Tenker på å kjøpe nye felger + evnt dekk

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Chan
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 436
Joined: 21 Nov 2009, 16:12
Location: Stavanger
Status: Offline

Re: Tenker på å kjøpe nye felger + evnt dekk

Post by Chan »

Du burde jo ha reagert der og da når du så hva som skjedde. Strengt tatt skulle du ha funnet sjefen og klaget der og da. Blir litt mindre troverdig om du dukker opp dagen etter, da de kan si at du har gjort det "etter" at du var hos dem. Det eneste jeg kan si er at du kan prøve å snakke med dem. Prøv å lur til deg rabatt kort samtidig som kompensasjon. NOE må du da få igjen for "mishandlinga" av bilen din. Ellers, kunden har alltid rett. Hvis de er fæle mot deg og nekter for alt, gå til forbrukerrådet eller noe. Du får true dem med det først, se hva de sier. Deretter går du rett til forbrukerrådet med det om du ikke får som du vil på butikken.

Lykke til!
Medlemsnr.: 822
'04 Mazda MX-5 1.8L (NB) Solgt
'01 Toyota Celica T-Sport
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Tenker på å kjøpe nye felger + evnt dekk

Post by LoKi »

Kan slå ut begge veier.
Var det ikke en episode i Oslo i høst hvor en kar ble slått ihjel med balltre eller stålrør etter en krangel med ei slik sjappe på Tøyen? Bare for å sette det på spissen liksom :P

Enkelte folk er sjuke i huet, og når man kommer tilbake dagen etter så er det lite man har å si. Skaden kan ha oppstått mens du kjørte hjem med dekkene, og du har nok lite å stille opp med juridisk.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Tenker på å kjøpe nye felger + evnt dekk

Post by Miatapowers »

LoKi wrote:Kan slå ut begge veier.
Var det ikke en episode i Oslo i høst hvor en kar ble slått ihjel med balltre eller stålrør etter en krangel med ei slik sjappe på Tøyen? Bare for å sette det på spissen liksom :P

.
Glad eg bor i en nitrist bygd eg,, :shock:
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
petterbw
Status: Offline

Re: Tenker på å kjøpe nye felger + evnt dekk

Post by petterbw »

finn han som gjorde det og skyt han. eneste riktige. men pass på å ha alibi.....

evt bare glem det. ta en øl i sommer sola og lat som det aldri har skjedd
User avatar
magenuss
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 167
Joined: 01 May 2008, 22:42
Location: Ã…s (UMB)
Contact:
Status: Offline

Re: Tenker på å kjøpe nye felger + evnt dekk

Post by magenuss »

Det var forresten ikke Arina Bilvask AS.

Jeg gikk tilbake til sjappa, og fikk seks-syv pakistanere rundt meg som alle skulle vise meg hvordan et dekk ikke kunne lage den skaden. Sjefen gav meg tilbud på masse bilvasker istedet. Jeg vifta med en prislapp fra Mazdaforhandleren med 2500 kr i deler, spurte om først om de kunne dekke det.
Endte opp med de 550 kronene tilbake. Suger
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing.
Min Honda Hornet 600 (solgt)
Min Mazda MX5 1993
User avatar
magenuss
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 167
Joined: 01 May 2008, 22:42
Location: Ã…s (UMB)
Contact:
Status: Offline

Re: Tenker på å kjøpe nye felger + evnt dekk

Post by magenuss »

Kan jo si følgende om 195 55-R14 Toyo Proxes
På turn in så er den bare helt rå. I rundkjøringer så svinger den mer enn jeg rekker å snu hodet (dette stopper ved et pkt naturlig nok). Hvis den slipper er den rask og lett å hente inn (på lave hastigheter). Mine gamle 17"ere gav en mer HARD ubehagelig respons og var kanskje tregere å svinge med grunnet vekt, hvor 195 55-R14 svinger like RASKT bare ikke så ubehagelig. De er helt fantastiske å kjøre med, og gav meg en ny bil nesten!
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing.
Min Honda Hornet 600 (solgt)
Min Mazda MX5 1993
User avatar
magenuss
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 167
Joined: 01 May 2008, 22:42
Location: Ã…s (UMB)
Contact:
Status: Offline

Re: Tenker på å kjøpe nye felger + evnt dekk

Post by magenuss »

Nå har tiden kommet for at jeg skal kjøpe meg vinterdekk (til de blytunge Borbet CF felgene). Det var ET35 felger, 16 tommer.

Det var 205/45R16 sommerdekk på de felgene før. Har rett og slett ikke peiling på hvilken dimensjon jeg bør ha.

Har dere tips til dimensjon? Jeg tenker at økt bredde gir mer veigrep = bra. Men jeg ønsker en dimensjon som er lovlig - selv om jeg ikke er så nøye på det.
Bør jeg gå for piggdekk/piggfritt? Har dårlig råd.
Evnt. merke. Nangkang, er det noe? Falken?
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing.
Min Honda Hornet 600 (solgt)
Min Mazda MX5 1993
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Tenker på å kjøpe nye felger + evnt dekk

Post by Miatapowers »

magenuss wrote:Nå har tiden kommet for at jeg skal kjøpe meg vinterdekk (til de blytunge Borbet CF felgene). Det var ET35 felger, 16 tommer.

Det var 205/45R16 sommerdekk på de felgene før. Har rett og slett ikke peiling på hvilken dimensjon jeg bør ha.

Har dere tips til dimensjon? Jeg tenker at økt bredde gir mer veigrep = bra. Men jeg ønsker en dimensjon som er lovlig - selv om jeg ikke er så nøye på det.
Bør jeg gå for piggdekk/piggfritt? Har dårlig råd.
Evnt. merke. Nangkang, er det noe? Falken?
Eg hadde 2 år gamle nankang i fjord vinter på min sorte nb, er ikke noe å utsette på dem, eg kom frem der eg skulle, og kunne leke meg riktig så artigt.. og dem var billige. kommer nok mye det samme i år på min nye mx. Men dem er ikke noe testvinner da, så du bør ha det i bakhue, på min bruksbil så prioritere eg alltid test vinnere da eg kjører med mine nydelige unger der og er redd for dem..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Post Reply