Turbo til Go bilen :)

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Egil123
0 RPM
0 RPM
Status: Offline

Turbo til Go bilen :)

Post by Egil123 »

Heisann!

prøve å gjøre dette så raskt og smertefritt som mulig... jeg har en 1999 1.6 mx-5 og kunne tenkt meg å spandere på den en turbo!
Jeg vet at Flyin miata har mye fint, men tingen er at jeg er nok litt bortskjemt når det gjelder dette.. jeg vet BMW har ESS tuning som gjør jobben ifra bunn av, men har vi en slik type forhandler her i norge?

eller noen her på forumet som pådrar seg slike jobber? :)

mvh
- Egil
Stehu
7200 RPM
7200 RPM

Re: Turbo til Go bilen :)

Post by Stehu »

Jeg ville uten tvil gått for Flyin'Miata sitt.... Skal du bygge noe lignende i norge er det MYE dyrere! Jeg skal selv ordne med turbokit. Er ingen tvil om at det blir Flyin miata sitt :) 260 hk er det det du får på en 1,6 l med det? + muligheter for å gå høyere.

Du kan alltids høre med noen her som lager delene selv. Jeg fikk ca pris på minst 30 000kr for manifold m downpipe og innsugsmanifold... Så kommer motorstyring og selve turboen. Skal man først gå for ett slikt bygg må man også bygge om motor, girkasse ++++++++++++++++++++++++++++++++.

Gå for FM II du :)
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Under 250 på hjulene trenger du ikke røre annet enn muligens en sterkere clutch om den du har er sliten.
FMII kit er bra med helt overlegen support. Du kan også kjøpe dette i steg ved å kjøpe FM Voodo kit først da det inneholder samme manifold,turbo og dp som det større.
Jeg tipper det er et par stykker her på forumet som tar på seg montering for deg i Østlandsområdet om de har tid.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
Egil123
0 RPM
0 RPM

Post by Egil123 »

arildh wrote:Under 250 på hjulene trenger du ikke røre annet enn muligens en sterkere clutch om den du har er sliten.
FMII kit er bra med helt overlegen support. Du kan også kjøpe dette i steg ved å kjøpe FM Voodo kit først da det inneholder samme manifold,turbo og dp som det større.
Jeg tipper det er et par stykker her på forumet som tar på seg montering for deg i Østlandsområdet om de har tid.
Så bra! da vet jeg iallefall hva jeg skal ha for noe ;) men jeg mangler fremdeles noen som er villige til å skru dette sammen for meg, da dette er noe jeg ikke er veldig handy med, og heller ikke vil risikere å montere noe galt :P

Noen som vet hva man ville stort sett tatt for å montere noe slikt? og tid det ville tatt å montere? :)

- Egil
LoKi
7200 RPM
7200 RPM

Post by LoKi »

Finnes det ikke no greier i Tyskland som monterer slikt på en dag eller to?
Mener å huske at noen snakket om det.

Kosta 30 lapper eller.no.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 569

Post by Hauk »

LoKi wrote:Finnes det ikke no greier i Tyskland som monterer slikt på en dag eller to?

Det var IL som monterte Rotrex-presse ++ for en kar på vestlandet (?). Kittet finnes fortsatt bare til 1,8 NB, så vidt jeg vet. Jeg har ventet på det kittet i omtrent ett år.

Levere bilen og nøkler på morran. Hente på eftan og stikke en tur på ringen for testing. For mange en veldig tiltalende deal.
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
Egil123
0 RPM
0 RPM

Post by Egil123 »

Hauk wrote:
LoKi wrote:Finnes det ikke no greier i Tyskland som monterer slikt på en dag eller to?

Det var IL som monterte Rotrex-presse ++ for en kar på vestlandet (?). Kittet finnes fortsatt bare til 1,8 NB, så vidt jeg vet. Jeg har ventet på det kittet i omtrent ett år.

Levere bilen og nøkler på morran. Hente på eftan og stikke en tur på ringen for testing. For mange en veldig tiltalende deal.

Hørtes jo ikke ut som en dum deal akkurat, er vel noe i denne duren jeg er på leit etter, kan det ordnes på en dag eller 2 så spiller det egentlig ikke så mye rolle hvor i landet det er heller :P
Hayaku
1000 RPM
1000 RPM
Medlemsnummer: 983

Post by Hayaku »

Lurer på hva Vidar Strand kan få til med en mx5 :twisted:

http://www.vsmotor.no/no_index.html

Om du ikke kjenner til ham fra før, er filmene verdt en titt: http://www.vsmotor.no/filmer.html
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Post by Miatapowers »

Fm har vel heller lite coolt til den idiotiske europeiske 1,6nb modellen, men du kan bruke deler til tidligere 1,6 og modde til., men finnes enda ikke noe bolt on kit til disse eg har fått med meg enda..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Harald
7200 RPM
7200 RPM

Post by Harald »

som arild sier. 250hk er "lett" og krever relativt lite mods på ting rundt.. dette er noe jeg og sikkert flere klarer å hjelpe med å montere, for de som ikke vil selv.

på andre enden av skalaen, er det heller ikke noe problem å bygge en mx5 motor med 500+hk, men det går utover kjørbarheten. har vist seg at ca 450hk begynner å nærme seg grensa for hva som er brukbart på mx5 chassiet.

fm kit er bra kvalitet, og jeg tror ikke noen av de andre har samme support som fm
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
LoKi
7200 RPM
7200 RPM

Post by LoKi »

Har du ikke behov for å gå for en budget-løsning, så kjøp FM. Enkelt og greit :)
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
Post Reply