra Mazda i Norge, eller SFT sin el.innsats, ENN å bytte kun vaieren. Jeg har som sagt byttet kun vaier 2 ganger, på begge sidene, og det var mye raskere og enklere å bytte hele innsatsen.
Jeg kan heller ikke få understreket nok etter å ha plukket mye på Mazda sitt varieropplegg, og sammenlignet med SFT sitt opplegg med kun en tykk robust spiralkabel, at jeg ALDRI hadde giddet å montere Mazda sitt sårbart vaiersystem igjen.