Anbefaling av cd-spiller til bilen

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Fred
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 518
Status: Offline

Anbefaling av cd-spiller til bilen

Post by Fred »

Noen som har en cd-spiller å anbefale? Har ikke sett på alle kravene, men må ha MP3 (cd) støtte og tilkobling til mp3 spiller. Helst Iphone/ipod.
Tenker også at je gønsker blåtann eller annen støtte for handsfree, men er usikker på hva folk mener om dette om det er noe vits.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Chan
4200 RPM
4200 RPM

Re: Anbefaling av cd-spiller til bilen

Post by Chan »

Skal du ha singel eller dobbel DIN spiller? Hvor mye er du villig til å betale?

Av dobbel DIN kan jeg anbefale Pioneer AVH-3100DVD (gammel modell). Den nye er vel AVH-3200DVD eller AVH-3200BT (sist nevnte er med blåtann). Begge er rimelige og har alt du nevner. Må kjøpe iPod kabel ved siden av. Koster rundt 4-5000 NOK for spilleren.

Forskjellen på den nye og gamle modellen er såvidt jeg vet at det er SD-kort leser på den nye. Minimalt design forskjell. Jeg har en slik i bilen min og er knall fornøyd :)

Alpine er også bra spillere: Du kan få mange Alpine spillere til samme pris som Pioneeren jeg nevnte ovenfor. Bedre skjerm på de (for avspilling av film, men hva er nå vitsen? Får ikke med deg en drit uansett om du kjører). Mener å ha hørt at noen mente at det var bedre lyd i dem også, dette kan jeg ikke bekrefte, men du kan researche litt videre på dette om du vil.
Medlemsnr.: 822
'04 Mazda MX-5 1.8L (NB) Solgt
'01 Toyota Celica T-Sport
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 518

Post by Fred »

Sorry... Singel din og Ca 3000kr. Så langt er det Kenwood kdc-bt60u (tatt etter hukommelsen)
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Chan
4200 RPM
4200 RPM

Post by Chan »

På single DIN kan jeg ikke akkurat komme med anbefalinger. Du kan jo stikke innom bilradiospesialisten og spørre dem hvilkene spillere de anbefaler til ditt forbruk. Er det en god selger så vil han forklare deg hvorfor han anbefaler de forskjellige spillerne ved siden av å si at den er "bra" eller "best".
LoKi
7200 RPM
7200 RPM

Post by LoKi »

Dagens tips:

MP3, iPhone, USB, Aux, bla, etc, bla og litt blabla.

Det nye spillere kommer med nå, er port for snær.. SD-kort.
Det blir ikke bedre.

Uansett hvordan du vrir og vender på det, så kommer du til å ville ha en slik om 3 mnd.
Så kjøp en som har det.

(Jeg vet best av alle hvor j**** crap det er å navigere 3000 låter på iPhone via CD-spillern, og så måtte sette alt på pause når telefonen ringer. SD er teh shit, og det vises ikke på spillern fordi det er bitte lite.)
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
LoKi
7200 RPM
7200 RPM

Post by LoKi »

Så hvis du ser bort i fra fyllekommentaren, så har jeg to tips til deg:

1. Finn en spiller som har et display som kan vise mye tekst, dvs styr unna spillere med "klokkeradio"-display.
2. Den må ha SD.
Rebecka - 1993 Perlemor

- Rakrygget snylter.
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Post by Miatapowers »

Dual din sier eg, stor god spiller så fyller fint på i dashet..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
fa10
4200 RPM
4200 RPM

Post by fa10 »

LoKi wrote:Så hvis du ser bort i fra fyllekommentaren, så har jeg to tips til deg:

1. Finn en spiller som har et display som kan vise mye tekst, dvs styr unna spillere med "klokkeradio"-display.
2. Den må ha SD.
ser ikke helt poenget med sdkort egentlig , usb port funker bedre, har jo ikke liggende masse sd kort, mens minnepenn er det masse av i huset. .Bare Aux er noe shitt, fordi man må styre fra enheten. (kan funke hvis man lager spillelister)

på min har jeg blaupunkt med kun aux. Hater den, savner usb veldig, så mitt tips : ikke velg en spiller med kun Aux.

