Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
(jeg angret forresten som en hund på at jeg ikke kjøpte meg ett bigbrake kit med en gang da jeg drev på siden det virket som om alt i bremsesystemet hadde sett sine bedre dager). Er ikke på bremsene man skal spare penger! Den jeg fikk ifra FM var strøken da. Anbefaler å bytte alle 4.
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
Et bra tips nå til bremser foran er jo Wilwood sitt nye bigbrake kit.
949 har lagt til litt ekstra (bremsevæske og bremseslanger), og senket prisen til $629.
Dette er grisebillig for 11" skiver, 4-pot dynalite kalipere, braketter etc.
(Skivene er også delt, så det koster noe slikt som $35 pr.skive når man må bytte).
Med dagens kurs er dette ca. 3700,- + frakt og moms.
Jeg må bytte bremseskiver og klosser fremme på min nå, og det blir nesten vurdering om jeg skal kjøre dette kitet.
Overhodet ikke behov for bedre bremser, men prisen er jo grisebra.
Før du går til dyre investeringer, ville burde du skaffe deg en skikkelig skrutvinge, og prøvd å presse inn stempelet en gang til.
Jeg byttet klosser i sommer, og hadde en slik biltematvinge som har jekkefunksjon. Det fungerte dårlig. (mulig det er en slik du har?)
Det fungerte ihvertfall med en skikkelig god gammeldags skrutvinge .
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Mener ikke å være negativ nå, men hvis man må frem med en skrutvinge for å bevege stempelet, vil ikke det si at det er tid for å skifte ut kalipperen?
Jeg har riktignok begrenset kunnskap som bilmekaniker, men jeg ville tenkt meg om før jeg satte en slik kalipper tilbake på bilen.
Correct me if I'm wrong..
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
LoKi wrote:Mener ikke å være negativ nå, men hvis man må frem med en skrutvinge for å bevege stempelet, vil ikke det si at det er tid for å skifte ut kalipperen?
Jeg har riktignok begrenset kunnskap som bilmekaniker, men jeg ville tenkt meg om før jeg satte en slik kalipper tilbake på bilen.
Correct me if I'm wrong..
Du har nok et poeng her,...Men som haster litt-sak (som trådens navn heter) er dette en løsning på problemet.
Begge mine fremre kalippere var slik, og begge stemplene lot seg til slutt presse inn. Nye klosser, skiver og bremsevæske er byttet, og bremsene fungere utmerket.
Men, ja, det kan være kalliprene burde vært skiftet eller ihvertfall fått seg et rep-kit.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Flott ar bremsene virker, men jeg ville sjekket om skivene blir veldig varme etter en kjøretur.
Byttet klosser foran på NB'en i fjor vår. Presset inn stemplene med skrutvinge.
Bremsene virket fint, men spesiellt høyre framre skive var varm etter en kjøretur.
Det viste seg at stemplene var rustet noe i "ytterkant" slik at når de ble presset inn for å gi plass til nye tykkere klosser satt de litt fast.
Kjøpte nye stempler og tetteringer fra MX5 Parts.
Funker OK nå.