hadde vært fint med enkel din og skjerm som går ut eller enda bedre som StianOppistov nevner, dual DIN.
x 99 10th anniversary 1,8 (3934/7500)
LoKi
7200 RPM
7200 RPM

Post by LoKi »

Poenget med SD er at det er bitte lite, og du slipper den USB-penn-dritten som stikker ut av spilleren.
Diskret
Pent
Lett

Win.
Rebecka - 1993 Perlemor

- Rakrygget snylter.
fa10
4200 RPM
4200 RPM

Post by fa10 »

LoKi wrote:Poenget med SD er at det er bitte lite, og du slipper den USB-penn-dritten som stikker ut av spilleren.
Diskret
Pent
Lett

Win.
joa enig i det, men må jo pelle av sd kortet fra mobilen

eller det er så "bitteliten" at man mister den og ikke finner den igjen når man trenger :D

DA er det best med dual din og usb og sd kort porter
x 99 10th anniversary 1,8 (3934/7500)
TomTom77
1000 RPM
1000 RPM
Medlemsnummer: 756

Post by TomTom77 »

Det finnes også spillere med usb utgang på baksiden, med usb ledning som følger med. Såer det bare å trekke den ut i rommet mellom setene. Da slipper man usb sticken i veien for giringa :)
93 Svart Mx5.
Medlem nr: 756.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 114

Post by EspenAndre »

Få deg en spiller som tar DVD med Mp3... så har du musikk helt fra sinsen til dakar...

Kenwood har jeg god erfaring med, gode spillere med gode menyer og funksjoner, jaffal de jeg har prøvd :)
Har dog ikke oversikt med hva som tar hva..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Chan
4200 RPM
4200 RPM

Post by Chan »

Jeg er enig med Loki. SD-kort er ganske digg. Du kjøper en ekstra SD-kort på komplett eller noe til 2-300kr og man har et kort som har 8GB eller mer. Da plugger man den i PCen og fører over sanger (filmer om man vil og har mulighet) og stapper kortet i spilleren i bilen. Den er såpass liten at den ikke blir så veldig synlig i forhold til USB-penner.

Ikke for å være frekk, men man piller ikke ut SD-kort fra en mobiltelefon hver gang man trenger musikk. Det logiske er å kjøpe et ekstra SD-kort, og bruke den kun til bilen. Ser ikke hvor problemet er hen når man gjør det samme med USB-penner, bare at SD-kortet er mer diskret.

Stemmer også med Oppistov, dobbel-DIN fyller ut veldig fint i dashbordet og ser veldig clean ut. Det fineste blir en med stor skjerm og få knapper.
LoKi
7200 RPM
7200 RPM

Post by LoKi »

Chan wrote:Jeg er enig med Loki. SD-kort er ganske digg. Du kjøper en ekstra SD-kort på komplett eller noe til 2-300kr og man har et kort som har 8GB eller mer. Da plugger man den i PCen og fører over sanger (filmer om man vil og har mulighet) og stapper kortet i spilleren i bilen. Den er såpass liten at den ikke blir så veldig synlig i forhold til USB-penner.

Ikke for å være frekk, men man piller ikke ut SD-kort fra en mobiltelefon hver gang man trenger musikk. Det logiske er å kjøpe et ekstra SD-kort, og bruke den kun til bilen. Ser ikke hvor problemet er hen når man gjør det samme med USB-penner, bare at SD-kortet er mer diskret.

Stemmer også med Oppistov, dobbel-DIN fyller ut veldig fint i dashbordet og ser veldig clean ut. Det fineste blir en med stor skjerm og få knapper.
+1

Du tar ikke kortet fra mobben, du kjøper et til bilen.
Blir som en HD på spillern din, som ikke vises.

Eller du kan ha en USB-penn stikkende ut. Ser ikke crap ut whatsoever ;)
Rebecka - 1993 Perlemor

- Rakrygget snylter.
siemens
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 623

Post by siemens »

TomTom77 wrote:Det finnes også spillere med usb utgang på baksiden, med usb ledning som følger med. Såer det bare å trekke den ut i rommet mellom setene. Da slipper man usb sticken i veien for giringa :)
For det har nemmelig vi ;) å det funker helt topp, du kan tilogmed legge Iphonen inni midtkonsollen :)
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
Post Reply